PDA

View Full Version : Look - I've got a H00k



Mr.Bluesbreaker
22 augustus 2008, 21:50
Hook Captain 6L6. Van tevoren niet gedacht dat ik met deze geweldenaar naar huis zou gaan...maar in het kort mijn amp-hunt avontuur van vandaag:

Op weg naar Double D in Rijssen, op advies van GTRgear overigens.
Ik had in principe na al het voorwerk mijn lijstje uitgedund tot 3 kanshebbers, de M4/Mod100 van Egnater, Hook Captain (34) en de Bogner XTC.
Zie andere topic, bleek dat de M4/MOD series er helemaal uitgingen, geen importeur en daar zat ik niet op te wachten. Als alternatief de Tourmaster van Egnater ingepland. In 1e instantie ZOU ik na Rijssen naar Nieuw-Amsterdam om de tourmaster te testen.

Goed, aangekomen bij Dick Dijman oftewel Double D.
Gaat zijn hele 'winkel' qua versterkers en effecten trouwens beeindigen aangezien hij nu alleen zijn zaak runt, en gitaren wil bouwen. Zagen er ook fraai uit overigens, naast een selectie CS gibson en PRS.

Bogner XTC met EL34 en de Hook stonden testklaar. Verder had hij nog 1 Shiva en een Hotrod staan, plus een Hook 2*12. Ideale ruimte, er was niemand te bekennen en hij ging zelf verder werken in de werkplaats oftwel: blazen met die handel. Ik had ter referentie mijn Bogner 4*12 Greenback kast mee. Afijn, eerst de Bogner XTC ingeplugd.

Oogde fraai, zelfde grill etc. Begon bij het clean kanaal met mijn swampash strat. Erg fijn, direct, enorme 'pomp' en luchtverplaatsing, prima in orde.
Hoefde niet lang naar de sweet spot te zoeken. Boost erop aangezet, ging aangenaam in het 'randje' gebied, lekker, niet heel bijzonder. Verder naar kanaal 2, Gibson ingeplugd, eerst op de zgn. plexi-mode. Heel erg lekker kanaal, ook dat viezige hoge randje wat mijn 2203 ook heeft en zo kenmerkend is. Een heel stuk cleaner dan de standaardinstelling van kanaal 2.
Toen kwam het keerpunt: zodra ik een goeie sound uit kanaal 2/3 wilde, moest het volume wel heel erg luid gaan. Speakerdamping, old/new switches, klasse A/AB switch, de gedeelde toonregeling met kanaal 3, het duurde heel erg lang voordat ik in de sweet spot van de versterker zat, ook met mijn PRS met de HFS brugpickup. Wanneer je dan naar kanaal 3 schakelde, was dat een ondefineerbare bak platte gruis bot gezegd, en moest er drastisch aan de EQ en de functies worden geschaafd. Plus het feit dat de footswitch ook zo a-ergonomisch was, haakte ik op dat moment af. (in een energieke livesituatie trap je je boost en andere knoppen snel tegelijk in) Ja, je kon terug in vermogen en dat werkte itt. bijvoorbeeld de marshall anniversary ook echt voor de verandering. En ja, dan werd de drive sectie lekkerder op aangenamer volume, maar dan hield ik weer geen clean over. En in deze prijscategorie wilde ik geen consessies meer doen. Geen handige live versterker in mijn situatie, helemaal omdat ik nogal eens wissel van gitaar op de momenten die het toelaten, en de setlist er zo ook op schrijf. Ik zie mezelf al allerlei ninja moves uithalen om weer voor gitaar B andere settings te moeten afstellen. Mede het voor mij onhandige ontwerp en praktisch gebruik van deze versterker deed me er toe beslissen dat het weinig nut had om de nog eens 500 euro duurdere Classic te proberen.

Snel uitgezet en de Hook Captain 6L6 aan het opwarmen gezet.
Lichtelijk nog teleurgesteld in de XTC ook hier eerst voor de wat cleanere sounds de strat. Kanaal 1, en wat een heerlijk mooi hoog zat hier in! Echt zingend en Fender achtig, ook die enorme strakheid en druk van de XTC maar met een mooier en ronder hoog. Wanneer je de gainpot uittrekt, bypass je de EQ en krijg je een te gekke hele muzikale breakup van het clean. Ook kun je kiezen om voor elk van de 3 kanalen een boost te selecteren, dit keer met een footswitch waarvan de functies godzijdank eens NAAST elkaar zitten: kan niet missen. Vergeleken met de XTC kwam de Hook veel makkelijker in de gebieden tussen het 1e en 2e kanaal in. Meer dan genoeg headroom (mag ook wel met 80 watt) zelfs voor de heftige HB van de Les Paul blijf je clean like a sexmachine.

Kanaal 2 heeft gek genoeg best wel veel weg van mijn 2203, helemaal met de 'edge' switch aan. Dat smerige crunchende midhoog, of net even wat ronder, zegt u het maar. Beide super bruikbaar, en zowel de 'edge' op de drive als de 'bright' zijn echt precies zo goed in het frequentiebereik gekozen dat je niet alsnog de EQ hoeft aan te passen, wat nog wel eens voor wil komen. (treble laag bij bright aan, treble neutraal bij bright uit.) Heel aanslaggevoelig, we kennen het verhaal van het terugdraaien en volgas met de volumepot open nu onderhand wel. Kanaal 3 gaat dan nog weer veel verder, drop D en je krijgt echt hele strakke heavvy sounds als je wil. Zonder dat de EQ die gedeeld wordt met kanaal 2 dan weer bijgedraaid moet worden: je kan alles vanaf je footswtich regelen, en er hoeft zelden iets te worden bijgedraaid. Zelfs wanneer je een totaal andere gitaar inplugt, de toonregeling op neutraal is bijna altijd goed, perfect. In mijn live situaties heb ik echt geen tijd voor dat geneuzel en is het plug uit gitaar A, prik in B en daar komen de eerste noten er weer uit.

Al met al een overdonderende versterker, op alle fronten. Dat ben ik nog niet eerder tegengekomen dat elke functie daadwerkelijk iets bruikbaars oplevert. Ook het clean is het allervetste wat ik ooit in een multichannel ben tegengekomen. Deze machine duwt, funkt, gromt, schreeuwt, aait, verwoest, het maakt hem allemaal niet uit. En klinkt ook prima op laag volume. Of dat aan de Mercury Magnetics ligt weet ik niet. En onwijs stil. Zal even foto's schieten en dan weer spelen, nu wel weer mooi geweest. Heel snel de buhne op met dit ding.

-helaas was 'I love Modern Talking' geen custom optie trouwens-

FrankC
22 augustus 2008, 21:57
Gefeliciteerd met je nieuw amp! Ik word nu toch wel heel nieuwsgierig.

Jimwoud
22 augustus 2008, 22:01
Gefeliciteerd met je Hook, Tourmaster niet geprobeerd dus? Succes ermee!

Mr.Bluesbreaker
22 augustus 2008, 23:24
Thnx, uiteindelijk niet meer naar de Tourmaster geluisterd.

De Hook was zo overdonderend, ik denk niet dat zoiets er aan kan tippen.
In de praktijk blijkt wel weer dat ik toch wel snel wat kriegel word van een overdaad aan functies. Als iemand ooit zin heeft, kom gerust langs om te testen voor de lol. Wat aan absurde machine. Ook op een oversized 1*12 klinkt het machtig, je mist iets in druk maar dan nog.

Beetje donker voor pics nu....morgen maar even doen.

Lexvandoef
23 augustus 2008, 00:38
Eric! Gefeliciteerd man! Ik zei toch dattie een hele goeie kanshebber zou zijn :satisfie:

Welcome to the club ;)
Hij is inderdaad heerlijk simpel ondanks dat het een 100W 3-kanaals bak is, heerlijk he!

Mr.Bluesbreaker
23 augustus 2008, 00:41
Simpel inderdaad! En het ding ruikt ook zo fijn als ie staat te stoken!
Volgens mij is dat een beetje inherent aan nieuwe buizen, die hebben serieus echt die typische geur. Vooral 6L6:D (geen grapje) Geen kabouter plopverhaal gelukkig.

Heb jij btw. effecten in je loop? Ik heb het nog alleen 'puur' gerund, en zit er aan te denken om mijn tremelo en delay (niet met al te beste bypass) standaard 'aan' te zetten en dan met de FX switch op de footswitch te schakelen, zodat ze geen signaal vreten als ze niets doen. Werkt dat in de praktijk?

Luke-wannabe
23 augustus 2008, 00:44
Cool man! Die Hooks moeten wel tegek zijn!

Lexvandoef
23 augustus 2008, 00:49
Ik heb geen effecten in de loop zitten (nog niet :satisfie: ), wel heb ik de fx loop doorgepatched zodat ik een schakelbare mastervolume heb.

Ik merk echter niets van signaalverlies met de loop aan, dus ik denk dat het wel werkt. Het volume kan je goed afstellen met de return pot op de achterkant.

Cool dattie van jou niet plopt trouwens, ik vind het tot nu toe niet ergerlijk gelukkig, en hij ruikt inderdaad lekker als hij een tijdje staat te stoken, typische versterker geur.
We moeten maar eens een dubbele A/B/X geurtest gaan doen met de HOOK's :seriousf:

Braindead
23 augustus 2008, 00:52
Hey man, gefeliciteerd met je amp. ik heb deze ook uitgetest bij Double DD (relaxte zaak en gast) en ik was vooral zeer onder de indruk van het clean. Dat was echt van grote klasse! voor mij weas ie net niet agressief genoeg maar dat kwam misschien ook doordat ik een gitaar met wat lage output humbuckers gebruikte toen.

Lexvandoef
23 augustus 2008, 01:46
Het valt me trouwens wel op dat onze collectie spulletjes een beetje dezelfde kant op gaat Eric, je hebt smaak! ;)

Harm
23 augustus 2008, 01:51
Gefeliciteerd met de Hook!

Heb zelf de el34 versie... 6l6 vond ik ook lekker! Super veel plezier ermee!!!

Harm

Sj03rd
23 augustus 2008, 03:48
heb je de EL34 ook getest?
of alleen de 6L6?

Hell's Engl
23 augustus 2008, 08:01
Hij is inderdaad heerlijk simpel ondanks dat het een 100W 3-kanaals bak is, heerlijk he!

De Captain 34 is 100W en de Captain (dus 6L6) is 80W.
Behalve die van mij! Heb de mijne om laten bouwen naar Captain 34, maar heb er niet de speciale transformer in laten zetten.
Dus heb ik 'n 80W Captain 34 met wat up-dates..

De oudere "prototype" HOOK's (6L6) zijn ook 100W.

Heb overgens gisteren even op de nieuwe R20 combo gespeeld!
ERRUG LEKKURRRR!!!
2-kanaals 18W combo met reverb... zeeeeer luid! De prijs gaat (waarschijnlijk) rond de 2250 Euro liggen...

Maaruh.... gefeliciteerd met je HOOK!!!


Joost

peter_heijnen
23 augustus 2008, 10:10
Top, heel erg gefeliciteerd met het vinden van je werkpaard!

Wel zonde van die ontbrekende ILMT-optie.

Bernd Veenema
23 augustus 2008, 10:25
Thnx, uiteindelijk niet meer naar de Tourmaster geluisterd.

De Hook was zo overdonderend, ik denk niet dat zoiets er aan kan tippen.
In de praktijk blijkt wel weer dat ik toch wel snel wat kriegel word van een overdaad aan functies. Als iemand ooit zin heeft, kom gerust langs om te testen voor de lol. Wat aan absurde machine. Ook op een oversized 1*12 klinkt het machtig, je mist iets in druk maar dan nog.

Beetje donker voor pics nu....morgen maar even doen.

Dit lijkt mij wel een mooi aanbod. Heb die van Lex wel eens gehoord, maar toen waren er nog 2 of 3 mensen tegelijkertijd aan het spelen, dus meer dan een impressie van de mogelijkheden heb ik toen niet gehoord. Ik PM je anders wel eens een keer.

skabouter
23 augustus 2008, 10:33
Van harte Erik!! Heel erg goeie aankoop, ga je nog veel lol van beleven! maakt de verkoop van je ouwe gear wel geoorloofd ;) enjoy!

Jorikjet
23 augustus 2008, 10:47
ah vet, zoiets wil ik ook nog wel eens ooit, maar die prijs...

Nielsje
23 augustus 2008, 11:03
Gefeliciteerd jongen, tis een mooie bak!
Je gaat er ongetwijfeld veel plezier aan beleven!

Mr.Bluesbreaker
23 augustus 2008, 11:18
Bedankt jongens! Net weer een dikke lading optie-optredens binnen gehad, dus hij kan flink gaan vlammen, helemaal oktober zit tjokvol. Hij staat nu in Winsum trouwens Bernd, daar heb ik een homestudio waar je naar hartelust kan blazen, in Groningen staat ie op mijn flat als ik veel aan het spelen ben, maar daar kan ik hem amper openzetten...

Dude
23 augustus 2008, 11:59
dus degene van wie ik uithangborden heb zien staan in obscure plaatsjes heeft nu een HOOK !!?? 8-)


het eerste wat ik me dan afvraag is, waarom heb ik nog geen hook, en het tweede is waar de foto's blijven !

drap
23 augustus 2008, 12:04
Neem dat ding 's mee naar Viadukt joh, kunnen we versterkertje testen. Jij die van mij en ik DOLGRAAG die van jou! Ik ben echt heel erg benieuwd naar een Hook.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst man :)

Mr.Bluesbreaker
23 augustus 2008, 12:15
Oja, feauteaux. Hang on......als iemand mij bij de meeting op kan pikken vanaf huis (5 minuten van Viaduct) dan is ie erbij op de meeting. (al datum bekend?)

drap
23 augustus 2008, 12:19
Ey, wijsneus, dat had ik al gezegd dat er nog geen datum bekend is ;) Ik denk haast begin oktober, dus over een weekje of zes ofzo. Ik heb het momenteel te druk om dingen te regelen (ik zou bijvoorbeeld nu ook eigenlijk aan de slag moeten zijn).

Even voor de duidelijkheid, ik vind het echt gaaf als je 'm mee wilt nemen, maar echt een gearmeeting wordt het niet. Gewoon lekker loos pingel'n, dat was het idee :satisfie:

Angel
23 augustus 2008, 12:28
Hey

Gefeliciteerd en "welcome to the club of HOOK'ers"

Foto's zijn natuurlijk altijd welkom.

Mitch
23 augustus 2008, 12:30
Heel erg toffe review, je leest al heel snel dat je weet waar je naar zoekt, dat je goed verschillen hoort en het kan vertalen naar praktijksituaties. Dat lees je hier wel eens anders ;)
Gefeliciteerd met je nieuwe amp!

Harry
23 augustus 2008, 12:36
Gefeliciteerd!!! Altijd leuk om iets nieuws te kopen....

vinni
23 augustus 2008, 12:37
Hee BB,

Ten eerste gefeliciteerd met je nieuwe topvesterker.
In je opening schrijf je dat er gestopt wordt met de import van de
Egnater MOD-series...klopt dit?....of lees ik dit nu verkeerd?

Groet,
Vinni

Mr.Bluesbreaker
23 augustus 2008, 13:33
Dude: waar heb je nou die borden gezien dan, ik weet nog steeds van niks:D
Misschien moet ik de bandnaam aanpassen aan 'Mr. BB & His Hookers'!

Drap: als jij er voor kan zorgen dat het niet op een zondag valt is het ok, dan moet ik lesgeven dus dat gaat niet. Kans is er wel dat ik in okt. de top in de bandbus laat staan aangezien we dan zoveel te doen hebben, maargoed we zien wel.

Peter: zal binnenkort Leendert toch even mailen als dat niet als custom faceplate kan komen.

Vinni: over de MOD ben ik niet 100% meer zeker, maar de M4 stopt, nu al niet meer leverbaar. Wellicht ver in de toekomst nog, probeer anders even bij GTRgear.

En nu : pics!

http://i23.photobucket.com/albums/b398/mrbluesbreakerr/Hook1.jpg
http://i23.photobucket.com/albums/b398/mrbluesbreakerr/Afbeeldingvvakantieafrika2006003.jpg

TimmU
23 augustus 2008, 13:47
Leuke kat!:D

maestro_nl
23 augustus 2008, 13:56
@Vinni: de import wordt niet gestopt, maar de wereldwijde export.

Egnater is opgedeeld in de Modulaire- en Tourmaster-lijn.
De modulaire MOD100 wordt sinds 2007 niet meer gemaakt i.v.m. te beperkte marge voor Egnater.
Augustus 2008 is bekend geworden dat de complete modulaire-lijn (M4 preamp, MOD50 combo, MOD50 head, cabinets, modules) niet meer buiten de USA leverbaar zijn. M.a.w. ze worden niet meer geexporteerd. Hoe graag we ze ook willen blijven importeren als GtrGear.
Reden is dat na jaren van wachttijden van 6 tot 12 maanden, problemen met toeleveringsbedrijven, kleine crew, (te) veel interne vraag, Egnater nog steeds niet kan voldoen aan de vraag op de interne USA-markt laat staan buiten de USA.

Anyway, de Tourmaster-lijn is op voorraad en blijft gewoon leverbaar in Nederland voor zeer scherpe prijzen. De kwaliteit is NIET minder overigens dan de modulaire lijn.

Chiel
23 augustus 2008, 14:29
Dik ding he! Sinds ik Hooked ben, is m'n CAE/VHT rackje gedegradeerd tot oefensetje. Live werkt die Hook echt fantastisch! Gebruik je nu een 4x12? Dat gaat wel erg luid of niet?
Gebruik zelf een Intellifex in de loop en hiermee heb ik absoluut Nul tone suck. Heb het overigens ook nog geprobeerd met een Lex en een G-system maar daarmee had ik wel last van tonesuck.

Mr.Bluesbreaker
23 augustus 2008, 14:33
Ja, voor de grotere podia de Bogner 4*12, voor kleinere podium een 1*12 oversize.

Voor de Groningers die hem willen horen: vanavond in het Noorderplantsoen, tijdens Noorderzon speel ik met mijn 'akoestische' kwartet, ik zal niet verder komen dan kanaal 1 en een randje, maar dan kun je hem horen:) 20:00-21:00 (Chicklet) bij het water, podium 'De Werf'.

TimmU
23 augustus 2008, 14:41
Dik ding he! Sinds ik Hooked ben, is m'n CAE/VHT rackje gedegradeerd tot oefensetje. Live werkt die Hook echt fantastisch! Gebruik je nu een 4x12? Dat gaat wel erg luid of niet?
Gebruik zelf een Intellifex in de loop en hiermee heb ik absoluut Nul tone suck. Heb het overigens ook nog geprobeerd met een Lex en een G-system maar daarmee had ik wel last van tonesuck.
wat een luxe man, een CAE/VHT setje als oefenset!

Kom ik aan met m'n marshall g15 :chicken:

drap
24 augustus 2008, 11:07
Gister nog ff je Hook mogen aanhoren. Wat kan dat ding clean ey. Klonk goed hoor. Ben alleen benieuwd hoe die het doet met een lekker scheurpedaal ervoor.

Sorry dat ik er niet zo lang was. De mensen me wie ik daar was wilden verder. Oh en op je akoestische stond je echt te zacht ;)

skabouter
24 augustus 2008, 11:13
Hook is wel helemaal je van het he, de laatste jaren? eerst stond de XTC zeer hoog op de prestige-lijst, maar nu koopt iedereen h00ks bij de vleet! Zijn ze trouwens ook zo makkelijk in gebruik? Hoe verloopt channelswitching? en in combinatie met bijv een midi (effecten)setup? moet je dan met ampswitchers aan de gang? stereo jack out voor switching ofzo?

don marco
24 augustus 2008, 12:10
heeey, vette amp.. Ik was deze week nog ergens binnengeweest en toevallig waren ze net de hook aant testen.. Klonk oorverdovend hard en blies de gitaren van de muur af!

maar ik was vooral verbaasd over de extra's.. pushpull pots her en der, vanachter nog n presence, boosts.. Maar wat een power zit daarin.. hehe.

nice!! veel plezier ermee

Lexvandoef
24 augustus 2008, 12:15
Gister nog ff je Hook mogen aanhoren. Wat kan dat ding clean ey. Klonk goed hoor. Ben alleen benieuwd hoe die het doet met een lekker scheurpedaal ervoor.

Sorry dat ik er niet zo lang was. De mensen me wie ik daar was wilden verder. Oh en op je akoestische stond je echt te zacht ;)

Foei drappie! Met een HOOK heb je helemaal geen scheurpedalen nodig man! :seriousf:

@Ska: Ze zijn echt supersimpel, ik ben zelf overgestapt van een 2203+ac15 naar een Hook, en qua bediening vind ik ze even simpel en logisch, geen overbodige knopjes en functies.
De kanalen worden geschakeld met een stereojack, de boosts ook en de fx-loop ook. Er zitten dus 3 stereojack ingangen aan de achterkant. Volgens mij kan je aan de gang met midi-amp switchers, maar dat doe ik zelf niet.

Nielsje
24 augustus 2008, 13:15
Walking like a man
Hitting like a hammer
he's a juvenile scam
Never was a quitter
Tasty like a raindrop
he's got the a Hook

Heavenly bound
Cause heavens got a number
When he's spinning it around
Kissing is a colour
His loving is a wild dog
he'ss got the a Hook

he's got a Hook, - he's got a Hook-
he's got a Hook, - he's got a Hook-
What in the world can make a brown-eyed girl turn blue
When everything Ill ever do, Ill do for you
And I go: la la la la la


He's got a Hook!

rickert
24 augustus 2008, 13:23
Zo, dat was flauw Nielsje!


TS: Gefeliciteerd! Gave bakken! Have fun ermee.

Rick trodat
24 augustus 2008, 14:05
Wat ik het mooie vind aan mijn hook is dat je inderdaad de effecten niet mist. Ik speel tegenwoordig zonder reverb, en dat terwijl hij heel goed op effecten reageert.

Vooral de lead 1 klinkt echt als een ts, als je de boost intrapt heb je echt dat dubbele ts geluid.

Maar super amp veel plezier ermee. En test ook eens de cabs. 2x12 Dat semi open geeft echt genoeg druk, maar klinkt ook heel open. Super combi.

Grooveyard21
25 augustus 2008, 09:58
Gefeliciteerd, mooi ding hoor.

RobertoL
25 augustus 2008, 10:10
Ziet er heel netjes en mooi uit die Hook. Gefeliciteerd!

almarvk
25 augustus 2008, 10:54
Strakke bak!

Geen last van geplop met die footswitch?

future2future
25 augustus 2008, 15:08
Wat ik het mooie vind aan mijn hook is dat je inderdaad de effecten niet mist. Ik speel tegenwoordig zonder reverb, en dat terwijl hij heel goed op effecten reageert.

Vooral de lead 1 klinkt echt als een ts, als je de boost intrapt heb je echt dat dubbele ts geluid.

Maar super amp veel plezier ermee. En test ook eens de cabs. 2x12 Dat semi open geeft echt genoeg druk, maar klinkt ook heel open. Super combi.

Idd, ik speelde voor een live opname een keer zonder reverb en dat beviel me beter dan met reverb, ik heb een 34

Lexvandoef
25 augustus 2008, 15:20
Ik speel zelf met mijn 34 ook helemaal 'droog', geen effecten what so ever, bevalt tot nu toe echt prima, maar toch lijkt het me wel leuk om iets van een delay+flanger toe te voegen.

future2future
25 augustus 2008, 16:55
Ik speel zelf met mijn 34 ook helemaal 'droog', geen effecten what so ever, bevalt tot nu toe echt prima, maar toch lijkt het me wel leuk om iets van een delay+flanger toe te voegen.

Ik gebruik wel delay, best vaak ook. En nog wat smaak dingetjes als een wah, vibe, arion chorus/leslie, Maxon SD-9 en nog wat dingetjes

Rick trodat
26 augustus 2008, 02:16
Ik ben trouwens ook heel tevreden over de effect loop. tube buffered en dat hoor je vind ik. Ook mijn wah klinkt super over de 34. Maar ik ga denk toch een paar effecten weg doen denk ik. Ik gebruik de helft niet meer.

Rick trodat
26 augustus 2008, 02:18
Zo heb ik een booster.

Nou die gebruik ik niet meer nu heb ik er twee. :D

De reverb en distortion gebruik ik ook niet meer. En eigenlijk de tubescreamer ook niet meer. Dan houd ik alleen over de delay en de wah.

Mr.Bluesbreaker
5 september 2008, 00:35
Update: de Hook had na 5 dagen ineens wel last van een knal bij het schakelen.
Balen natuurlijk, maar onder garantie laten repareren bij tech in het noorden en kwestie van een lekkende condensator op het leadkanaal. Aanstaande zaterdag 2e gig, maar dan op lekker volume en wat groter podium.

-20 september trouwens te horen op het Waagplein in Groningen, gewoon openbaar toegankelijk om 16:30.-

Squier4ever
5 september 2008, 00:37
Update: de Hook had na 5 dagen ineens wel last van een knal bij het schakelen.
Balen natuurlijk, maar onder garantie laten repareren bij tech in het noorden en kwestie van een lekkende condensator op het leadkanaal. Aanstaande zaterdag 2e gig, maar dan op lekker volume en wat groter podium.

-20 september trouwens te horen op het Waagplein in Groningen, gewoon openbaar toegankelijk om 16:30.-

mooi dat het makkelijk gefixt is en nog gratis ook! lijkt me een erg toffe bak!

Rick trodat
5 september 2008, 12:56
Ik had er ook last van na een tijdje gaat het wel weg. Ook versterker op laten warmen helpt.

Grooveyard21
5 september 2008, 13:21
toch wel raar dat zo'n kwaliteits bak daar vaker last van heeft, zou toch niet moeten mogen.

Negative K3 fan
5 september 2008, 15:33
hey eric, het komt toevallig in me op dat ik binnenkort weer eens naar Groningen moet :)

vette bak, ben echt benieuwd.

Mr.Bluesbreaker
5 september 2008, 16:43
Hey Lennart, long time no speak. Hij staat niet echt op een vaste plek, soms gewoon thuis in de kist wachtend voor de volgende sessie, soms in de studio in Winsum, soms in Friesland omdat we er achter elkaar spelen...maar de 20e iig. in de stad! Zonder plopperdeplop natuurlijk:D

ieme
22 september 2008, 17:43
Ey eric, heb je zaterdag even beluisterd en dit klinkt veel beter als je vorige set! tenminste als ik de vergelijking mag maken tussen de feesttent van Oerrock en de Grote Markt...

Misschien dat je nu ook fatsoenlijk uitversterkt werd...

Riky
22 september 2008, 19:14
Dit topic had ik nog niet gezien! Vette bak man!! Veel plezier er mee!!

Chiel
22 september 2008, 22:26
toch wel raar dat zo'n kwaliteits bak daar vaker last van heeft, zou toch niet moeten mogen.
Ik hoor inderdaad veel mensen hierover. Vreemd. Gebruik zelf overigens een GCX voor de channel switching en dat werkt echt perfect.

Zullen we dit topic dan maar meteen omdopen tot "Post Je Hook?"
Hierbij meteen mijn bijdrage.

http://www.noahonline.nl/newweb/images/rack/chielrack.jpg

PL cab (Governors), Line6 ModPro en Intellifex ltd (komt een Blackface in). Lexicon G2 is niet aangesloten.

Lexvandoef
22 september 2008, 23:37
Jeej, een post je Hook topic! :D

http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/DSC01886.jpg

Mr.Bluesbreaker
22 september 2008, 23:50
Hey Ieme, cool dat je ze beiden hebt gehoord en vergeleken hebt.
Moeilijk om te zeggen, Oerrock was qua FOH dikke bagger en Grote Markt best ok, beiden nog steeds niet met de eigen geluidsman; je loopt net op de rare gigs binnen:D

Er zit trouwens nu al een Hook in mijn Hook. Potverdrie. Flightcase iets te krap ingedeeld.

future2future
23 september 2008, 08:43
http://a630.ac-images.myspacecdn.com/images01/6/l_6bf9dacd818cc4f9bfdb62e56cbe52cd.jpg

Chiel
23 september 2008, 09:52
Toch wel erg dik zeg! Zo'n Matched Cab eronder :cooler:

Harm
23 september 2008, 10:57
Ja, zie er mooi uit... is de footswitch ook in dezelfde kleuren gespoten? :D

Harm

Riky
23 september 2008, 11:50
http://a630.ac-images.myspacecdn.com/images01/6/l_6bf9dacd818cc4f9bfdb62e56cbe52cd.jpg

Heel strak!! Tof!

Hell's Engl
23 september 2008, 20:15
Dan ook maar mijn bijdrage...

http://i70.photobucket.com/albums/i109/mothers-finest/DSC02466.jpg

Dikke set Michael! Hoe klinkt die Lex over de HOOK? Gebruik je 'm enkel als delay?


Joost

Nielsje
23 september 2008, 20:25
Lex klinkt prima over een hook hoor :D

future2future
23 september 2008, 20:51
Dan ook maar mijn bijdrage...

http://i70.photobucket.com/albums/i109/mothers-finest/DSC02466.jpg

Dikke set Michael! Hoe klinkt die Lex over de HOOK? Gebruik je 'm enkel als delay?


Joost

Die van jou is ook niet mis! Ben wel benieuwd naar de hook icm de bogner 4x12! Lijkt me een gruwelijke combo.

Mpx-1 klinkt te gek, ik gebruik hem voornamelijk voor delay's, soms wat reverb of modulatie effecten. Heel veel mensen gebruiken dat ding niet ten volle, ik ook nog niet hoor, maar je kan er echt te gekke dingen mee.

Ik baal wel want hij hield er afgelopen weekend mee op tijdens een gig.

future2future
23 september 2008, 20:53
Toch wel erg dik zeg! Zo'n Matched Cab eronder :cooler:
Wedden dat je er ook een gaat kopen!

tillens
23 september 2008, 20:54
Mooie sets mannen! Al aardig wat lui aan de hook! Is het nu zoveel specifiek beter dan de bogners en dergelijke!?!?

Het ziet er wel goed uit, alleen een nadeel vind ik wel bij zoon high end als ik dan lees dat ie plopt bij het channelswitchen... misschien moeten de heren versterkerbouwers voortaan hun spul wat langer doortesten????

Mitch
23 september 2008, 21:01
Lex klinkt prima over een hook hoor :D
My thoughts exactly!

@tillens: het grootste verschil met bijv. een Shiva vind ik de helderheid/tophoog en de dynamiek. Niet dat de Bogner plat klinkt, dat zou wat zijn, maar 'anders'. Ik vind persoonlijk een Shiva eerder vet klinken in zowel de positieve als de negatieve zin des woords, de Hook vind ik, de keren dat ik 'm gehoord heb, een erg goede helderheid hebben. Maar tóch ook die ballen in het laag. Aparte bak hoor...

tillens
23 september 2008, 21:23
Ik heb een paar keer over een shiva gespeeld, de top over een 212 van bogner. Moet zeggen dat het wel lekker klonk, maar zodra ik dan thuis mijn jtm aanzwengel dan snap ik niet waarom die bogner zo onwijs veel duurder moet zijn.. Ik wil die hook wel eens een keertje horen, ben wel benieuwd.


Gr Peter

Lexvandoef
23 september 2008, 23:29
Lex klinkt prima over een hook hoor :D

Haha thnx :), ik moest even die opmerking 2 keer lezen voor ik het door had :satisfie:

@Mitch, ook thnx! Bedoel je trouwens goed apart of slecht apart? Ik vind hem namelijk goed apart :satisfie: Volgens mij heb je trouwens alleen mijn Hook gehoord of niet?

Hell's Engl
24 september 2008, 19:32
Lex klinkt prima over een hook hoor :D

Tja... zo had ik 'm nog niet gelezen.. Maar goed, blij dat ook Lex lekker over 'n HOOK klinkt...

Maar de HOOK-Bogner 4x12 combi is zeker gruwelijk!! En nu ik m'n Captain heb om laten bouwen naar Captain 34 is 't helemaal 'n gruwelijke tone-monster! Zowel met de Strat als met de Les Paul.. En de strat met de SD9 over deze set is helemaal dik...

Kortom; ik ben tevreden!


Joost

Mr.Bluesbreaker
24 september 2008, 23:02
Geinig, ik heb stiekem het vermoeden dat bij de ontwikkeling er ook met een Bogner 4*12 is getest naast hun eigen Hook cabs.
Ik gebruik een Bogner 4*12 met Greenbacks.


(Wordt het niet eens tijd voor een Hook meeting jongens? De 6L6 top en de EL34 naast elkaar, over verschillende cabs. Lijkt me een mooi kwijlmiddagje:)

Lexvandoef
24 september 2008, 23:23
Die nieuwe Hook 4x12's zijn trouwens gewoon Bogner cabs met een ander Hook logo, zet ze maar eens naast elkaar ;)

Een Hook meeting lijkt me wel lachen trouwens!

tillens
25 september 2008, 00:03
Dan noemen we jullie wel Hookers........met alle gevolgen van dien. . .

future2future
25 september 2008, 00:18
Hook meeting, ik ben erbij! Lijkt me wel leuk om te kijken of er onderling ook verschil zit, dus bv tussen 2 Captain 34's

ieme
25 september 2008, 17:19
Hook meeting, ik ben erbij! Lijkt me wel leuk om te kijken of er onderling ook verschil zit, dus bv tussen 2 Captain 34's

dat zit er... zonder twijfel!

casper innosence
25 september 2008, 19:20
Die nieuwe Hook 4x12's zijn trouwens gewoon Bogner cabs met een ander Hook logo, zet ze maar eens naast elkaar ;)

Een Hook meeting lijkt me wel lachen trouwens!

en ze komen in bogner dozen aan uit amerika ;)

Hell's Engl
25 september 2008, 20:34
Hook meeting, ik ben erbij! Lijkt me wel leuk om te kijken of er onderling ook verschil zit, dus bv tussen 2 Captain 34's

Verschil zal er zeker wel in zitten...

De mijne is oorspronkelijk 'n 6L6 uitvoering en ook nog 'ns één van de eerste productie modellen (nog zonder serie nummer) en heb nog 'n "ouwe" trafo. En ook nog 'ns 1 JJ pre-amp buisje erin....

Joost

Mr.Bluesbreaker
25 september 2008, 21:39
Ja, dat verbaasde mij ook al! Het hele ding zit vol met Tung Sol, maar op V2 een JJECC83S. Heuh?

Ach, het klinkt subliem dus ook al zat er een Behringer V2 in...