PDA

View Full Version : Nieuw cabinet gekocht (Marshall)



robert-gitarist
23 augustus 2008, 14:31
Hallo allemaal,

Zoals sommige misschien wel gelezen hebben, was ik opzoek naar een andere cab. Ik moest en zou sowieso een 4*12" hebben. Ik was alleen nog niet uit welk merk. Ik ben al járen (voor ik gitaar begon te spelen trouwens) al gek van het merk Marshall. Vooral de buikkasten (A) vond ik helemaal te gek. Ik was aan het twijfelen tussen een aantal kasten; Marshall, Randall en Bogner. Die laatste zou nu niet gaan lukken ivm geld. Nu verkocht een kennis van me (Willemdaguide, hier van het forum), een Marshall 1960A cabinet. Een rode. deze kast hoord bij een JCM800 2203 (ook rood) die samen een limited edition vormden in 1995. Ik was al stapelgek op deze kast (en amp natuurlijk) toen ik hem voor het eerst zag staan bij hem thuis. Woow super mooi, een wat anders als die zwarte doodskisten ;).
Anyway na veel gezeur thuis (financieel gedoe) heb ik de kans gekregen om hem te kunnen halen. Helemaal blij mee, de looks en vooral ook het geluid! heel mooi vol en uiteraad lekker luid. Ik heb eerder al eens een 1960 uitgeprobeerd maar die begon na een tijdje te basserig klinken, niet mooi en zeker niet strak. Deze kast heeft het helemaal vind ik. Er zitten 4 Celestion G12T-75 speakers in en de kast is schakelbaar tussen Mono en Stereo.
Hier een paar foto's:

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/Marshall1-1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/Marshall2-1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/Marshall3.jpg

Nu zit ik te twijfelen of ik me top ook met rode tolex zou gaan laten bekleden. Zal wel tof staan denk ik. Sowieso eens sparen voor een rode Marshall JCM800 2203 die erbij hoord.
Zag overgens van de week de videoclip van Aerosmith vs. RunDMC en zag daarin (viel me toen pas op haha) ook een rode buikkast+top staan, denk zelf ook een JCM800.

Willem, heeeeel hartelijk bedankt,ben er echt dolgelukkig mee!!

caliban
23 augustus 2008, 15:58
Ik vind het er echt wel stoer uitzien dat rood, heel veel plezier ermee.

robert-gitarist
23 augustus 2008, 16:18
Bedankt man :) Plezier heb ik er al zeker van haha!
En inderdaad, staat zeker stoer, eens wat anders dan een zwarte marshall of een oranje Orange o.i.d. Rood kom je niet gek vaak tegen.

Nielsje
23 augustus 2008, 16:26
Leuke kleur cab. Ik kan me nog wel herinneren dat Pikasso hier ooit de complete set had..

Opa verteld...

Erik70
23 augustus 2008, 17:58
Hele mooie kast hoor!! Een zwarte top erop misstaat overigens niet.

Jim Haagmans
23 augustus 2008, 19:19
Geil! maar persoonlijk zou ik het nog geiler vinden als je er van die checkered frontbekleding opdeed. Kost volgens mij niet zo veel en is goed zelf te doen.

Vind hem zo natuurlijk ook mooi maar misschien vind je het zelf ook mooier zo;

http://www.twotribesmusic.co.uk/inventory/images/90_small-Marshall%204x12%20red%20check%20cloth_l.jpg

Lexvandoef
23 augustus 2008, 19:32
Leuke kleur cab. Ik kan me nog wel herinneren dat Pikasso hier ooit de complete set had..

Opa verteld...

Opa vertelt ouwe ;)

@ts: Coole cab, rood is een goeie patskleur ;)

Dude
23 augustus 2008, 20:29
oh was die ook van hier, heb ik nog contact mee gehad maar hij wilde volgens mij best een flinke prijs hebben,

rode kasten zijn geweldig, hartstikke mooi !

WillemdaGuide
23 augustus 2008, 20:34
Willem, heeeeel hartelijk bedankt,ben er echt dolgelukkig mee!!

Tof jongen!, en ik vind het leuk dat ik hem altijd nog een keertje op kan zoeken wanneer de nood hoog is...

skabouter
24 augustus 2008, 11:10
Van harte robert! Ik vind hem echt supermooi! En een rode top erbij zou helemaal mooi zijn ja! Trouwens, zo`n Checkered doek erbij staat idd "nog" mooier:) ook supertof!

robert-gitarist
25 augustus 2008, 15:13
Jongens, allemaal bedankt voor de reacties :)

Nielsje, Pikasso er ook een (gehad)? Hmm ik ga eens even de search gebruiken!

Erik, zwart staat zeker niet slecht er boven, matcht mooi met het zwarte doek van de cab haha. Maar zit toch nog te denken om een nieuwe behuizing voor me top te kopen (uiteraad rood dan) of ik ga voorlopig doorsparen voor de rode JCM 800 2203, die erbij hoord. Ik wil namelijk sowieso nog eens een JCM 800 hebben (nog geen idee welke want een splitchannel is opzich ook wel tof, de 2205).

Jim, thnx :) Tsja z'n rode met checkered front is ook wel mooi maar vind ik te druk persoonlijk. Rood is al een opvallende en "knallende" kleur en een simpel zwart doek er voor vind ik er goed bij passen. Checkered front is mooi, maar op een zwarte cab (smaken verschillen).

Dude, Thnx! Voor een limited edition is hij absoluut niet duur. Ik heb er niet meer voor betaald als een standaard zwarte 1960 cab. Dat maakte voor mij deze cab nog interessanter.

Willem, kerel, je weet het je bent altijd welkom hier! En als de nood is...je weet me te vinden hehe.

Arjen, thnx man! ben dr echt heel blij mee. Mooi rood is niet lelijk he haha.

Overgens heb ik de cab nu boven op me oude Marshall cab staan, woow toch wel tof z´n full stack op je kamer :D