PDA

View Full Version : Songs van m'n groep staan online



Phyrexian
28 februari 2003, 17:59
Hey iedereen,

er staan een aantal nummers online van m'n groep op mijn site:

check it out: http://www.everlasting.be/bart/band/

de bovenste 6 songs zijn af,
die onderste 3 zijn songs in ontwikkeling...

laat maar weten wat je er van vindt,
ahja niet alle nummers zijn ingespeeld met bass daar ik op sommige opnames nog gitaar speel...

Bart

wannabefieldy
28 februari 2003, 18:56
hahaha...
klinkt wel geinig...
hoe heb je dat eigenlijk gedaan?
ik bedoel...met welke apparaatuu rheb je het op internet gezet....

misschien dak dan ook wel wat online gaat zetten :grin:

naja...mazzulllllll

basswasp
28 februari 2003, 20:06
Alle nummers zijn min of meer gebouwd op effecten... en dat is eigenlijk best wel grappig :smile:

Kwa geluid... ja, die zang... niet echt mijn stijl... Drum klinkt wel goed (lekker strak, echte 'beat' ('k weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven...)). Gitaar en bas mogen absoluut veel harder. Dan hoor je het idee van 't nummer ook veel beter.

Maar hoe dan ook, beschouw dit als positief, want door de aparte mix heen klinken wel goede nummers :smile:

Phyrexian
28 februari 2003, 20:15
hehe thanks guys!

let wel op, dit zijn rehearsal opnames, absoluut geen studio of zo hoor!
we hebben alles opgenomen met een eenvoudige minidisc speler met daarin een goeie microfoon geplugged... klinkt altijd goed in orde

daarna gewoon op pc gezet, geripped nr mp3 en online gezet via een ftp-programma,
kheb een eigen domein, maar je kan ook makkelijk aan gratis webspace geraken

hm,
dat de nummers allemaal opgebouwd zijn op effecten is absoluut niet waar,
we gebruiken af en toe effecten, maar alles wordt eerst zonder gebruikt

tja de zang is pure Kyuss stijl, je moet er van houden :smile: I love it!

basswasp
28 februari 2003, 21:18
Sorry dan van de effecten, maar 't leek zo... 't is in ieder geval wat mij opviel... :smile:

Misschien moet je de microfoon wat dichter bij de gitaar/bas-versterkers houden, dat zal een hoop schelen. Met een vorige band heb ik ook wel oefenopnames gemaakt met één microfoon, maar daar gooiden we de microfoon (goedkoop ding van €1) zo ver mogelijk weg om zo een redelijk mix te krijgen. Je zou dit ook kunnen proberen, al is het risico groot dat je ook veel opnamevolume verliest.
Als dit zo is kan je ook de microfoon dichtbij houden, maar plaats hem dan iets meer bij de gitaarversterker. Drum en bas pikt een microfoon meestal overal wel op, al is de bas op die opnames wel erg zacht.

Blalblabla... zie maar wat je er mee doet en ga zo door! :smile:

3803
28 februari 2003, 23:27
Kyuss ligt me wel, maar de zang in jullie groep vind ik iets minder...

Instrumentaal vind ik de nummers dan weer heel goed(y)

AllodoX
1 maart 2003, 09:36
De zanger moet een compresser en een 30-bands equaliser gebruiken, dan klinkt het al stukken beter :smile:

Maar voor een microfoon-opname in een oefenruimte is het indrukwekkende kwaliteit.

Goed samenspel ook !

Phyrexian
1 maart 2003, 09:48
Bedankt voor de positieve reacties allemaal!