PDA

View Full Version : Weer zo'n vraagje....



Morskisrle
24 augustus 2008, 04:04
Hoi mensen...ben nieuw hierzo. Het is al duizend keer behandeld ik weet, maar ik moet het toch weer stellen...DE VRAAG....:D

IK ben een redelijk gevorderde beginner en wil mijn &%#$ gitaar (die eigeljijk wel best ok is voor de prijs hahah) vervangen door een kvalitatief goede beginners/gevorderde gitaar.
Ik zat te twijfelen tussen tokai st50 (400e - een heel mooi en helder en school geluid) of toch maar de yamaha pacifica 112 (of iets vergelijkbaars). Die yamaha heb ik nog nooit geprobeerd, maar van de youtube lijkt een heel mooie gitaar voor een prijs van rond 200 denk ik.

Ik ben niet zo'n metal, hard core punk achtige iemand. Hou meer van rustigere, meer rytmische muziek met gevoel en emotie. Dus ik wil zeker geen humbuckers alleen want die hebben niet zo'n hoge, schreeuwende geluid die ik mooi vind.

Dus...Die tokai is gewone strats waar tokai een ongeloofelijk heldere en bijna acoustische toon heeft. Is die pacifica voor die prijs en die extra humbucker het waard kopen in vergelijking met deze zeer goede strat? Of omgekeerd, is het slim om tokai niet te nemen als ik de pacifica heb voor de 230e met de humbucker? Die tokai's zijn ongeveer mexicaan/american fender kvaliteit, om maar voor te stellen, maar die pacifica is voor die geld echt niet voor te stellen.
Geld is niet een probleem, dus kan 400 geven. Er is aleen en dilemma of die humbucker zoveel extra toevoegt in combinatie met de prijs dat je toch voor die yamaha zou gaan?

grayfink
24 augustus 2008, 08:18
Paar losse gedachten: Een humbucker ben je absoluut niet nodig als je geen stevige metal speelt, als je classicrock achtige dingen wil gaan spelen kan dat prima met single coils. Voor clean klinken singlecoils het mooiste vind ik.