PDA

View Full Version : Replifex probleempje!



Keesie
24 augustus 2008, 11:27
Hallo allemaal,

Zo ik ben weer terug van een ruim jaar reizen over de globe en ben nu weer terug @ home.
Ik zette net mijn Replifex aan en alle ledjes gingen branden en in de display kwam het volgende te staan: 0,0,0,0,0,0, enz enz.. Ik kan er helemaal niks mee! Hij reageerd niet op de butten knopen en ook niet op de parameters.
Ik weet dat het niet goed is om je spullen lang stil te laten staan maar voor de reis deed hij het nog perfect.

Iemand ervaring hier mee en wat moet ik doen veranderen of wat dan ook!!

Alvast bedankt!!

Kees

ongezouten
24 augustus 2008, 19:13
Keessie,
heb je je gitaar nog meegenomen op je reis over de aardkloot?

ik denk dat je replifex-probleem zich laat oplossen met 2,50 euro en een hoop tijd: ik heb zo'n idee dat je back-up batterijtje namelijk leeg is.

Dat betekent: weg presets. Als je de instellingen ze niet gesaved hebt op je computer, heb je dus een hoop tijd nodig ze er weer in te zetten...

succes!
F.

Liquid_Metal
24 augustus 2008, 20:05
Ik zou het raar vinden als de batterij leeg is, want hij reageert niet meer op knoppen. Bij mijn weten doen toestellen waarvan de batterij leeg is het wel normaal als ze aan staan. Alleen bewaren ze niets.

paulusdeBKB
24 augustus 2008, 20:23
Klopt, ik ben bang dat er iets met het apparaat zelf is.

Keesie
25 augustus 2008, 13:56
Oke,

Zelf ben ik niet zo technisch.
Batterijtje vervangen zal wel lukken maar ik denk ook niet dat dat het probleem zelf is.
Weten jullie toevallig goede technische mensen die verstand hebben van effecten apperatuur zoals mijn Replifex?
Zoja,.. waar kan ik die vinden woon zelf in Krimpen a/d IJssel, dus in de buurt van Rotterdam misschien mensen?

bedankt alvast!!

Keesie
28 augustus 2008, 20:32
Ik kreeg van het technische support van Rocktron deze reactie's

eerste:
It does sound like the unit has a problem that would require a service center to repair. My first guess is it sounds like the crystals running the internal clocks are not running. Are you sure your using the proper power supply it should be 9VAC not DC for the output spec..

Jim

Toen reageerde ik dat ik de juiste powersupply heb en toen kreeg ik deze reactie:

That is the correct power supply. If it is just the crystal it would be worth repairing. I do not have a list of electronic service centers in Europe. You could start by asking a larger music store near you who does there music electronic repairs.

Jim

Wie is er technisch genoeg om dit te maken? Help me!!
Misschien Dirk Hendrik? Of iemand anders? Of iemand die een goede zaak weet?
Ik weet dat ik bij zaken zoals Feedback niet wil en hoef aan te kloppen.

Kaboemba
28 augustus 2008, 20:52
Ik zou het raar vinden als de batterij leeg is, want hij reageert niet meer op knoppen. Bij mijn weten doen toestellen waarvan de batterij leeg is het wel normaal als ze aan staan. Alleen bewaren ze niets.

Da's niet altijd zo, mijn bas fex bleef op een error staan en deed ook niks.
Battery vervangen en helemaal okee.
Factory reset gaat gezien je probleem dus ook niet lukken, wil ook nog wel is helpen.

shredneck
30 augustus 2008, 00:07
www.acdcrepair.nl kan je helpen, de prijs zal je meevallen.