PDA

View Full Version : bottleneck vs actie



Hallie
24 augustus 2008, 15:28
hee allemaal, als ik met mijn bottleneck speel, dan klinkt het niet zoals het moet klinken,

ik denk dat mijn snaren hoger moeten liggen ten opzichte van de hals.
heeft iemand daar tips voor?
ik heb een les paul..
is het iets wat ik zelf kan doen?

bedankt

Mr.Fingers
24 augustus 2008, 15:36
De actie moet redelijk hoog staan, maar nog iets zijn EXTREEM dikke snaren gebruiken (0.013, 0.014), en niet te hard op de slide drukken, zodat je tegen de frets komt.

artnaz
24 augustus 2008, 16:27
De actie moet redelijk hoog staan, maar nog iets zijn EXTREEM dikke snaren gebruiken (0.013, 0.014), en niet te hard op de slide drukken, zodat je tegen de frets komt.0.010 op mijn Strat, weinig problemen met de slide hoor... Maar ik moet zeggen dat ik de E haast niet gebruik...

nopster
24 augustus 2008, 16:42
In principe kun je idd met lage actie en dunne snare slide spelen, als je effectief de techniek goed onder de kniën hebt... Persoonlijk vind ik hogere actie en dikkere snaren zowiezo lekkerder spelen en beter klinken.

Zelfs bij het gewone gitaarspel heb ik graag een redelijk hoge actie, beetje meer werken maar ik heb er toch benefiet van.

gerritje tralalalala
24 augustus 2008, 17:26
mee eens, (in een redelijke marge) hoge actie en zware snaren maar ook op lichte snaren kan je best sliden, alleen moet je echt goed opletten dat je niet te hard drukt. :)

barno
24 augustus 2008, 17:34
techniek is of major importance bij slide spelen. met name de vibrato en het dempen van de snaren met de linkerhand. Hoge actie is wel mandatory voor goed slidespel. Het kan met lage actie maar dat blijft toch wat knoeien om dan nog een degelijke vibrato te creëren. Ik stel mijn slidegitaren zo af dat de actie goed hoog is, maar niet te hoog om ook nog gefret te kunnen spelen.

Hallie
24 augustus 2008, 23:25
oke bedankt:).

is zal eens even zoeken, of het een ingrijpende operatie is om de actie wat hoger te zetten.

Orpheo
24 augustus 2008, 23:40
oke bedankt:).

is zal eens even zoeken, of het een ingrijpende operatie is om de actie wat hoger te zetten.

zie je die 2 ronde dingen onder de brug? die effe aandraaien. hoppa, brug hoger. klaar. effe snaarspanning er wat afhalen, en 't gaat als een trein.

Hallie
25 augustus 2008, 16:01
maar moet dat niet heel precies gaan?
er vernaggel ik de afstelling dan niet?

artnaz
25 augustus 2008, 16:07
Nee joh, is allemaal geen probleem. Wel zou ik de snaren wat losser draaien voordat je de brug gaat verstellen.

Hallie
26 augustus 2008, 16:23
okey, bedankt.

het enige wat ik weet van gitaren is hoe je snaren vervangt, hoe je het bespeelt, waar de knoppen voor dienen. :satisfie:

Luigi
26 augustus 2008, 23:29
misschien is dit een oplossing voor je; klik (http://link.marktplaats.nl/185376406)

artnaz
26 augustus 2008, 23:44
misschien is dit een oplossing voor je; klik (http://link.marktplaats.nl/185376406)Lijkt me erg onhandig, fragiel, en overbodig. Bovendien lijkt me dat niet bevorderlijk voor de klank...

En dit installeren kost meer werk dan een brug iets hoger afstellen...

jplm
27 augustus 2008, 00:14
misschien is dit een oplossing voor je; klik (http://link.marktplaats.nl/185376406)

Als je je hals de vernieling in wilt hebben is er bijna geen snellere manier dan met zo'n ding.

Groet, Jan.