PDA

View Full Version : slipknotsound vs telecaster



Ronaldo
23 augustus 2008, 10:48
Hallo,

't Is misschien een domme vraag maar mijn gear kennis is nog erg beperkt momenteel.

gisteren zag ik de clip van Psychosocial van Slipknot. Daarin speelt een gitarist op een wit met zwarte telecaster. Zou dat voor de looks zijn of kun je met een telecaster zo'n zware sound krijgen?

of meer algemeen : kun je met eender welke gitaar een zware metalsound creëren mits de nodige pedalen en versterkers?

Thanks!

Vonk
23 augustus 2008, 10:54
http://www.fender.com/products/search.php?partno=0134444780

2 EMG´s erin en je hebt hetzelfde geluid. Een normale Tele komt daar niet bij in de buurt.

Apenzoon
23 augustus 2008, 10:55
Zijn Telecaster is zijn eigen sgnature. Die lijkt in niets op een standaard tele. Het verschil is dat er twee actieve EMG humbuckers in zitten. Ook heeft hij geen tone-regeling. Er staat op Youtube wel een tutorial van hem over z'n gitaar.

PS. Ik weet die alleen maar om dat een bassende vriend altijd helemaal weg was van Slipknot en daar hondertuit over kon vertellen. :sssh:

O en nog iets. Als je geïnteresseerd bent in Tele's met een zwaar geluid moet je op Youtube eens alleen telecaster intikken. Het eerste resultaat is dan de GE Smith telecaster. GE Smith zelf vertelt erover. Hij heeft vroeger zelf veel geknutseld om een dikker geluid te krijgen. Zijn 'verbetering' is een aanpassng van de brug. Hij heeft het element rechtstreeks op het hout geschroeft.