PDA

View Full Version : drijft hij wel of drijft hij niet



no 1 hops
23 augustus 2008, 09:53
voor mensen die graag willen weten of een tele drijft?
http://www.tdpri.com/resourceFLOAT.htm

bagheera
23 augustus 2008, 10:10
ocharme,

ik wil ook een tele maar op mee te spelen niet om mee te zwemmen

Dweezman
23 augustus 2008, 10:21
Phelps signature?

Vind't overdreven. Je er mee overdriven.

Henne
23 augustus 2008, 11:02
Spijtig...

Wat is die metalen brug eigenlijk over de snaren? Zie je soms bij oudere bassen ook, iemand die dat even wil uitleggen aan mij? :)

Les Strat
23 augustus 2008, 11:09
Dat is als ik het goed heb een bridgecover had de allereerst telecaster(broadcaster) ook voor de sier denk ik en miss een beetje voor de bescherming heel soms hebben strats het ook.

ciao

RobertoL
23 augustus 2008, 11:11
Het heet een ashtray:
http://images7.thomann.de/pics/prod/190609.jpg
Heb ik een keer (toevallig) een topic over geopend:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=110743

Mr.Fingers
23 augustus 2008, 11:12
Inderdaad een Bridge-cover. Vroeger diende dat om de elementen af te schermen van Electromagnetische straling (licht, TL-buizen, beeldbuizen, microgolfovens,...) Aangezien ze bij een telecaster meer in de weg zaten dan dat ze nuttig waren, werden ze er heel erg snel vanaf gehaald, omgekeerd, en als asbak gebruikt, de zogenaamde ashtray :D

Thundermane
23 augustus 2008, 12:02
Inderdaad een Bridge-cover. Vroeger diende dat om de elementen af te schermen van Electromagnetische straling (licht, TL-buizen, beeldbuizen, microgolfovens,...) Aangezien ze bij een telecaster meer in de weg zaten dan dat ze nuttig waren, werden ze er heel erg snel vanaf gehaald, omgekeerd, en als asbak gebruikt, de zogenaamde ashtray :D
Daarnaast lijkt het me ook zwaar klote als je palm mutes wilt doen :satisfie:

budje
23 augustus 2008, 12:08
en nu we weten of een telecaster blijft drijven dan volgen er vast nog meer vragen

* Kan een flying V vliegen?
* heeft een stratocaster zuurstof nodig in de stratosfeer
* Heeft een Les Paul een bril nodig op latere leeftijd net als Les zelf
* Als je een jazzmaster voor andere muziekstijlen gebruikt komt Leo dan je dromen verstoren?
* bla bla bla bla bla bla

Henne
23 augustus 2008, 12:09
Inderdaad een Bridge-cover. Vroeger diende dat om de elementen af te schermen van Electromagnetische straling (licht, TL-buizen, beeldbuizen, microgolfovens,...) Aangezien ze bij een telecaster meer in de weg zaten dan dat ze nuttig waren, werden ze er heel erg snel vanaf gehaald, omgekeerd, en als asbak gebruikt, de zogenaamde ashtray :D

Bij bassen is dit dan iets anders? Want je ziet vaak ook zoiets bij bassen.

Of was dit hetzelfde principe?

Mr.Fingers
23 augustus 2008, 12:29
zelfde principe (daarom dat de jazz-bass cover groter is als die van een Precision, omdat daar nog een extra element zit)

Roro92
23 augustus 2008, 14:30
Hetzelfde principe. Er kan schuimrubber in geplaatst worden voor demping.

http://richnhope.com/JazzBassWithAshTray.JPG

Mitch
23 augustus 2008, 14:33
Hahahaha, geweldig! De ultieme test!

barno
23 augustus 2008, 14:53
voor mensen die graag willen weten of een tele drijft?
http://www.tdpri.com/resourceFLOAT.htm

beetje onnozel, kan evengoed een tele van bovenste verdieping laten vallen op de vraag: is een tele onderheving aan zwaartekracht?

Natuurlijk drijft zo'n ding als het voor 90 % uit hout bestaat.

Lenweë Míriel
23 augustus 2008, 16:18
Ja maar niet alle houtsoorten drijven. En meten is weten.

pueblo
23 augustus 2008, 16:40
Ja maar niet alle houtsoorten drijven. En meten is weten.

dat kan je ook gemakkelijk te weten komen door de massadichtheid te bekijken, daarvoor moet je het niet uittesten he

Duff
23 augustus 2008, 17:21
Moet je de massadichtheid van het hele ding gaan berekenen..
In de tijd dat ik deze post schrijf had ik (indien ik een zwembad had en een tele uiteraard) em allang in het water kunnen flikkeren om te kijken of ie blijft drijven :p

pueblo
23 augustus 2008, 19:11
Moet je de massadichtheid van het hele ding gaan berekenen..
In de tijd dat ik deze post schrijf had ik (indien ik een zwembad had en een tele uiteraard) em allang in het water kunnen flikkeren om te kijken of ie blijft drijven :p
je kunt de massadichtheid van een houtsoort, zo van het internet halen denk ik,

el loco
23 augustus 2008, 19:25
Ja maar niet alle houtsoorten drijven. En meten is weten.

Laten we het dan gelijk wetenschappelijk aanpakken: we weten nu dat één telecaster drijft, statistisch gezien nauwelijks interessant.
Pas als er een stuk of 500 blijken te drijven ben ik overtuigd. :D (en dan zijn we gelijk van 500 van die afzichtelijke, lelijk klinkende klotegitaren af, maar dat terzijde... ;) )

Edit:
hoe lang branden telecasters trouwens als je ze met benzine overgiet en aansteekt?

barno
23 augustus 2008, 19:25
je kunt de massadichtheid van een houtsoort, zo van het internet halen denk ik,

meest houtsoorten drijven, zeker als de poriën zijn dichtgelakt. Ebben niet, maar dat is nu net een very untele houtsoort.

edit @ el loco

dan onderschat je tele's, je denkt toch niet dat ze naar de kloten zijn na een zwembeurtje?

enneuh: tele's branden niet: ze ontploffen!!

el loco
23 augustus 2008, 19:32
@ barno
hmmm, ok jammer :D. Ontploffingen zijn wel cool trouwens, goeie tip! ;)

pueblo
23 augustus 2008, 19:34
Laten we het dan gelijk wetenschappelijk aanpakken: we weten nu dat één telecaster drijft, statistisch gezien nauwelijks interessant.
Pas als er een stuk of 500 blijken te drijven ben ik overtuigd. :D (en dan zijn we gelijk van 500 van die *************, ****** klinkende *****gitaren af, maar dat terzijde... ;) )

Edit:
hoe lang branden telecasters trouwens als je ze met benzine overgiet en aansteekt?

tele's vond ik een tijd geleden ook niet zo mooi, maar hoe langer ik op dit forum rondkijk, hoe meer ik besef dat het een mooie gitaar is, en slecht klinkt een tele toch niet