PDA

View Full Version : Surfing With The Alien - Satriani Cover



RoCkInToM
24 augustus 2008, 11:10
Hier is "mijn" versie van Surfing With The Alien!

http://www.youtube.com/watch?v=iOnQCQVin2s

Ik weet het, hij is nog lang niet perfect, maar ik plaats dit filmpje meer om tips te vragen van jullie.

Groeten,

Tom

MichaelSS
24 augustus 2008, 14:54
Hmm ik vind hem lekker klinken. Mijn gitaar is niet geschikt voor deze muziek helaas. Ontstemt echt te snel. Die van jou heeft daar weinig last van zo te horen.

Zitten nog veel foutjes in maar zoals Satriani krijg je het toch niet. Graag zou ik nog wel wat meer drive willen horen en iets minder wah.

Tho
24 augustus 2008, 15:15
Dat doe je niet verkeerd voor je leeftijd vent!

RoCkInToM
24 augustus 2008, 16:04
Dankjewel voor de reacties!

@ MichaelSS
Mijn gitaar is ook niet heel erg geschikt voor Satriani liedjes, althans, dat vind ik zelf. De Tremolo werkt namelijk niet echt lekker mee, hij onstemd namelijk wel vaak, en het Tremolo armpje draait midden in het liedje los (let maar eens op als ik het Tremolo armpje op bepaalde momenten vast draai..)

@ Tho
Ik vind het altijd fijn om te horen dat ik, ondanks mijn leeftijd, niet verkeerd speel, dankjewel!

nevyn292
24 augustus 2008, 18:36
je hebt iig de feel van het nummer te pakken, en je kan gewoon goed horen dat je surfing with the alien speelt, so far so good!! en inderdaad erg goed voor je leeftijd!!

kan heir en daar antuurlijk wat oppoetsertjes gebruiken, maar dat valt bijna overal wel van te zeggen, gewoon zo vrolijk doorgaan!

repelsteeltje
24 augustus 2008, 18:43
Erg goed, Droptoffee 8-)

Dude
24 augustus 2008, 19:04
lekker hoor ! doe je onwijs goed !

jammer dat je uit schiedam komt... maar verder is het ZEER ok ! :cooler:

Ibanez666
24 augustus 2008, 19:14
Vette shit man!

chubbyfan
24 augustus 2008, 19:23
grote klasse man,niks mis mee :)

RoelTM
24 augustus 2008, 20:09
klinkt goed, en zoals nevyn al zegt: die feel heb je zeker :cooler:

artnaz
24 augustus 2008, 20:14
Super, met 13 jaar! :)

Kleine dingetjes kunnen beter, maar dat weet je zelf ook wel, en dat komt gewoon vanzelf wel. Wat sound betreft zou ook ik iets subtieler met de wah omgaan.

Nogmaals, klasse!

Gert-Jan
24 augustus 2008, 20:40
You're my hero kid!! 13 jaar? Echt te gek hoor....

RoCkInToM
25 augustus 2008, 15:18
Super bedankt iedereen! :D

benwave
25 augustus 2008, 22:38
Super gedaan hoor

M Kactus
26 augustus 2008, 10:24
Errug knap! Blijven oefenen, en natuurlijk niet alleen op techniek, en dan kom jij er wel...

de_bink
26 augustus 2008, 18:28
ik wou dat ik zo kon spelen!

hoe lang speel je al?

RoCkInToM
26 augustus 2008, 21:27
Ik speel in principe 6 jaar gitaar.

Maar, ja, er zit een maar achter, ik heb eerst 3 jaar klassiek gitaar gespeeld, en in die 3 jaar heb ik vrij weinig geleerd, ik had namelijk niet echt goed les. Daarna ben ik over gegaan op een andere leraar (en elektrisch/rock gitaar) en daar heb ik vrijwel alles geleerd wat ik nu kan, dus eigenlijk 3 a 4 jaar. ;)

En bedankt voor de reacties!

Neals
27 augustus 2008, 18:36
En weer een klein mannetje wat me compleet wegspeelt... Ben jaloers.

Maar eerlijk is eerlijk, goed gedaan! En ik zou niet te snel roepen dat je niets aan klassieke les had, want die feel die je aan dit nummer brengt getuigd toch van veel ervaring.

RoCkInToM
27 augustus 2008, 19:48
Bedankt voor je reactie

Die feel heb ik voornamelijk te danken aan m'n huidige lessen, die klassieke lessen waren meer een ondergrond voor wat ik nu kan. :satisfie:

artnaz
27 augustus 2008, 20:30
Verkijk je er niet op, bij klassiek leer je heel veel waar je bij electrisch veel aan hebt. Vooral je linkerhand wordt heel accuraat en snel. Zo kon ik binnen een maand dingen spelen die "puur electrische" gitaristen niet konden. Maargoed, moet je wel fatsoenlijk les hebben gehad natuurlijk... ;)

Wel mis ik snelheid en nauwkeurigheid bij mijn plectrumhand... :sneaky: Hij houdt mijn linkerhand in ieder geval niet bij.

calfie
28 augustus 2008, 20:57
Goed gespeeld man.