PDA

View Full Version : Nieuwe amp ?...



euroboy
24 augustus 2008, 11:58
Heej ik ben opzoek naar een nieuwe amp voor thuis!! Liefst zou ik gaan voor een kleine lampenbak(ie) Dus geen hot rod deluxe maar eerder een HARLEY BENTON, epiphone valve junior,... Ik weet niet echt zoveel over amps dus had ik gehoopt op wat hulp van julie. Mijn budget licht tussen de 5 en de (MAX) 600 euro. Liefst niet te duur dan kan ik er nog een gitaartje bijkopen!!


Het is vooral om blues en rock mee te spelen dus een mooie clean en overdrive zijn welkom!! Eventueel een reverb ook als dat bestaat op die kleine ampjes..

alvast bedankt!!

J-sus Rulez
24 augustus 2008, 13:13
Fender blues junior...

euroboy
24 augustus 2008, 13:31
ik ben niet voor de blues junior sorry... Ik heb net wat op thomann gekeken. Een blackheart little giant head en cab kost een 300 euro. Een epiphone valve junior head en cab 200 euro. Een harley benton GA5 met epiphone cab kost 180 euro. Iemand ervaring met deze versterkers ?

Mr.Fingers
24 augustus 2008, 13:38
een Blues Jr. is wel wat beter als zo'n epi of een Harley Benton

fender Champ? 5W, 1 voorbuis, 1 powerbuis

248€, dus daar kan je nog wel wat extra mee kopen (http://www.thomann.de/be/fender_vibro_champ_xd.htm)

MattellicA
24 augustus 2008, 14:05
De Vibro Champ heb ik eens 5min getest en voor wet geld vond ik het wreed goed!

Of je doet er mss beter aan door te sparen/meer te betalen voor een Blues Jr. :)

MattellicA
24 augustus 2008, 14:07
Liefst niet te duur dan kan ik er nog een gitaartje bijkopen!!

Dat is de mentaliteit niet, hoor! Ik weet niet welke gitaar+amp je nu hebt maar je moet weten wat je wilt :speed:

budje
24 augustus 2008, 14:22
heb een epifone valve junior, en voor thuis is het clean genoeg. Heb m daarintegen voor in kleine kroegen en daar overstuurt ie ook snel... wat de bedoeling was voor mij ;-)

blues en rock is ie prima voor, maar verwacht geen scala aan mogelijkheden, met dit versterkertje komt t allemaal uit je vingers :-)

hessepes
24 augustus 2008, 15:02
Hoi Euroboy,

Ik heb nu sinds ruim een maand een Blackheart combo. Net zoals jou was ik op zoek naar een buizenversterkertje voor thuis. Deze blackheart kun je op de 5 of 3 watt zetten.
Ik heb 'm altijd op de 3 watt staan, en dan vaak nog maar stand 3 maximaal!

Ik ben heel tevreden over deze versterker. Hij ziet er erg solide uit. Goed geluid. Er zit trouwens geen reverb o.i.d. bij. I.t.t. epiphone valve junior kun je er wel bass/treble/middle mee instellen.
De blackheart werkt ook erg goed met pedalen.

Je moet maar wat googlen, die blackheart amps komen er op diverse forums goed af. Ik heb ook eerst wat kleine buizenversterkertjes getest (gretsch automatic, epiphone valve junior, fender champ etc) - om uberhaupt eens te horen of er wel een redelijk geluid uitkwam. Nou, ik vond het soms redelijk, soms ook bagger. Uiteindelijk heb ik op basis van wat ik op internet las toch voor de blackheart gekozen (terwijl ik die dus niet had getest, want ze staan in Nederland nergens) en dat was een goede keuze.
Bij Thomann besteld -rond de 240 euro was ie.

euroboy
24 augustus 2008, 15:30
Ik heb nu een fender 212R En dt het de mentaliteit niet is dat ik liefst ook nog een gitaar wil kopen??? Dat is toch mijn beslising... Buiten mijn fender heb ik ook nog mijn VOX AC50 (deze staat in het repetitiekot) En ik zou gewoon graag een lampenbakje hebben voor thuis... Die blackheart ziet er wel goed uit en op het intrenet lees je er goeie dingen over... Er staat 1 op 2dehands voor 225 euro (head en cab).

bastiaanvanbeek
24 augustus 2008, 15:35
Ik denk dat een VOX AC15 wel iets voor jou is.
Echt een versterker die clean gewoon heel goed is. Gechikt voor blues, rock, jazz, noem maar op. Het is t kleine broertje van de AC30, maar ik denk dat je voor €600 het beste af bent met een AC15.

Succes met je zoektocht

euroboy
24 augustus 2008, 18:53
Ja aan een AC 15 dacht ik ook al.... Maar ik begin net meer en meerte houden van mijn strat dus ik zou die eventueelwillen houden dan komt mijn budget (als mijn andere amp verkocht is) op een 350-400 euro

Mr.Fingers
24 augustus 2008, 19:03
daarom dat je de advertentie vernieuwd hebt :roll:


Ik zeg: Fender VibroChamp!!!!

Kakihara
24 augustus 2008, 19:37
Ik volg Mr. Fingers, want Mr. Fingers is geniaal. En het die VibroChamp is erg leuk, dat komt er hier ook wel eens. (Als ik van die fragging Bogey afgeraak :mad: )

euroboy
24 augustus 2008, 19:45
daarom dat je de advertentie vernieuwd hebt :roll:


Ik zeg: Fender VibroChamp!!!!


Heb inderdaad deze morgen mijn zoekertje vernieuwd.... heb pas rachter ontdekt dat ik hem eig wel tof vind...

Mr.Fingers
24 augustus 2008, 19:53
je mag'm altijd ruilen met mijn stratocaster :D


die champs zijn erg goed, en hebben veel onboard effecten

Mitch
24 augustus 2008, 20:02
Uit je posts spreekt dat je eigenlijk al weet wat je wil, mede omdat je behoorlijk strak op budget zit. Zullen we dan nu maar zeggen dat die Blackhearts echt geweldig zijn? Dan kun je gewoon doen wat je toch al van plan bent :D

Luke-wannabe
24 augustus 2008, 23:56
Die nieuwe versterkertjes van Fender zijn echt de bom! Veel gave effecten en lekkere sounds! Hij is er in 5 en 15 watt. Aanrader!

Gjalt
25 augustus 2008, 17:24
heey,

nu ik hier iets lees over die fender vibrochamp.
is dat nou een full tube amp (ook zo dat je gewoon de effecten kunt bypassen ?) of is dat gewoon de zoveelste modeller met een paar buisjes ?

Luke-wannabe
25 augustus 2008, 17:26
Full Tube en de effecten kunnen uit, ja.