PDA

View Full Version : Extreme - Get the Funk out



DTmaster
23 augustus 2008, 14:24
Hallo

heb mijn best gedaan meer kan ik niet doen, de solo was trouwens ***** moeilijk, tappen in stringskipping vorm is voor niemand leuk :)


Thanx for the comments

DTmaster


http://www.yousendit.com/download/Q01ITmZZQTZoeWJ2Wmc9PQ

guitarchris
23 augustus 2008, 19:08
More than words kan ik er niet vuil aan maken:P

DTmaster
23 augustus 2008, 19:35
hahahaha thanx ik ben spraakloos hahaha :)

VHsologitarist
24 augustus 2008, 15:29
Hey DTmaster,

allereerst: Ik vind je sound meer dan oke! Lijkt erg veel op die van bettencourt. Alleen moet je wat bas uit de mix draaien, je komt erg in de frequentie van het basinstrument af en toe.
Ik was vooral te spreken over de riffs, klinkt heerlijk.
De solo vind ik persoonlijk wat minder. In die van nuno zit een echte opbouw en climax. Die vind ik in die van jou niet. Je merkt hier dat je wat techniek tekort komt, ook afgezien de 2-hand-tapping. Maar dat is helemaal niet erg.
De solo klinkt niet verkeerd overigens, maar voor degene die de solo uit zijn hoofd kent verwachtte op sommige plaatsen wel herkenningspunten die essentieel zijn. Althans dat is wat ik ervan vind.

p.s. Zoek alsjeblieft een andere methode als yousendit.com om je post up te loaden. Erg gebruiksonvriendelijk voor de forumleden ;)
Gr
Fer

Gert-Jan
24 augustus 2008, 20:45
Ik vind de riffs nogal slordig getimed. De solo is best wel ok.....lastig om te spelen lijkt me.

Noid
29 augustus 2008, 13:25
Ik vind het wel heel goed gedaan. Damned ik zou willen dat ik dit zo kon spelen. Komt toch erg aardig in de buurt van het origineel.

Riky
29 augustus 2008, 14:35
eens met VHsologitarist.
Timing kan iets beter. probeer iets strakker af te dempen.
Nuno bettencourt is een gitarist met een hele eigen techniek en timing. Erg moeilijk om nummers van extreme echt goed te spelen.

Ik vind het wel erg lekker klinken. Helemaal niet verkeerd om naar te luisteren en erg knap gedaan hoor!

btw nieuwe cd van extreme al?

The Lo Lands
29 augustus 2008, 18:00
Klinkt lekker man! Naast wat kleine timing issues vind ik dit een geloofwaardige cover! Top :)

Nellyrocks
30 augustus 2008, 15:11
Qua timing schort er inderdaad het enige aan. Ik heb het idee dat je de hele slagtrack een achtste naar voren zou kunnen schuiven. Het is allemaal voorgetrokken en dat doe jij niet.

Sound is prima maar het geheel mag naar mijn smaak iets agressiever en meer geaccentueerd gespeeld worden. Het spreekt nog niet echt. de solo: Knap dat je je er zo doorheen slaat. Het is een naar ding inderdaad maar wel gaaf.

Ik weet niet hoe je dit nummer hebt ingestudeerd maar vaak gebeurt het dat als je je te veel op de tabs richt, je het uiteindelijke nummer voorbij gaat. Luisteren is essentieel. Heel veel en goed luisteren. Niet alleen wat hij speelt maar ook hoe hij dat doet.

DTmaster
31 augustus 2008, 00:46
hahaha oke thanx


Ik ga morgen hem ff opnieuw opnemen en dan zien wel weer verder :)

DTmaster
31 augustus 2008, 16:30
Ik heb de opnamen bijna af binnen 30 minuten staat ie op het net :)


Ben benieuwd of jullie mijn 2e versie beter vinden of juist niet !!!

Riky
31 augustus 2008, 17:41
leuk! Ben benieuwd!

DTmaster
31 augustus 2008, 17:57
http://www.sendspace.com/file/bb5skr

http://www.yousendit.com/download/Q01FZUNxUENJMHRjR0E9PQ

sorry voor geen myspace ect ik ga morgen op vakantie maar als ik terug kom ga ik mij daar eens in verdiepen.

DTmaster
31 augustus 2008, 18:04
ik heb deze keer geprobeerd de track iets meer naar voren te zetten qua volume, tis mischien wat teveel geworden maar ik vond het wel beter klinken.

Riky
31 augustus 2008, 18:06
ik vind het wat rommeliger klinken. Denk dat dat komt omdat je gitaar wat harder in de mix hebt gezet en je nu alle attacks enz beter hoort. Ik vind de riffs wel strakker! Tappen doe je ook goed!

DTmaster
31 augustus 2008, 18:16
we komen er wel :)


Thanx

DTmaster
8 september 2008, 01:30
Ik heb hem ff opnieuw gedaan en mischien vinden jullie hem nu beter of het zij anders.

laat het mij iniedergeval weten :)


http://www.sendspace.com/file/mk4kp1

http://www.yousendit.com/download/bVlBdFdVdGpOMUIzZUE9PQ

HvV
8 september 2008, 19:12
Beter, beter. Alleen al die timing van het eerste gitaarstukje, zo van 0:10-0:20 is een hele verbetering, daar klopte in de eerste take weinig van. Hier en daar in de solo kan de timing beter maar die tap is zeker mooi. Verder is de sound van je gitaar zoals we van je gewend zijn, lekker vol en veel power. Ik zou alleen uitkijken dat je hier en daar de vocals en bass niet teveel wegblaast. :satisfie:

Riky
8 september 2008, 19:17
knap werk! Deze is echt veel beter! Echt hele goede cover nu! Helemaal precies kan nooit, maar dit is wel knap!

Btw. Een tip. Probeer rust in de solo te krijgen. Í Know it's Fokking fast, maar met vaker spelen en er op letten kan het strakker en vloeiender... maar dat is ook het enige puntje dat ik nu nog heb:)

Ibanez666
8 september 2008, 19:23
Klinkt goed, alleen bij de solo de eerste no(o)t(en), dat opdrukken met 2 (?) snaren lijkt wel niet te kloppen met de akkoorden/het origineel, of ligt dan aan mij?

DTmaster
8 september 2008, 23:24
Thanx for the berichten, ik had ook het gevoel dat de 2e beter was.

De rest ook? :)