PDA

View Full Version : radio door amp....



Demoi-crazy
24 augustus 2008, 10:23
Hey....

Ik heb iets vreemd voor met mijne versterker.
Als ik mijn dunlop Crybaby open zet hoor ik radio door mijn versterker... Heel vreemd klinkt wat middenband-achtig....

Met set up is de volgende....:
Gibson Les Paul Std -> Boss Tuner -> Boss Fuzz -> Ernie Ball Volumepedal -> Crybaby -> Marshall JVM 410.

Iemand een idee hoe ik dit oplos... is nogal vervelend tijdens optredens... :satisfie:


Greetingzzzz

JazzBass
24 augustus 2008, 22:57
Weet niet of ik je met die radio problemen kan helpen.. maar is het niet zo dat het 'beter' is om na je gitaar eerst een Wah te zetten, en daarna de andere pedalen?

arcane
24 augustus 2008, 23:27
hehe, dit heb ik al vaker gehad met meerdere gitaren en versterkers. Meestal russische of poolse zenders, een tikje aan een pot van low, mid, of high op je versterker kan het wel oplossen denk ik (bij mij iig wel).

BrianMay
25 augustus 2008, 00:12
Weet niet of ik je met die radio problemen kan helpen.. maar is het niet zo dat het 'beter' is om na je gitaar eerst een Wah te zetten, en daarna de andere pedalen?

Inderdaad, probeer eens je wah als eerste te zetten, dus direct na je gitaar.

The Lo Lands
25 augustus 2008, 09:31
maar is het niet zo dat het 'beter' is om na je gitaar eerst een Wah te zetten, en daarna de andere pedalen?Beter, neh! Je hebt de standaard manier maar bij het schakelen van je effectpedalen is experimenteren en plaatsing hiervan niet vooraf bepaald. Soms kan een dergelijke setup een verassend creatief resultaat opleveren en juist een eigen geluid geven. Ja, er is een standaard, maar waarom vasthouden aan de standaard als het ook anders kan en mag :)

Verder on-topic heb ik dit ook wel eens gehad. Zou dit misschien met een slechte shielding te maken hebben van je gitaar?! Kijk ook of je dit zelfde probleem hebt met een andere gitaar?

nevyn292
25 augustus 2008, 09:41
ergens een probleem met de aarde inderdaad, heeft weinig met de volgorde te maken, alsmeer met de aarde, een andere volgorde kan het geluid van de radiozender wel onderdrukken.

JazzBass
25 augustus 2008, 20:58
[QUOTE=The Lo Lands]Beter, neh! Je hebt de standaard manier maar bij het schakelen van je effectpedalen is experimenteren en plaatsing hiervan niet vooraf bepaald. Soms kan een dergelijke setup een verassend creatief resultaat opleveren en juist een eigen geluid geven. Ja, er is een standaard, maar waarom vasthouden aan de standaard als het ook anders kan en mag :)
[QUOTE]


Daarom ook 'beter'.. tussen haakjes ;) Het is maar net wat je jouw geluid geeft..

Demoi-crazy
25 augustus 2008, 22:27
Ja, het is begonnen toen ik mijn fuzz in de ketting stak...

Liquid_Metal
26 augustus 2008, 22:36
Kijk eens wat er gebeurt als je alleen je fuzz gebruikt, of wat er gebeurt als je de fuzz op een andere set (gitaar/amp) aansluit. Bij mijn weten wordt radio namelijk opgevangen door de elementen van je gitaar. Ik weet niet of het ook door andere onderdelen opgevangen kan worden.

Billekoek
8 september 2008, 11:53
Ik had dit ook met mijn oude versterker, (fender frontman 15G) maar met mijn nieuwe (fender performen 1000) heb ik het al een tijdje niet gehad, of ik speel gewoon minder met distortion de laatste tijd. Ik heb toen ook vanalles geprobeert maar niks lukte, het komt volgens mij omdat je snaren samen als een grote antenne dienen die signalen oppikken, mij buurjongen had hetzelfde en dacht er net zo over als ik, hij zei dat hij de radiosignalen van een gehoorapparaat van een overbuurvrouw opving wat mij wel erg sterk lijkt dus volgens mij heeft het niks te maken met de volgorde van je pedalen, ik had het trouwens met mijn Boss DS-1 maar ook met de distortion van mijn versterker.

heinz3110
8 september 2008, 12:54
Ligt ook aan het Wah-ontwerp. Komt omdat er (vaak) een dikke spoel inzit die (vooral 's avonds) doodleuk de sterkste langegolf-middengolf zenders oppikt. In combinatie met wat mindere kabels word dat fenomeen alleen maar versterkt.

Het gekke is: mijn Colorsound Wah had er meer last van dan mijn huidige (ook al aardig bejaarde) George Dennis Wah. Vrijwel zelfde ontwerp, maar ik denk dat de laatste beter afgeschermd is voor deze invloeden.

caliban
8 september 2008, 13:05
Ik heb het laatst ook nog eens voorgehad, was heel lang geleden. Blijkbaar uit mijn ABYbox.

Billekoek
8 september 2008, 19:08
Ligt ook aan het Wah-ontwerp. Komt omdat er (vaak) een dikke spoel inzit die (vooral 's avonds) doodleuk de sterkste langegolf-middengolf zenders oppikt. In combinatie met wat mindere kabels word dat fenomeen alleen maar versterkt.

Het gekke is: mijn Colorsound Wah had er meer last van dan mijn huidige (ook al aardig bejaarde) George Dennis Wah. Vrijwel zelfde ontwerp, maar ik denk dat de laatste beter afgeschermd is voor deze invloeden.

nee het ligt niet aan de wah, ik heb het dus ook gehad maar toen had ik nog geen wah dus alleen dat kan het niet zijn.

ben79
8 september 2008, 22:15
iBump:
k had het vorige week ook, en het ligt niet aan men gear denk ik..

Gibson SG supreme, Monster kabel, Mesa roaddster, klotz kabel naar cab..

lijkt me gaan prul tussen te zitten dus ik denk dat de aarding van het stopkontakt er voor iets tussen zit...

heb het ook al gehad met een andere gitaar btw..

morgen komt er normaal gezien terug een dinopower tussen , just to be sure ;-)

maar wil wel weten hoe het komt

onze_jef
8 september 2008, 22:35
Dat is toch cool?

caliban
8 september 2008, 23:33
Dat is toch cool?
Radio tussen je gitaarspel? Inderdaad in een post-lofinoise (bestaat dat?) band moet het zelfs.