PDA

View Full Version : Vraagje ivm Fender Squier Affinity Strat



Gyroon
23 augustus 2008, 03:08
Hallo,
ik heb sinds vandaag mijn nieuwe Squier Affinity fat strat hss. (deze (http://www.musicstore.com/nl_NL/BEF/Fender-Squier-Affinity-Fat-Strat-HSS-RW-Montego-Black/art-GIT0003557-007))

Het is misschien wel een domme vraag maar goed: :satisfie:
Zit er nu eigenlijk een plastiek velletje over het slagplaat?
De meeste gitaren hebben dat, hoewel het bij mijn Squier bijna onmogelijk is om het plastiek velletje er af te halen. Op het eerste zicht lijkt het alsof er geen velletje op zit, maar rond de schroeven zitten nog "plukjes" plastiek, dus ik veronderstel dat er wel nog plastiek om zit.

Weet iemand hoe ik die er gemakkelijk af kan halen? Ik heb de schroeven van het slagplaat al losgedraaid, maar dat helpt ook niet... :dontgeti:

Alvast bedankt!

Eko
23 augustus 2008, 07:33
Allereerst gefeliciteerd met de gitaar. Als je de gitaar zo uit de doos hebt gehaald, dan zit er negen van de tien keer het plastic beschermfolie nog op. Inderdaad kun je dat vaak zien bij de uiteinden en bij de schroefgaten.
Met een beetje peuteren haal je dat er wel af.
Als je hem zo in de winkel hebt gekocht kan het zijn dat de winkelier dat al gedaan heeft. Kijk even op de slagplaat of die heel erg glimt. Een nieuwe slagplaat is zo glad als een spiegel.

Rormo
23 augustus 2008, 09:17
gewoon rukken!

Gyroon
23 augustus 2008, 13:17
Allereerst gefeliciteerd met de gitaar. Als je de gitaar zo uit de doos hebt gehaald, dan zit er negen van de tien keer het plastic beschermfolie nog op. Inderdaad kun je dat vaak zien bij de uiteinden en bij de schroefgaten.
Met een beetje peuteren haal je dat er wel af.
Als je hem zo in de winkel hebt gekocht kan het zijn dat de winkelier dat al gedaan heeft. Kijk even op de slagplaat of die heel erg glimt. Een nieuwe slagplaat is zo glad als een spiegel.

Heb heb de gitaar van de Musicstore besteld, dus hij kwam zo uit de doos. Maar hoelang ik ook probeer, dat plastiek velletje gaat er maar niet af :dontgeti: :confused:

Nielsje
23 augustus 2008, 13:20
Het kan zijn dat 'ie er al af is, maar dat er alleen nog wat bij de schroefgaatjes zit.

Maar goed, ik zal me er niet al te druk om maken, gewoon spelen! Als je veel speelt, dan raak je de plaat ook wel eens, en dan komt die laag vanzelf wel los.

bassej
23 augustus 2008, 13:52
trek de knoppen van je tone en volume dr es af, dan kan ej zlef wel inschatten of er nog wat omheen zit :chicken:

Rormo
23 augustus 2008, 16:10
Anders ff de schroeven los maken en dan kijken of er een restje onder zit of een hele plak plastic.

Mr.Fingers
23 augustus 2008, 16:17
neem een plectrum, en wrijf het aan de hoek van de slagplaat (onderste hoorn) eventjes over de slagplaat, mocht er nog plastic zitten, komt die erg makkelijk mee dan.