PDA

View Full Version : Snaar knapt



Raguil
24 augustus 2008, 14:13
Ik heb sinds vrijdag mijn nieuwe gitaar een Tenson LP. Goede gitaar maar toen ik toenet speelde knapte de e snaar. Is dit iets veel voorkomend iets met nieuwe gitaren? Zou ik anders meteen een heel nieuw setje snaren op de gitaar laten zetten?

yhcmarc
24 augustus 2008, 14:16
Een nieuw setje kan nooit kwaad. Als het echt heel erg vaak gebeurd zit er misschien een scherp randje op je brug. Dat kan je heel makkelijk weg (laten) halen.

Raguil
24 augustus 2008, 14:17
Een nieuw setje kan nooit kwaad. Als het echt heel erg vaak gebeurd zit er misschien een scherp randje op je brug. Dat kan je heel makkelijk weg (laten) halen.
Nu je het zegt. Die snaar bleef wel enkele keren hangen bij de 2e fret. Inderdaad eens kijken. Thanks

yhcmarc
24 augustus 2008, 15:21
aanlopen op je fret heeft niets te maken met een scherp randje op je brug, hooguit dat de afstelling misschien iets beter kan.

FruscianteFan
24 augustus 2008, 15:28
Lijkt me sterk dat een snaar op de 2e fret breekt.

Raguil
24 augustus 2008, 15:42
Nee maar de snaar bleef daar wel constant zeg maar onder het ijzere gedeelte van de fret zitten. Moet ook opgelost worden.

arcane
24 augustus 2008, 16:06
Huh, hoe krijg je dat dan voor elkaar?

wietse
24 augustus 2008, 17:14
Huh, hoe krijg je dat dan voor elkaar?
scheefzittende hals, brug niet goed in lijn, deugt in ieder geval niet als dit steeds gebeurt.

barno
24 augustus 2008, 17:30
Nee maar de snaar bleef daar wel constant zeg maar onder het ijzere gedeelte van de fret zitten. Moet ook opgelost worden.

heb dat wel es gehad bij een van mijn zelfbouws: reden: fret die iets uitsteekt en niet honderd procent aansluit op fretboard icm vrij smalle hals. Had het wel bij een fret hoog op de hals (kort bij de pickups)

Raguil
24 augustus 2008, 19:06
scheefzittende hals, brug niet goed in lijn, deugt in ieder geval niet als dit steeds gebeurt.

Kan zijn. Ik moet moet de gitaar toch zoiezo nog laten fixen. Treble en bass zitten andersom...

Gearjunkie
25 augustus 2008, 19:35
Kan zijn. Ik moet moet de gitaar toch zoiezo nog laten fixen. Treble en bass zitten andersom...

ah.... de ingebouwde eq op je gitaar????





(leg uit....)

yhcmarc
25 augustus 2008, 20:14
Ik gok de elementswitch die verkeerd om zit.