PDA

View Full Version : bas op een vox ad20vt



bassej
23 augustus 2008, 12:15
hallo,

het lijkt me mischien leuk om naast gewoon gitaar ook eens wat bas te gaan spelen. is het mogelijk om dit via mijn vox ad 20 vt te doen?? in deze verstereker zit aardig wat bas, bij gitaar het ik hem meestal ook niet verder dan 1/4 want anders dreunt t het hele huis door.

vincent136
23 augustus 2008, 15:15
Als je hem niet te hard zet en de bas wat terug draait wil het prima. Vooral niet te hard zetten.

Kaboemba
23 augustus 2008, 20:21
Als je hem niet te hard zet en de bas wat terug draait wil het prima. Vooral niet te hard zetten.

Als in echt bijna uit.
Sorry maar ik zo het gewoon niet doen en al helemaal niet aan een ander als advies geven.
Even niet nadenken en je hebt zo een speaker naar de klote.

pueblo
23 augustus 2008, 20:48
Als in echt bijna uit.
Sorry maar ik zo het gewoon niet doen en al helemaal niet aan een ander als advies geven.
Even niet nadenken en je hebt zo een speaker naar de klote.
mee eens, en dan kan je twee nieuwe versterkers kopen...

bassej
24 augustus 2008, 11:30
haha , niet doen dus:P er bestaan ook geen versterker die er voor gebouwd zijn om bas en gitaar mee te versterker??

skabouter
24 augustus 2008, 11:34
Jcm800 bass series, Fender Bassman, Ampeg VH4.....er bestaan er een hoop maar dat zijn grote dure (buizen) amps!

Ik zou geen bass spelen over zo`n klein gitaarspeakertje, een basgitaar leverd veel te lage frequenties voor zo`n klein speakertje, je blaast hem zo op! koop een losse bass amp!

Kaboemba
24 augustus 2008, 11:39
haha , niet doen dus:P er bestaan ook geen versterker die er voor gebouwd zijn om bas en gitaar mee te versterker??

Het gaat niet om de versterker het gaat vooral om de speaker, je zou dus prima een bas speaker erop aan kunnen sluiten.

bassej
24 augustus 2008, 12:10
gewoon niet doen dus (of heeeell veel sparen :D ) maarja als ik er een basspeaker op zet klinkt gitaar weer minder..... gewoon ffe sparen en eerst gewoon dooroefenen op gitaar:P

pueblo
24 augustus 2008, 14:00
gewoon niet doen dus (of heeeell veel sparen :D ) maarja als ik er een basspeaker op zet klinkt gitaar weer minder..... gewoon ffe sparen en eerst gewoon dooroefenen op gitaar:P
een klein basversterkertje kost ook niet zoveel, als je natuurlijk echt lampen wilt zal je inderdaad wat moeten sparen

skabouter
24 augustus 2008, 17:26
krijg steeds meer het idee dat pro bass-gear niet zoveel met lampen van doen heeft, je ziet veel top of the line mosfet modellen of hybride amps..........niet alle high-end bassamp fabrikanten werken met buizen maar leveren wel top sounds......mss meer voor gitaarsounds geschikt?

yhcmarc
24 augustus 2008, 18:07
Jcm800 bass series, Fender Bassman, Ampeg VH4.....er bestaan er een hoop maar dat zijn grote dure (buizen) amps!

Hoho Arjen !! .. een V4 is op geen wijze te vergelijken met een V4BH ;) Met een oude V4B wel trouwens, die lijkt wel heel erg op de V4, maar dan net anders.

Anyhoo, ik speel thuis ook met enige regelmaat bas op een klein behringer gitaarcombotje of mijn London city Reverb hundred combo en dat kan allemaal prima, alleen een beetje opletten met volume en er is totaal niets aan de hand. Er zijn genoeg bassisten die zelfs de voorkeur geven aan gitaaramps en cabs voor bas (zoals bv. die dude van ZZ-top, jcm900 + 1960A cabs)


krijg steeds meer het idee dat pro bass-gear niet zoveel met lampen van doen heeft, je ziet veel top of the line mosfet modellen of hybride amps..........niet alle high-end bassamp fabrikanten werken met buizen maar leveren wel top sounds......mss meer voor gitaarsounds geschikt?

Het aanbod is misschien minder, maar er zijn opzeker wel een hoop merken die fulltube bassamps aanbieden. Ik zou zelf echt nooit meer terugwillen naar transistor of hybride meuk, haalt het imho nooit ivm een goed klinkende buizenbak.

skabouter
25 augustus 2008, 11:16
een verklaring is waarschijnlijk dat je voor een fulltube bassamp gewoon enorm veel power moet hebben om cleane headroom over te houden, ik denk dat veel bassisten die (ampeg)overdrive niet zo leuk vinden......maarja, sommige amps doe je het gewoon voor ja, en dan is 100watt buizen weer genoeg!

yhcmarc
25 augustus 2008, 11:30
Met mijn SVT CL heb ik genoeg cleane headroom om een flatgebouw omver te blazen, en het klinkt echt een stuk krachtiger dan die 1600Watt ampeg SVT4PRO torrenbak die ik hiervoor had.

HANNESSTINKT
25 augustus 2008, 20:32
ik heb anders nog wel een klein oeffen versterkertje waar ik van af wil