PDA

View Full Version : Sgt. Pepper Reprise



nielsduursma
23 augustus 2008, 17:04
Vandaag wat wezen klooien met m'n nieuwe drumstel en microfoons. Het was min of meer bedoelt als een soort testje, maar ik ben eigenlijk wel tevreden met het resultaat.

Ik heb zelf alles ingespeeld, en geen gekopieer of geplak of wat dan ook:
Kom eigenlijk nooit in dit forum, dus ben benieuwd of ik reacties krijg:D

Klik (http://media.putfile.com/Sgt-Pepper-Cover-Niels-Alle-Instrumenten)

hendrix2
23 augustus 2008, 17:10
Op mijn crappy laptopje klinkt het in ieder geval goed. Ik vind de drums mooi klinken (maar heb er geen verstand van ;)). Het gitaargeluid mocht voor die 'solo' stukjes nog wat 'vuiler', als je begrijpt wat ik bedoel. Da's echt zo'n hele smerige sound bij de Beatles.
De zang is niet altijd even zuiver, maar ik stoorde me er niet aan.

Mooie opname :hippie:

Mr.Fingers
23 augustus 2008, 17:15
Gretsch!!!! :rockon:

Welke andere meuk heb je nog gebruikt?

klinkt wel erg goed!

nielsduursma
23 augustus 2008, 17:19
Gretsch!!!! :rockon:

Welke andere meuk heb je nog gebruikt?

klinkt wel erg goed!

Gitaar: Epiphone Wildcat, door een Rat in 2 versterkers met allebei hun eigen microfoon.
"Bas" is ook de epi maar dan in guitarrig een octaaf omlaag en wat bewerkt tot "bas".
En een shaker.

Dus eigenlijk niks bijzonders:D

Edit: @Hendrix, ik ben ook helemaal geen zanger, dit is de eerste keer dat ik eens niet een achtergrond "oeh" of "ahh" doe:D

hendrix2
23 augustus 2008, 17:40
Edit: @Hendrix, ik ben ook helemaal geen zanger, dit is de eerste keer dat ik eens niet een achtergrond "oeh" of "ahh" doe:D
Ik bedoelde het ook niet slecht hoor :)

Luke-wannabe
23 augustus 2008, 17:57
Zang vind ik best wel leuk. Lekker apart en 'brits'. Bas zou wat harder mogen. Drums wat 'stuwender' het is nu zo makjes en niet echt overtuigend gespeeld. Zoals Hendrix al zei mogen de solo stukjes van de gitaar wel smeriger.

Tho
23 augustus 2008, 18:29
het is nu zo makjes en niet echt overtuigend gespeeld.

Het is dan ook een Beatles cover

Luke-wannabe
23 augustus 2008, 19:23
Het is dan ook een Beatles cover
Ringo kan/kon zeer overtuigend spelen. Het hoeft niet per sé hard te zijn om overtuigend te zijn.

Tho
23 augustus 2008, 19:48
Ringo kan/kon zeer overtuigend spelen. Het hoeft niet per sé hard te zijn om overtuigend te zijn.

Dat zeg ik toch ook niet?

Luke-wannabe
23 augustus 2008, 21:36
Dat zeg ik toch ook niet?
Ik zeg ook niet dat jij dat zegt, maar ik maak dat op uit je post, dat Ringo niet lekker kan slaan.

Tho
24 augustus 2008, 03:49
Ik zeg ook niet dat jij dat zegt, maar ik maak dat op uit je post, dat Ringo niet lekker kan slaan.

ik zeg alleen dat de Beatles slappe hap is.. Met vlagen fijne muziek, maar wel slappe hap

Luke-wannabe
25 augustus 2008, 01:08
ik zeg alleen dat de Beatles slappe hap is.. Met vlagen fijne muziek, maar wel slappe hap
:stop: Niet mee eens maar ieder z'n ding.

Chris Winsemius
25 augustus 2008, 01:32
V/a +/- '65 waren The Beatles absoluut geen slappe hap (imho ook), "Helter Skelter" uit '68 kun je min of meer als één van de eerste "heavy metal" songs zien. Focus je niet te veel op "Love me do" en "Yesterday" :D
"I feel fine" (uit '65 dacht ik) bevat volgens mij bijvoorbeeld ook de eerste, expres toegepaste feedback (rondzingen v/e elektrische gitaar) op plaat.

De reprise uitvoering van Sgt. Peppers is ook qua drums (sound en partij) zeer gaaf, 't was trouwens ook de eerste pop-lp die ik ooit beluisterde.

eggen_h
1 september 2008, 12:30
geen kwaad woord over the beatles! ringo is zowiezo een held, check abbey road! slappe hap? me reet

Tho
1 september 2008, 16:45
geen kwaad woord over the beatles! ringo is zowiezo een held, check abbey road! slappe hap? me reet

ongetwijfeld is jou reet een slappe hap. Maar als ik die mening heb, heb jij die maar te respecteren vent