PDA

View Full Version : vox ac 30 verschillen



guitarfreakrobert
23 augustus 2008, 22:12
wilde het even over de vox hebben jullie kennen ze vast wel de beroemde ac30 gers

VOX AC30 CC2X BLUE BULLDOG
VOX AC30H2 Celestion Blue AlNiCo
VOX AC30H2L
VOX AC30 CC2X BLUE BULLDOG B-STOCK

welke komt nou volgen jullie het meeste bij het orginele monster uit
de jaren 60 uit. Want ie sound zoek ik. En ja ik weet, het koop dan gewoon een oudje! Maar hey, op die nieuwe zit garantie zal ik maar zeggen,en het is een flinke uitgave, plus die oudjes zijn nu eenmaal wat moeilijker te vinden, en als je der eentje vind je weet nooit hoe het met het beestje is gesteld.

Maar goed jullie ervaringen graag zou het erg op prijs stellen .
greetzz Robert

Chris Winsemius
23 augustus 2008, 22:24
Goedkoper dan 'n 60s exemplaar maar wel meer die sound & feel dan de CCs/etc.:

- Engelse reïssue AC30 (liefst met blauwe speakers) 2e hands met wat "vintage-mods"*

Als het ook 'n soort samenvoeging v/e '60 en 'n post '63 model mag zijn:
- nieuwe AC30HW met wat "vintage mods"*

* aantal onderdelen qua waardes modden en betere trafo('s) en spoel laten installeren

bastiaanvanbeek
24 augustus 2008, 15:42
Je kunt dan het beste voor de VOX AC30 CC2X Celestion Blue Alnico gaan.
ik heb zelf verschillende AC30's geprobeert, en deze komt toch wel het meest overeen met de AC30's van vroeger, maar ook qualitatief vind ik hem beter dan de andere.

Pepe
24 augustus 2008, 15:49
De plug heeft 4 of 5 ac30's staan, bijna allemaal uit de seventies en een engelse uit begin 90.

Iedereen heeft het maar altijd over die sixties voxen, de seventies zitten onder de radar maar volgens mij is dat vooral sentiment en snobisme, daar zitten echt mooie dingen tussen.

Paul Mccartney heeft toch wel wat sixties Voxen gehad maar de enige die hij nog gebruikt voor opnames is een '73 of daaromtrent. En dat doet ie niet omdat die zo lekker goedkoop zijn schat ik zo in.

De engelse Korg r.i. uit de late nintees was in een GuitarPlayer shootout de beste r.i.

guitarfreakrobert
25 augustus 2008, 09:34
hey mensen, super bedankt weer hoor
greetzz Robert

Grooveyard21
25 augustus 2008, 09:42
over de engelse korg ri ac30's zijn de meningen ook verdeeld. velen vinden die juist minder lijken op een jaren 60 ac30. meer gefilterd en marshall achtig.

de cc2x klinkt daarentegen juist meer 60's ac30.

het blijft een feit dat beide modellen na wat modding een heel eind in de goede richting zijn te krijgen.

Chris Winsemius
25 augustus 2008, 13:41
het blijft een feit dat beide modellen na wat modding een heel eind in de goede richting zijn te krijgen.

Door het gebruikte circuit is dat bij de uk-versies beter/sneller te doen.

Grooveyard21
25 augustus 2008, 14:21
Door het gebruikte circuit is dat bij de uk-versies beter/sneller te doen.


maar hoe zit dan met de slechte component layout (pre amp gedeelte gemixed met power amp gedeelte) in de uk versies?

Chris Winsemius
25 augustus 2008, 18:00
maar hoe zit dan met de slechte component layout (pre amp gedeelte gemixed met power amp gedeelte) in de uk versies?

www-babbel? ;)
CCs zijn behoorlijk bewerkelijker omdat er nog wat solidstate-spul in de signaalweg zit.

Eko
25 augustus 2008, 18:04
Als je voor betrouwbaar bent en lage prijs, kijk dan eens naar een Laney VC 30. Is hetzelfde geluid als de Vox.
Ik stond na een optreden van Bonnie Raitt met haar gitarist te praten. Hij heeft al jaren een back-up amp bij zich. Op het podium staat de AC-30 maar je hoort veelal de VC 30. Die laatste kost een fractie van de AC.

Grooveyard21
25 augustus 2008, 18:27
www-babbel? ;)
CCs zijn behoorlijk bewerkelijker omdat er nog wat solidstate-spul in de signaalweg zit.

mischien, maar het wordt wel door iemand met kennis van zaken beweerd.


I don't care for any amp with the name Marshall on it made after about '85. The DSL is a fine amp I guess, but it doesn't make the sounds that I want a Marshall to make.

The CC is my preference, and here's why:

The TBX has a poor quality board with all the pots attached, plastic mounts, ground loops built into the board, flimsy traces, unintelligent component layout (preamp circuit mixed in with power circuit), crosstalk, hum, and is way overfiltered. The cabinet is particleboard and poorly made. The wire layout is poorly thought out.

The CC addresses all of those issues, separates the power section from the preamp section, and then has more tonal options, such as in-phase channels, a great effects loop, multiple speaker outs with impedance selections, filter choices, etc.

When I got the first CC in here, I fully expected it to be of lesser quality than the TBX. I was delighted to discover I was wrong.

Zie hier de bron Lyle Caldwell (http://vintageamps.com/plexiboard/viewtopic.php?t=75667&postdays=0&postorder=asc&start=120)

http://www.psionicaudio.com/main/index.htm

HANNESSTINKT
25 augustus 2008, 19:49
Als je voor betrouwbaar bent en lage prijs, kijk dan eens naar een Laney VC 30. Is hetzelfde geluid als de Vox.
Ik stond na een optreden van Bonnie Raitt met haar gitarist te praten. Hij heeft al jaren een back-up amp bij zich. Op het podium staat de AC-30 maar je hoort veelal de VC 30. Die laatste kost een fractie van de AC.

Klopt als een bus een maat van me had er ook eentje en hij klonk echt enorm goed

caliban
25 augustus 2008, 20:11
I don't care for any amp with the name Marshall on it made after about '85. The DSL is a fine amp I guess, but it doesn't make the sounds that I want a Marshall to make.

The CC is my preference, and here's why:

The TBX has a poor quality board with all the pots attached, plastic mounts, ground loops built into the board, flimsy traces, unintelligent component layout (preamp circuit mixed in with power circuit), crosstalk, hum, and is way overfiltered. The cabinet is particleboard and poorly made. The wire layout is poorly thought out.

The CC addresses all of those issues, separates the power section from the preamp section, and then has more tonal options, such as in-phase channels, a great effects loop, multiple speaker outs with impedance selections, filter choices, etc.

When I got the first CC in here, I fully expected it to be of lesser quality than the TBX. I was delighted to discover I was wrong.
In ieder geval wel overtuigend verwoord, maar het is wel iets typisch voor internettalk. Net zoals: de JVM is een slechte amp, want hij gebruikt hier en hier wat plastic. Diamant was leuker geweest....

Chris Winsemius
25 augustus 2008, 21:32
Ik kan 'n heel klein beetje vinden in dat verhaal maar:

Matchless had al eerder 'n veel elegantere oplossing voor dat fase-"probleem"*, bij de CC gebeurt dat met FETs of ICs (geen buizen dus)... toffe Marshalls had je natuurlijk tot '70 (ha ha).

* sommige gitaristen geven zelfs de voorkeur aan dat uit fase mixen van normal en topboost kanaal op reguliere AC30s...

Grooveyard21
25 augustus 2008, 21:54
Ik kan 'n heel klein beetje vinden in dat verhaal maar:

Matchless had al eerder 'n veel elegantere oplossing voor dat fase-"probleem"*, bij de CC gebeurt dat met FETs of ICs (geen buizen dus)... toffe Marshalls had je natuurlijk tot '70 (ha ha).

* sommige gitaristen geven zelfs de voorkeur aan dat uit fase mixen van normal en topboost kanaal op reguliere AC30s...

dat fase verhaal gaat alleen op als je het tb en normal kanaal mixed, correct?

Chris Winsemius
25 augustus 2008, 21:59
dat fase verhaal gaat alleen op als je het tb en normal kanaal mixed, correct?

(www-babbel dus :) , ga liever uit van eigen ervaring, NO offense!!!)

Bij de pré CC AC30s met treble- en bass-toonregeling (topboost versies dus) staat dat kanaal uit fase tov. het normal channel. Beetje hollige sound als je ze dan linkt maar voor 'n aantal gitaristen zelfs/juist bruikbaar.

Zelfde heb je trouwens ook bij (stock) black- en silverface Fenders met reverb, normal channel staat uit fase tov. het vibrato channel met reverb.

Antoon
25 augustus 2008, 22:17
Check deze eens als je een nieuwe AC30-achtige zoekt:

http://www.jmiamplification.com/

Grooveyard21
25 augustus 2008, 23:35
(www-babbel dus :) , ga liever uit van eigen ervaring, NO offense!!!)

Bij de pré CC AC30s met treble- en bass-toonregeling (topboost versies dus) staat dat kanaal uit fase tov. het normal channel. Beetje hollige sound als je ze dan linkt maar voor 'n aantal gitaristen zelfs/juist bruikbaar.

Zelfde heb je trouwens ook bij (stock) black- en silverface Fenders met reverb, normal channel staat uit fase tov. het vibrato channel met reverb.

Ik begrijp niet helemaal hoe je de eerste zin bedoelt.

Het is me bekend dat er een fase verschil tussen het normal kanaal en TB boost is bij de pre CC ac30's. Alleen gebruik ik op mijn CC alleen het topboost kanaal, dus niet gelinked.

Chris Winsemius
25 augustus 2008, 23:42
Je haalt dat stukje aan waarin ook wordt vermeld dat in de CCs "het faseprobleem is opgelost" maar vraagt er later wat over.

In- of uit-fase maakt niets uit qua goed of slecht, alléén de klank verschilt en dat kun je ervaren door het gewoon te proberen bij diverse amps.

Grooveyard21
25 augustus 2008, 23:50
Je haalt dat stukje aan waarin ook wordt vermeld dat in de CCs "het faseprobleem is opgelost" maar vraagt er later wat over.

In- of uit-fase maakt niets uit qua goed of slecht, alléén de klank verschilt en dat kun je ervaren door het gewoon te proberen bij diverse amps.

Ik heb ook niet beweerd dat ik die kennis zelf opgedaan heb. Ik lees af en toe wel eens wat op andere fora en dan blijken daar mensen rond te hangen die meer verstand van bepaalde zaken hebben (net als hier overigens).

Ik probeer daar van te leren, vandaar ook de vraag en ook het aandragen van het bewuste stukje.

Tot nu toe wordt dat dan afgedaan als www gebrabbel, maar er wordt helaas ook niet technisch op in gegaan wat er dan niet correct is aan de betreffende bewering.

Chris Winsemius
25 augustus 2008, 23:58
Op elk punt volledig technisch ingaan kost te veel tijd voor mij, aantal punten kloppen behoorlijk maar 'n aantal zitten beduidend complexer in elkaar (qua vergelijking).

Vertrouw gewoon op je eigen oren, da's het enige dat telt!

Grooveyard21
26 augustus 2008, 00:03
Op elk punt volledig technisch ingaan kost te veel tijd voor mij, aantal punten kloppen behoorlijk maar 'n aantal zitten beduidend complexer in elkaar (qua vergelijking).

Vertrouw gewoon op je eigen oren, da's het enige dat telt!

Uiteraard draait het om de oren, ik heb een cc2x en ben daar helemaal tevreden mee, dus ik ben niet op zoek of zo.

Ik was alleen wel benieuwd naar technische pro's en con's tussen de tbx en cc2x, maar ik begrijp dat het tijd kost om dat duidelijk uit te leggen.

Pepe
26 augustus 2008, 00:03
Iets gebruiken waarvoor het niet bedoeld is en dan het effect bestempelen als probleem wat "opgelost moet worden"...

Ik zie het meer als een bonus feature. "Probleem" opgelost.

Chris Winsemius
26 augustus 2008, 00:08
TBX vs. CC:
- ander circuit
- andere trafo's
- andere speakers
- 1tje beduidend ouder, andere pas 'n paar jaar op de markt
- geen van beiden gelijk aan jaren 60s exemplaren en die verschilden ook weer (qua circuit, trafo's, etc.)

Voor de TS: ga gewoon op je oren af en kijk welke binnen jouw budget het dichtste in de buurt van jouw gewenste sound komt icm. de rest van je gear.

guitarfreakrobert
26 augustus 2008, 10:20
hey mensen erg bedankt voor het mee denken. Maar nog even iets over die handwired voxjes, ik hoor er niemand meer over, dus die komen niet in de buurt van de sixties ac30. Dan is dus deze amp is meer een verkoopstunt dan een goede handwired amp. Ook hoorde ik iemand zeggen handwired., Is nog lang geen point to point, en ik dacht een point to point hw., is nu eemaal beter te onderhouden en te modden enzo. Laat het duidelijk zijn, zit niet te gassen op een handwired point to point. Maar zit dus te gassen op de beste ac30 koop die ik kan vinden, Maar als het nu eemaal beter is waarom niet. Zijn er nog meningen hier over, of zeggen jullie: neh dat doet helemaal niet ten goede aan de amp de ...... amp is net zo goed.
hoop me zo een beetje duidelijk te hebbem uitgedrukt

greetzzz Robert

Grooveyard21
26 augustus 2008, 10:30
hey mensen erg bedankt voor het mee denken. Maar nog even iets over die handwired voxjes, ik hoor er niemand meer over, dus die komen niet in de buurt van de sixties ac30. Dan is dus deze amp is meer een verkoopstunt dan een goede handwired amp. Ook hoorde ik iemand zeggen handwired., Is nog lang geen point to point, en ik dacht een point to point hw., is nu eemaal beter te onderhouden en te modden enzo. Laat het duidelijk zijn, zit niet te gassen op een handwired point to point. Maar zit dus te gassen op de beste ac30 koop die ik kan vinden, Maar als het nu eemaal beter is waarom niet. Zijn er nog meningen hier over, of zeggen jullie: neh dat doet helemaal niet ten goede aan de amp de ...... amp is net zo goed.
hoop me zo een beetje duidelijk te hebbem uitgedrukt

greetzzz Robert

de beste ac30 die je kan vinden, ongeacht het budget? of heb je een max prijs in gedachten, dat maakt denk ik nogal wat uit.

guitarfreakrobert
26 augustus 2008, 10:35
de beste ac30 die je kan vinden, ongeacht het budget? of heb je een max prijs in gedachten, dat maakt denk ik nogal wat uit.

Budget, Ik heb er 3 jaar voor gespaard eigenlijk, dus zeg even 3000 euro, maar als ik er met de helft ook ben, ook goed maar het moet, the best of the best zijn. in de ac 30 groep dan
greetzz Robert

ps. heel erg bedankt voor het mee denken allemaal kan het goed gebruiken

Kim Wilson
26 augustus 2008, 10:38
Kun je voor dat geld niet op zoek gaan naar een originele '60s AC30, en die na laten kijken/iets opknappen, zodat ie weer als nieuw is?

guitarfreakrobert
26 augustus 2008, 10:42
[QUOTE=Kim Wilson]Kun je voor dat geld niet op zoek gaan naar een originele '60s AC30, en die na laten kijken/iets opknappen, zodat ie weer als nieuw is?[/QUOT

Hier denk ik ook steeds aan maar ze zijn zo moeilijk te vinden. Een redelijke zonder dat er aan gekloot is, ben ik nog niet tegen gekomen. En als je er een vind is het in buiten land, Ik heb erg slechte ervaringen om via het net iets te kopen, dus daar zit weer een probleem(pje)
ja ja erg moeilijk

Grooveyard21
26 augustus 2008, 10:46
tja voor dat budget kun je en een tbx en een cc2x kopen :)

Je noemt de ac30 H2(L), de handwired. Maar in de jaren 90 had je de AC30 HW, mischien is dit ook een optie. Ook handwired, maar deze is wel vrij zeldzaam.

guitarfreakrobert
26 augustus 2008, 10:53
tja voor dat budget kun je en een tbx en een cc2x kopen :)

Je noemt de ac30 H2(L), de handwired. Maar in de jaren 90 had je de AC30 HW, mischien is dit ook een optie. Ook handwired, maar deze is wel vrij zeldzaam.

Inderdaad de heer Cwm had het hiet ook over, maar de kand is dus erg klein dat ik deze vind. Eigenlijk bijna nul tuurlijk blijven zoeken ja

alle 2?? neh geen sprake van, das nergens voor nodig. Neh 1 goede moet het zijn, ik zeg al hoef niet al mijn budged er door heen te draaien alleen dat wat nodig is
greetzzz robert

Grooveyard21
26 augustus 2008, 10:59
tja hier heb je een originele http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/184004943-buitenkans-voor-de-liefhebber-sixties-vox-ac-30.html?return=eJwtikEKgzAQRe8i6DIxTVcjUvQmQ0xJMJo hE2lp6d070u7e%2B%2B8jGHhH6AcGY6%2FQsMfiwhBqJdB6zeR 3tWFZKyXEympP%2BndRFOj2TKPpFh5rbu1kWjunKvCKJMj3hf8 rnWsvsEmY9mPzJTrR9SGKzp4pcxS5dETH2DfD5wv6wTA2&df=1&fta=eNpNkU1uwyAQhe%2FCImsGMD%2BDcoVewUK2m6KSxDJ24j bK3TugknaDmE%2Fz3jCPgBYfmQ62Lam%2FhZSZp1Ig29MRDmM% 2BrlcEn1b8jrPP72Omal6R%2B%2FOMl%2B08LXHwaUfBwSnl0x d2hlsj%2FecdwyC5v%2BaI4jDP25EXZ4VsDqeJ%2BUg%2BGSWy ONLIgCDwEck2o0MG1nEtybH1VWaN5hp0YeLFwIISlcnGjNNKcV mY%2BsdAGVFY15jmriN1Ybox5TqnXfUzL8YtN8IWZv8YV07VGa 4xaUAqC%2FXNr0VACqVsHQxtE0Na54Dgk%2BKkDNbrHMbcp%2B lyWj9Ka5EDRzZsy9LHyzjtjZL%2BHPa%2BhEi5jTUd%2Bq1wZ% 2F7t93oreXJ8PJ8%2F18aANA%3D%3D&fta_ind=9&fs=1 en binnen je budget, ziet er niet onaardig uit dacht ik.

Don Olivier
26 augustus 2008, 11:00
Ik zou voor de CC2X gaan.

De jaren 90 re-issues's klinken gewoon niet als een jaren 60 vox. Zoals iemand al eerder schreef: meer filtering, meer Marshall achtig....

De jaren 60 voxen zijn WEL te gek (JMI) maar meestal, als je ze al kunt vinden, niet te betalen.

Dus, ik zou zeggen geef 800 euro (2e hands) uit aan een CC2X

Voor de rest van het geld kan je, als je er 1-tje tegenkomt, zelfs nog een jaren 60 kopen.

Mijn ervaring met Vox jaren:

'60: super, klinken gewoon het beste.
'70: hard en koud
'80: zitten veel goede tussen!!!
'90: mhaw, mij wat teveel Marshall achtig
2000: CC re-issues, voor die prijs, mogelijkheden en
wat ik gehoord en gezien heb....: beste deal

guitarfreakrobert
26 augustus 2008, 11:01
tja hier heb je een originele http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/184004943-buitenkans-voor-de-liefhebber-sixties-vox-ac-30.html?return=eJwtikEKgzAQRe8i6DIxTVcjUvQmQ0xJMJo hE2lp6d070u7e%2B%2B8jGHhH6AcGY6%2FQsMfiwhBqJdB6zeR 3tWFZKyXEympP%2BndRFOj2TKPpFh5rbu1kWjunKvCKJMj3hf8 rnWsvsEmY9mPzJTrR9SGKzp4pcxS5dETH2DfD5wv6wTA2&df=1&fta=eNpNkU1uwyAQhe%2FCImsGMD%2BDcoVewUK2m6KSxDJ24j bK3TugknaDmE%2Fz3jCPgBYfmQ62Lam%2FhZSZp1Ig29MRDmM% 2BrlcEn1b8jrPP72Omal6R%2B%2FOMl%2B08LXHwaUfBwSnl0x d2hlsj%2FecdwyC5v%2BaI4jDP25EXZ4VsDqeJ%2BUg%2BGSWy ONLIgCDwEck2o0MG1nEtybH1VWaN5hp0YeLFwIISlcnGjNNKcV mY%2BsdAGVFY15jmriN1Ybox5TqnXfUzL8YtN8IWZv8YV07VGa 4xaUAqC%2FXNr0VACqVsHQxtE0Na54Dgk%2BKkDNbrHMbcp%2B lyWj9Ka5EDRzZsy9LHyzjtjZL%2BHPa%2BhEi5jTUd%2Bq1wZ% 2F7t93oreXJ8PJ8%2F18aANA%3D%3D&fta_ind=9&fs=1

had hem gezien alleen hij is 64 das net iets anders dacht ik of had ik dit niet goed dacht dat ik moets zoeken tot met 1963 daarna werd weer iets anders gevoict(hoe zeg ik dit) gevoist zoiets dan als ik het mis heb gaarne even melden want hij ziet er erg goed uit

toch erg bedankt

hubert
26 augustus 2008, 13:23
Ik zou voor de CC2X gaan.

De jaren 90 re-issues's klinken gewoon niet als een jaren 60 vox. Zoals iemand al eerder schreef: meer filtering, meer Marshall achtig....

De jaren 60 voxen zijn WEL te gek (JMI) maar meestal, als je ze al kunt vinden, niet te betalen.

Dus, ik zou zeggen geef 800 euro (2e hands) uit aan een CC2X

Voor de rest van het geld kan je, als je er 1-tje tegenkomt, zelfs nog een jaren 60 kopen.

Mijn ervaring met Vox jaren:

'60: super, klinken gewoon het beste.
'70: hard en koud
'80: zitten veel goede tussen!!!
'90: mhaw, mij wat teveel Marshall achtig2000: CC re-issues, voor die prijs, mogelijkheden en
wat ik gehoord en gezien heb....: beste deal

gewoon totale onzin.
typisch geval van wwwbrabbel.

Verder: In de jaren 60 klonk de vox elk jaar anders. Dit omdat er elk jaar aan gesleuteld werd.
Ik heb jaren 70 vox-en gehoord die zoveel beter klonken dan een jaren 60 vox.
Weet je waardoor dat kwam: De bespeler zelf. Ik ken mensen die de meest geweldige vox laten klinken als een stuk karton. Puur omdat ze niet weten hoe er mee om te gaan.

dus...voor de TS: laat je niet gek maken door al dat gebrabbel. Als ie goed klinkt, klinkt ie goed.

Enige vox die ik links zou laten liggen is de serie eind jaren 80. Net voor Korg.
En de CC met warfdale speakers.

Voor de rest zijn ze allemaal goed. Indien nodig door Chris een mastervolume er in laten zetten en je bent klaar voor het leven. Of ze moeten affikken natuurlijk.

episua
26 augustus 2008, 16:25
Als je genoeg geld te besteden hebt kan je ook een nieuwe JMI kopen.
link: http://www.jmiamplification.com/ of importeur: www.electricinstruments.nl

kosten ook tussen de 2900 en de 4000 euro.

Ik heb zelf een 'cheap ass' cc2 met de wharfedales die ik prima vind klinken en i.m.o. beter dan de cc1. Veel meningen hier worden bijna als feiten geschreven, gewoon zelf beslissen dus.

Mitch
26 augustus 2008, 16:42
Als de handwired niet genoemd worden in de replies lijkt me dat geen reden om ze meteen te laten staan hoor :???: Ik heb zelf allen nog de huidige Heritage AC15TV getest, niet de AC30. De '90er jaren handwired, AC30HW heb ik wel eens een keer gehoord maar dat was vluchtig, kan ik eigenlijk niks zinnigs over zeggen.
Dat een CC2x heel aardig is zal duidelijk zijn. De korg reissue meer Marshal achtig.... ik lees het nu zo her en der en ik begrijp niet waar het over gaat. Als er één amp wel in niets lijkt op een Marshall is deze het wel. Zo vet en gefocussed op het mid, het lijkt eerder een Boogie! Maverick, die hoek. Maar goed, blijkbaar ben ik al jaren toondoof :D

Don Olivier
26 augustus 2008, 18:03
gewoon totale onzin.
typisch geval van wwwbrabbel.

Verder: In de jaren 60 klonk de vox elk jaar anders. Dit omdat er elk jaar aan gesleuteld werd.
Ik heb jaren 70 vox-en gehoord die zoveel beter klonken dan een jaren 60 vox.
Weet je waardoor dat kwam: De bespeler zelf. Ik ken mensen die de meest geweldige vox laten klinken als een stuk karton. Puur omdat ze niet weten hoe er mee om te gaan.

dus...voor de TS: laat je niet gek maken door al dat gebrabbel. Als ie goed klinkt, klinkt ie goed.

Enige vox die ik links zou laten liggen is de serie eind jaren 80. Net voor Korg.
En de CC met warfdale speakers.

Voor de rest zijn ze allemaal goed. Indien nodig door Chris een mastervolume er in laten zetten en je bent klaar voor het leven. Of ze moeten affikken natuurlijk.



Whatever sukkeltje.....er staat toch MIJN ERVARING!
Enne.....een master volume in een (oude) vox laten zetten....pffffff goed idee: NOT

hubert
26 augustus 2008, 20:13
Whatever sukkeltje.....er staat toch MIJN ERVARING!
Enne.....een master volume in een (oude) vox laten zetten....pffffff goed idee: NOT

echt waar???????

Chris Winsemius
26 augustus 2008, 20:17
Inderdaad de heer CMW had het hiet ook over, maar de kand is dus erg klein dat ik deze vind. Eigenlijk bijna nul tuurlijk blijven zoeken ja

alle 2?? neh geen sprake van, das nergens voor nodig. Neh 1 goede moet het zijn, ik zeg al hoef niet al mijn budged er door heen te draaien alleen dat wat nodig is
greetzzz robert

Ik had het over de nieuwe (recente) HWs die betaalbaarder zijn dan de oudere HWs (hoewel die oudere weer echt heel goed schijnen te zijn).

Pepe
26 augustus 2008, 20:38
De korg reissue meer Marshal achtig.... ik lees het nu zo her en der en ik begrijp niet waar het over gaat. Als er één amp wel in niets lijkt op een Marshall is deze het wel. :D

Mijn "99 AC15 klonk in NIETS wat ik van Marshall ken, inderdaad 180 graden de andere kant op. Deze is ook nieuw voor mij.

Ik was erg benieuwd indertijd naar de 2002 HW die door Tony Bruno ontworpen is, ik heb een zwak voor Bruno amps. Het zou een aardig idee zijn geweest als hij de eerste in een lange rij limiteds zou zijn geweest.. de AC Matchless edition, AC Boogie edition, AC Budda edition, AC DR.Z edition... het zou een lange lijst worden.

Mitch
26 augustus 2008, 20:59
Whatever sukkeltje.....er staat toch MIJN ERVARING!
Enne.....een master volume in een (oude) vox laten zetten....pffffff goed idee: NOT
Oké, je mening werd voor onzin en wwwgebrabbel uitgemaakt, maar kom op zeg, laat je niet zo kennen. Ik vond je opmerking ook verbazingwekkend, Pepe ook, wie weet bedoel jij met marshall achtig gewoon iets heel anders dan wat wij daaronder verstaan. Leg eens uit wat je er precies mee bedoelt, wordt het voor ons allemaal duidelijk.

Dweezman
26 augustus 2008, 21:00
Mijn "99 AC15 klonk in NIETS wat ik van Marshall ken, inderdaad 180 graden de andere kant op. Deze is ook nieuw voor mij.

Ik was erg benieuwd indertijd naar de 2002 HW die door Tony Bruno ontworpen is, ik heb een zwak voor Bruno amps. Het zou een aardig idee zijn geweest als hij de eerste in een lange rij limiteds zou zijn geweest.. de AC Matchless edition, AC Boogie edition, AC Budda edition, AC DR.Z edition... het zou een lange lijst worden.

+1

Speel nu bijna 2 jaar op een TBX. Niks Marshall, echt niet. Houdt een ouwe Twin en Vibroverb amp aan de kant. Bevalt me heel, heel goed. Maar dat zou een CC ook kunnen doen. Een AC30 (en 15) is gewoon fijn. Dus.

MarkV
26 augustus 2008, 21:04
Oké, je mening werd voor onzin en wwwgebrabbel uitgemaakt, maar kom op zeg, laat je niet zo kennen. Ik vond je opmerking ook verbazingwekkend, Pepe ook, wie weet bedoel jij met marshall achtig gewoon iets heel anders dan wat wij daaronder verstaan. Leg eens uit wat je er precies mee bedoelt, wordt het voor ons allemaal duidelijk.

Ik vind juist de CC's zonder de Blue's met alle schakelmogelijkheden (EQ, Smoothing en Output bias) nogal naar een Marshall achtige overdrive neigen als je als je alles op 'modern' zet. Weliswaar is die van de Vox wat korreliger en losser, maar ik herken het er toch wel in.

De Korg re-issues ken ik daarentegen niet.

Grooveyard21
26 augustus 2008, 21:13
Ik vind juist de CC's zonder de Blue's met alle schakelmogelijkheden (EQ, Smoothing en Output bias) nogal naar een Marshall achtige overdrive neigen als je als je alles op 'modern' zet. Weliswaar is die van de Vox wat korreliger en losser, maar ik herken het er toch wel in.

De Korg re-issues ken ik daarentegen niet.

ja dat zijn natuurlijk mogelijkheden, dit om hem veelzijdiger te maken (ik gebruik het niet). Je kan er ook een marshal guv'nor peaaltje voor zetten en dan klinkt ie ook marshall achtig.

De TBX en CC2X zijn beide lekkere amps.

Maar ik ben wel benieuwd of iemand verschil kan aanduiden in een '64 ac30 (zie marktplaats) of een '63 ac30.

Ik ben bang dat er maar weinigen zijn die deze twee amps naast elkaar hebben gehoord en is dat wel zo, was de kwaliteit destijds zo constant dat je dat ook eerlijk kan doen.

Eezz
26 augustus 2008, 21:30
Ik heb vandaag uitgebreid de Vox AC30 HH (die witte handwired) aan de tand gevoeld. Ik was er zeer over te spreken, fijn clean geluid en misschien wel het mooiste crunch geluid dat ik ooit heb gehoord. Echt een machtig, grommend geluid. Wat mij betreft zeker een amp om eens te proberen. Of ie in de buurt komt van een '60 AC30 weet ik niet. Belangrijker lijkt me of ie goed klinkt en dat doet hij.

Een optie die ik hier nog niet terugvind is de Weber AC30 kit. Ik heb die ook een kunnen testen en daar was ik ook erg over te spreken. Die is volgens mij gebaseerd op de '63 topboost, maar pin me daar niet op vast. Voor een euro of 900 heb je de onderdelen in huis (incl. verzenden en import enzo), dan moet je alleen nog iemand vinden om hem in elkaar te sleutelen.

Pepe
26 augustus 2008, 21:34
Iedereen zal je kunnen vertellen dat 45 jaar oude amps een paar keer geserviced zijn, andere onderdelen, afstellingen..
Ze zullen anders klinken dan 45 jaar geleden en dat maakt vergelijken alleen zinvol met de daadwerkelijke amps naast elkaar lijkt me.

Ik denk dat amps tegenwoordig een stuk constanter geproduceerd kunnen worden.

Chris Winsemius
26 augustus 2008, 21:36
ja dat zijn natuurlijk mogelijkheden, dit om hem veelzijdiger te maken (ik gebruik het niet). Je kan er ook een marshal guv'nor peaaltje voor zetten en dan klinkt ie ook marshall achtig.

De TBX en CC2X zijn beide lekkere amps.

Maar ik ben wel benieuwd of iemand verschil kan aanduiden in een '64 ac30 (zie marktplaats) of een '63 ac30.

Ik ben bang dat er maar weinigen zijn die deze twee amps naast elkaar hebben gehoord en is dat wel zo, was de kwaliteit destijds zo constant dat je dat ook eerlijk kan doen.

Helemaal leuk: twee '63-ers of '64-ers naast elkaar (doordenkertje)...

Doel je op het verschil tussen de normale en de topboost versies?
Begin jaren 60 gebruikte de AC30s ongeveer 3 basis-circuits, met ook nog bass/normal/treble-variaties en 4 merken trafo's...

Grooveyard21
26 augustus 2008, 21:41
Helemaal leuk: twee '63-ers of '64-ers naast elkaar (doordenkertje)...

Doel je op het verschil tussen de normale en de topboost versies?
Begin jaren 60 gebruikte de AC30s ongeveer 3 basis-circuits, met ook nog bass/normal/treble-variaties en 4 merken trafo's...

Nee ik doelde daar niet op, maar mischien de TS. Die gaf eerder aan naar aanleiding van deze (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/184004943-buitenkans-voor-de-liefhebber-sixties-vox-ac-30.html?return=eJwtikEKgzAQRe8i6DIxTVcjUvQmQ0xJMJo hE2lp6d070u7e%2B%2B8jGHhH6AcGY6%2FQsMfiwhBqJdB6zeR 3tWFZKyXEympP%2BndRFOj2TKPpFh5rbu1kWjunKvCKJMj3hf8 rnWsvsEmY9mPzJTrR9SGKzp4pcxS5dETH2DfD5wv6wTA2&df=1&fta=eNpNkU1uwyAQhe%2FCImsGMD%2BDcoVewUK2m6KSxDJ24j bK3TugknaDmE%2Fz3jCPgBYfmQ62Lam%2FhZSZp1Ig29MRDmM% 2BrlcEn1b8jrPP72Omal6R%2B%2FOMl%2B08LXHwaUfBwSnl0x d2hlsj%2FecdwyC5v%2BaI4jDP25EXZ4VsDqeJ%2BUg%2BGSWy ONLIgCDwEck2o0MG1nEtybH1VWaN5hp0YeLFwIISlcnGjNNKcV mY%2BsdAGVFY15jmriN1Ybox5TqnXfUzL8YtN8IWZv8YV07VGa 4xaUAqC%2FXNr0VACqVsHQxtE0Na54Dgk%2BKkDNbrHMbcp%2B lyWj9Ka5EDRzZsy9LHyzjtjZL%2BHPa%2BhEi5jTUd%2Bq1wZ% 2F7t93oreXJ8PJ8%2F18aANA%3D%3D&fta_ind=9&fs=1) advertentie op marktplaats, dat ie liever eentje van pre 64 had.

Chris Winsemius
26 augustus 2008, 21:45
Ik vermoed de Hank B. Marvin connectie?

Qua AC30 uk reïssue en Marshall-sound: voluit kun je d'r behoorlijk mee "Hendrixen" maar 't is geen MARSHALL Plexi/JTM45/JCM800/DSL/Valvestate :)

Dweezman
26 augustus 2008, 23:06
Ik vermoed de Hank B. Marvin connectie?

Qua AC30 uk reïssue en Marshall-sound: voluit kun je d'r behoorlijk mee "Hendrixen" maar 't is geen MARSHALL Plexi/JTM45/JCM800/DSL/Valvestate :)

vol uit=tb channel en dan helemaal open? Dat kan bij mij niet. Dan ga je dood.

Don Olivier
26 augustus 2008, 23:32
Ik heb een Vox 90-er jaren re-issue (blue alnico's) gehad en weer verkocht.
Vond em wat kil en 'plat' klinken....Toevallig van het weekend weer eens over zo'n re-issue gespeeld EN een orginele jaren 60 AC30 Top Boost. En ja, tegelijk dus 2 versterkers aan ;)

De jaren 60 TB klinkt velen malen warmer en puurder als de re-issue PUNT.
Geen competitie. Heb er dus na al die jaren GEEN spijt van dat ik die re-issue toendertijd heb verkocht.

Nu lijkt mij een Vox AC30 CC2X wel wat. De soundclips op You Tube klinken bijna allemaal heel overtuigend! Warm, helder en voor die prijs....lijkt mij de beste optie!

guitarfreakrobert
26 augustus 2008, 23:48
hey mensen,
Weer super bedankt voor het mee denken, nee nee geen hank marvin conectie. Als ik een conectie vox en speler moet maken, is het vox en rory gallagher. Maar ik maak liever de conectie ikke en vox, ik vind de vox gewoon een super geluid. Eigenlijk precies dat wat ik nog zoek. maar dus dan de autentieke vox sound, dus niet het NET NIET vox geluid dat overal te vinden is. Als jullie bedrijpen wat ik wil zeggen. En daar gaan we al weer, aangezien ze bij elke versie wel weer een verandering hebben doorgevoerd. Dus mijn pijler voor de vox sound is inderdaad rory gallagher sound.
ja ja moeilijk moeilijk enzo
greetzzz Robert

Grooveyard21
26 augustus 2008, 23:53
tja als je dan daadwerkelijk zo op zoek bent, dan rest er maar 1 ding en betreffende modellen gaan beluisteren. CC2X is bij een beetje muziekwinkel wel te belusiteren (al hebben de meesten de cc2 staan). Een TBX is op marktplaats wel te vinden en een originele jaren 60 ac 30 ook.

Don Olivier
26 augustus 2008, 23:59
Voor nog meer onduidelijkheid: ik heb 5 AC30's gehad.
Jaren 60,70 (2X),80 en 90 modellen. Ze klonken alle 5 anders....De enige die ik altijd heb gehouden is de jaren 60 (JMI). Die klonk gewoon het beste.

Enige nadeel is dat ze moeilijk te vinden zijn en als je er een te koop ziet staan kosten ze rond de 2000-3000 euro. Persoonlijk vind ik dat echt te veel voor een versterker. Daarom lijkt mij de CC2X de beste optie (2e hands voor rond de 800 euro).

Laat je niet gek maken met die jaren 60 voxen; ook die klinken allemaal verschillend.

Ik denk aan het ultieme vox geluid altijd aan The Edge. Zijn 'main-amp' is een JMI (60's) vox maar zijn '2e' amp is een jaren 80 Vox.....dus...

guitarfreakrobert
27 augustus 2008, 00:10
Laat je niet gek maken met die jaren 60 voxen; ook die klinken allemaal verschillend.

Precies het grote probleem, ach ja nog maar eens een tijdje gaan testen. Ja dat testen, ze hebben meestal niet alles in huis wat je wil testen. En als je ze allemaal over een week in een paar verschillende winkels kan testen, eerlijk gezegd wat blijft er van die week testen nu werkelijk in je oren zitten, ik vind het altijd zeer lastig om NIET de amps gelijk achter elkaar te testen en dan nog naar een lange tijd te zeggen die of die maar ik zal daar in toch zeker niet de enige zijn.??
ja de vox hahahaha wat een ding
bedankt mensen blijft toch een moeilijk iets
greetzzz Robert

Don Olivier
27 augustus 2008, 00:13
Een advies (persoonlijke smaak dan)

betaal niet teveel voor een jaren 60 ac30. 1500 maximaal
En check die CC2X, volgens mij zijn dat hele goede AC30's!

Grooveyard21
27 augustus 2008, 09:26
Precies het grote probleem, ach ja nog maar eens een tijdje gaan testen. Ja dat testen, ze hebben meestal niet alles in huis wat je wil testen. En als je ze allemaal over een week in een paar verschillende winkels kan testen, eerlijk gezegd wat blijft er van die week testen nu werkelijk in je oren zitten, ik vind het altijd zeer lastig om NIET de amps gelijk achter elkaar te testen en dan nog naar een lange tijd te zeggen die of die maar ik zal daar in toch zeker niet de enige zijn.??
ja de vox hahahaha wat een ding
bedankt mensen blijft toch een moeilijk iets
greetzzz Robert

Ik heb destijds een nieuwe TB (greenbacks) en TBX (blue bulldogs) naast elkaar aan de tand gevoeld bij Musik Produktiv. De TBX won het met twee vingers in de neus.

Een kameraad van mij heeft een TB die ik regelmatig hoor en dat ding klinkt geweldig. Het punt is nu dat ik denk dat je alleen het verschil hoort als je ze echt naast elkaar hebt staan.

En dan nog is het de vraag hoe "gelijk" de amps bij de test bij MP destijds waren, mischien waren de speakers bij de ene amp wel meer ingespeeld als bij de andere.

Chris Winsemius
27 augustus 2008, 10:33
vol uit=tb channel en dan helemaal open? Dat kan bij mij niet. Dan ga je dood.

Bijna voluit, idd. zeer luid, in de amp van (bijvoorbeeld) Rupert zit daar 'n oplossing voor...
-------------------------------------------------------------------------
Qua vergelijken: met wat ervaring en "training" is het redelijk mogelijk sound/feel te onthouden hoewel direct A/B-vergelijkingen natuurlijk wel zo gemakkelijk zijn.

Grooveyard21
27 augustus 2008, 11:12
Qua vergelijken: met wat ervaring en "training" is het redelijk mogelijk sound/feel te onthouden hoewel direct A/B-vergelijkingen natuurlijk wel zo gemakkelijk zijn.

daar ben ik wel wat sceptisch in, het oor is wat dat betreft een raar ding en kan je gemakkelijk voor de gek houden.

Ik heb jarenlange ervaring de high end hifi wereld en bij blind ab testen gaat toch menigeen op zn gat.

Chris Winsemius
27 augustus 2008, 11:22
daar ben ik wel wat sceptisch in, het oor is wat dat betreft een raar ding en kan je gemakkelijk voor de gek houden.

Ik heb jarenlange ervaring de high end hifi wereld en bij blind ab testen gaat toch menigeen op zn gat.

Er is 'n belangrijk verschil tussen gitaar-gear en hifi; laatste is puur weergeven, eerste is 'n klankMAKER... Veel van verschillen worden ook zeer bepaald door de reactie op dynamiek van je spel door de amp/speaker/etc.
Gehoor is idd. niet constant maar je kan je bijvoorbeeld voornemen om alléén uitgerust te luisteren, niet onder invloed van drank of dope, etc.

Eindresultaat is dus boven alles afhankelijk v/d bespeler, akoestiek ruimte heeft ook 'n behoorlijke impact en die verschilt natuurlijk ook vaak (zaal, in de studio, thuis, in de oefenruimte.... allemaal andere ruimtes).

Dweezman
27 augustus 2008, 11:31
daar ben ik wel wat sceptisch in, het oor is wat dat betreft een raar ding en kan je gemakkelijk voor de gek houden.

Ik heb jarenlange ervaring de high end hifi wereld en bij blind ab testen gaat toch menigeen op zn gat.

+1
Je onthoudt vooral de beleving van dat moment, de audiofiele details veel minder.

Ik heb een Koch gehad die de ene keer klonk als de beste amp van de wereld, en een dag later mij niet beviel. Maar laat een ieder vinden van hij vindt. Uiteindelijk gaat het mij om de muziek, en of een amp me teruggeeft wat ik er in stop. Ik geloof best dat een '60 anders klinkt dan een CC2 of TB6. Da's toch ook niet raar, zou 'k zeggen.

Voor mij is het A/B-en van (vrijwel identieke) amps, buiten een bandsituatie vrij nutteloos.

Grooveyard21
27 augustus 2008, 12:59
Er is 'n belangrijk verschil tussen gitaar-gear en hifi; laatste is puur weergeven, eerste is 'n klankMAKER... Veel van verschillen worden ook zeer bepaald door de reactie op dynamiek van je spel door de amp/speaker/etc.
Gehoor is idd. niet constant maar je kan je bijvoorbeeld voornemen om alléén uitgerust te luisteren, niet onder invloed van drank of dope, etc.

Eindresultaat is dus boven alles afhankelijk v/d bespeler, akoestiek ruimte heeft ook 'n behoorlijke impact en die verschilt natuurlijk ook vaak (zaal, in de studio, thuis, in de oefenruimte.... allemaal andere ruimtes).

ik ben het met je eens dat er uiteraard verschillen zijn tussen hifi en gitaaramp in beleving en hoe je het hoort.

maar ik blijf me afvragen of versterkers die zoveel op elkaar lijken (allen ac30) en dan los van elkaar beluisterd worden, eventueel ook nog met enkele weken tussentijd een goed vergelijk gaat opleveren.

en dan heb je zoals jezelf al aangeeft nog niet eens over de akoestische omgevingsinvloeden gehad.

Chris Winsemius
27 augustus 2008, 13:12
(Ik zie nu dat je pedaaltjes modt)

verschil gros jaren 60 amps vs. latere en/of reïssues is behoorlijk, beduidend groter dan TS9 vs. TS9 met 808 specs bijvoorbeeld...

Net als pedaaltjes kunnen latere of reïssue amps ook gemod worden richting (bijvoorbeeld) 'n ouderwetsere sound mbv. trafo/speaker-upgrades en circuit-tweaks.

Grooveyard21
27 augustus 2008, 13:24
(Ik nu zie dat je pedaaltjes modt)

verschil gros jaren 60 amps vs. latere en/of reïssues is behoorlijk, beduidend groter dan TS9 vs. TS9 met 808 specs bijvoorbeeld...

Net als pedaaltjes kunnen latere of reïssue amps ook gemod worden richting 'n ouderwetsere sound mbv. trafo/speaker-upgrades en circuit-tweaks.

dat geloof ik graag, verschil tussen ts9 en 808 is miniem, maar wel leuk om te doen. tegenwoordig bouw ik zelf pedaaltjes trouwens.

ik geloof ook best dat er behoorlijke verschillen in ac30's zijn, het punt is om dit eerlijk te vergelijken.

ab denk ik dat dit goed mogelijk is, maar das weer lastig in de praktijk.

afzonderlijk diverse uitvoeringen ac30's beoordelen is veel moelijker , maar wel weer iest makkelijker in de praktijk.

ideaal zou zijn dat er ergens een winkel is met laten we zeggen 5 jaren 60's ac30's, 2 tbxen 2 cc2x en een paar hw's. dan denk ik dat je een heel eind komt, maar ja wie heeft dat staan?

daarnaast heb je nog de mogelijkheden tot mods aan de nieuwere amps en is het de vraag wat de revisie status van de oude is.

Nielsje
27 augustus 2008, 13:30
ideaal zou zijn dat er ergens een winkel is met laten we zeggen 5 jaren 60's ac30's, 2 tbxen 2 cc2x en een paar hw's.

dan denk ik dat je een heel eind komt, maar ja wie heeft dat staan?

Als je dat wil, zou ik gewoon een mini-meeting organiseren met voxjes ;).
Er zijn hier zat forumleden met verschillende voxjes, die zijn heus niet te beroerd om hun meuk mee te nemen. Een winkel met jaren '60 voxen ga je niet zo snel vinden ben ik bang..

Chris Winsemius
27 augustus 2008, 13:37
'n side-by-side-vergelijking tussen 'n stapel AC30s uit verschillende periodes zou idd. zeer tof zijn (en dan liefst met dezelfde buizen met dezelfde specs/ratings).

Voor veel gitaristen is het verschil tussen bijvoorbeeld (Fender) blackfaces vs. silverfaces (en ook bf reïssues) en (Marshall) plexi's vs. metalfaces/reïssues zeer duidelijk, zelfs zonder AB-vergelijkingen. 't Zijn dan wel vaak mensen die al heel wat amps hebben meegemaakt en ook in diverse situaties (live/studio-werk).

Iets modden om dat het leuk is kan ik absoluut volgen, iets modden met 'n beduidend verbeterde sound/feel als eindresultaat is imho nog veel leuker.

hubert
27 augustus 2008, 13:45
Een meeting lijkt me leuk.
Ik ben voor en stel mijn (beiden van de korg generatie) ac15 en ac30 beschikbaar. Daarbij ook nog mijn kast met blue alnico's die de brand hebben overleefd.

Grooveyard21
27 augustus 2008, 13:47
'n side-by-side-vergelijking tussen 'n stapel AC30s uit verschillende periodes zou idd. zeer tof zijn (en dan liefst met dezelfde buizen met dezelfde specs/ratings).

Voor veel gitaristen is het verschil tussen bijvoorbeeld (Fender) blackfaces vs. silverfaces (en ook bf reïssues) en (Marshall) plexi's vs. metalfaces/reïssues zeer duidelijk, zelfs zonder AB-vergelijkingen. 't Zijn dan wel vaak mensen die al heel wat amps hebben meegemaakt en ook in diverse situaties (live/studio-werk).

Iets modden om dat het leuk is kan ik absoluut volgen, iets modden met 'n beduidend verbeterde sound/feel als eindresultaat is imho nog veel leuker.

+1
modden is idd leuk, en hoe beter het resultaat hoe leuker het wordt. nog leuker vind ik het volledig opbouwen van pedaaltje, dus vanaf layout tot uiteindelijk de part op een veroboard.

nog leuker is een amp bouwen, maar daarvoor is mijn kennis te beperkt.

back on topic.

ik denk dat het voor de TS een lastige klus wordt. je houdt op dit moment een paar opties over en alles staat of valt bij het zelf uitproberen.

guitarfreakrobert
27 augustus 2008, 14:17
hey mensen,
Ik hoorde mensen praten over een soort van vox meeting. Nou ik ben nog nooit op die meetingen geweest, maar in dit geval hou ik mezelf gereed om ook zeker langs te komen. wanneer, hoelaat, en waar zal ik maar zeggen.
greetzzz robert

Nielsje
27 augustus 2008, 14:20
Handrem!

Ik opperde alleen het idee van een vox-mini-gearmeeting!

Als jullie een dergelijk iets willen organiseren, moeten jullie het zelf doen!
Het is dan raadzaam om hier een nieuw topic voor te openen.
Een mini-meeting is overigens énorm leuk en leerzaam!

Harry
27 augustus 2008, 14:20
dan hoor ik het ook graag! Maar ik heb er nog nooit van gehoord, dus .....

Chris Winsemius
27 augustus 2008, 14:28
VOX-meeting lijkt me 'n zeer tof plan!

Weet alléén niet of ik zelf wat "VOX-achtigs" mee kan nemen en er staat nog 1 bepaalde AC30-uk ici ;)
Misschien iets voor Orpheo (CMW Private Paisley, soort gemodde '60 AC15 als mini topje)?

errolls
25 maart 2011, 01:49
voor de echte Vox AC30 sound...CC2X

na een paar uur mieren neuken met je effecten en je krijg dat lekkere
romige warme sound zeker gevonden.

Mitch
25 maart 2011, 15:55
Niets ten nadele van een AC30 met blue Alnico's, maar dit is wel een uitermate nutteloze bump :listen:

Fender83
28 maart 2011, 17:15
Om die bump maar wat nuttiger te maken:

Ben zelf aan t overwegen om binnenkort eens wat ac30'en uit te gaan proberen, de ac30 c2x staat bovenaan.
Echter, ik heb ook de voorkeur voor een head + cab. Als ik echter kijk wat er nu zoal verkocht wordt, lijkt het alsof de AC30 head hand-wired de enige verkochte head is.
Is de ac30 cch geen courant model meer, of zie ik iets over t hoofd?

Mitch
28 maart 2011, 22:50
Je zit over het hoofd dat de CC-lijn is vervangen door de C-lijn. En de C-lijn heeft tot nu toe geen headversie. De HW-lijn wel. Je kan dus wel tweedehands kijken naar een CCH. Uitstekende bak.