PDA

View Full Version : nieuwe-oude gitaar, squier strat mij.



pasqual
22 augustus 2008, 21:20
en alweer een stratje erbij, een squier made in japan. kleur: baby blue(dacht ik ). ik heb 'm vanavond opgehaald. vantevoren een beetje ingelezen en van verschillende kanten gehoord/gelezen dat de qualiteit en het geluid zeer behoorlijk is van deze plankjes. en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de klank en de "feel" van deze gitaar. ik heb ooit een fender mex gehad maar deze squier voelt en klinkt beter imo, zeker voor het bedrag wat ik betaald heb. je voelt de snaren door de hele gitaar trillen, in ieder geval duidelijker als mijn fender mij, maar die heeft dan ook een floyd en dat is weer verlies van sustain. de kleur is een hate it/ love it kleurtje maar ik vind het persoonlijk wel stoer. en dit topic is natuurlijk waardeloos zonder pics....dus:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4AX3XCTL.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QDCYS6HT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-87AIXOFA.jpg

groeten Pasqual.

pasqual
22 augustus 2008, 21:21
en nog wat pics:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QDRWVMOX.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IAPAVCJO.jpg

groeten Pasqual.

Jim Haagmans
22 augustus 2008, 21:24
geil ding man! gefeliciteerd, squiers zijn te gek!

classicrooock
22 augustus 2008, 21:24
ik vind em geil!! mooie plank wat heb je er voor neergetelt?

pasqual
22 augustus 2008, 21:28
225,- euro.

ik moet nog ff uitzoeken wanneer ie gemaakt is aan de hand van het serienummer. de vorige eigenaar dacht omstreeks '90, maar wist het niet zeker. de gitaar is ( bijna ) onbeschadigd, op een piepklein krasje na.
misschien weet hier iemand iets van de serienummers af?

groeten Pasqual.

pueblo
22 augustus 2008, 21:29
ziet er goed uit, zeker voor 225, de kleur is zalig, vooral in combinatie met die vergeelde pickup-covers

BrianMay
22 augustus 2008, 21:36
225,- euro.

ik moet nog ff uitzoeken wanneer ie gemaakt is aan de hand van het serienummer. de vorige eigenaar dacht omstreeks '90, maar wist het niet zeker. de gitaar is ( bijna ) onbeschadigd, op een piepklein krasje na.
misschien weet hier iemand iets van de serienummers af?

groeten Pasqual.

'95 of 96' is ie uit volgens mij.




Japanese Serial Numbers on Peghead Decal
Note the lack of S, E, N series. These are reserved for U.S. made Fenders in their corresponding decade. BUT note that the "E" and "N" series does sometimes appear on "made in Japan" models. This could have been a mistake on Fender's part using the same prefix for both U.S. and Jap-made guitars. In any case, if it says "made in Japan", then it is...

JV + 5 Digits = 1982 to 1984
SQ + 5 Digits = 1983 to 1984
E + 6 Digits = 1984 to 1987
A + 6 Digits = 1985 to 1986
B + 6 Digits = 1985 to 1986
C + 6 Digits = 1985 to 1986
F + 6 Digits = 1986 to 1987
G + 6 Digits = 1987 to 1988
H + 6 Digits = 1988 to 1989
I + 6 Digits = 1989 to 1990
J + 6 Digits = 1989 to 1990
K + 6 Digits = 1990 to 1991
L + 6 Digits = 1991 to 1992
M + 6 Digits = 1992 to 1993
N + 6 Digits = 1993 to 1994
O + 6 Digits = 1994 to 1995
P + 6 Digits = 1995 to 1996

pasqual
22 augustus 2008, 21:49
thanks brian for the effort. toch mooi dat een beroemd persoon ook op dit forum rondhangt en zo goed nederlands spreekt :cooler: .

groeten Pasqual.

jaspie
22 augustus 2008, 22:33
mooie strat hoor. Die japanse squiers zijn echt super gitaartjes en veelal onderschat

calfie
22 augustus 2008, 23:01
In eerste instantie dacht ik wat een lelijke kleur, maar na een paar keer kijken vond ik hem toch wel lekker.
Mooi ding, succes ermee.

pasqual
22 augustus 2008, 23:07
dat zei ik al in de openingspost: love it/hate it kleurtje. ik vind het echt een superkleurtje, ik heb 'm nog niet veel gezien.

trouwens, er staat momenteel op marktplaats excact de zelfde te koop. de biedingen lopen nu al op tot 300 euro. dan heb ik er nog een leuke prijs voor betaald :) . alleen jammer dat je daar het serienummer niet kunt lezen.

groeten Pasqual.

spirit
23 augustus 2008, 00:04
trouwens, er staat momenteel op marktplaats excact de zelfde te koop. de biedingen lopen nu al op tot 300 euro. dan heb ik er nog een leuke prijs voor betaald :) . alleen jammer dat je daar het serienummer niet kunt lezen.


In de adv. staat dat het serienr. begint met een O ('94/'95 dus).

Idd. een erg mooie strat. die je daar hebt, die Jappen weten wel hoe ze een gitaar moeten maken.

Had zelf een silver series strat, nu een Squier SQ en die bevalt zo goed, dat er binnen nu en een week of 2 mijn 2e SQ in huis moet zijn (als ze bij de douane een beetje willen opschieten).

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

pasqual
23 augustus 2008, 16:57
ik ben vandaag ff aan het vergelijken geweest. eerst met de squier en daarna met de fender en daarna met mijn zelfbouw strat gespeeld, allemaal met de zelfde instellingen. het doet pijn om te zeggen, maar de squier klinkt het meeste zoals een strat hoort te klinken :o . daarna mijn zelfbouw ( met floyd-rose ) en dan pas de fender ( mij, met kahler-spyder ).

je zou toch zeggen dat de gitaar met het minste materiaal er dan ook naar zou moeten klinken, toch? tenminste, ik ga er van uit dat ze bij squier ergens op bespaard hebben. de squier klinkt in ieder geval 3 keer beter als mijn strat mex die ik vorig jaar verkocht heb.

ik heb echt geprobeerd om objectief te blijven en heb stiekem gehoopt dat mijn fender als beste uit de bus zou komen. effe voor de duidelijkheid: ik heb het puur alleen maar over de klank en niet over de bouw of kwaliteitsbeleving.

groeten Pasqual.

frekie
23 augustus 2008, 19:32
Net nog bij een vriend even op zijn afgeragde E serie Jap Squier Strat met verroeste snaren gespeeld, op een Vox Amplug :) op een MP3 boomboxje vd Aldi. Oh wat een lekkere Strat, hij had maanden in een hoek gelegen maar hij werd onmiddelijk weer wakker als je erop ging spelen. Je voelde gewoon de resonantie.

pasqual
26 augustus 2008, 23:18
vanavond heb ik voor het eerst gerepeteerd met de squier. dit ding is echt zéér oké! ik heb mijn vaste gitaar ( zelfbouw strat ) niet meer aangeraakt tijdens de repetitie. de hele band vond 'm erg goed klinken. zo, dat wilde ik ff kwijt!

groeten Pasqual.

vulvasonic
27 augustus 2008, 00:54
Mooie kleur!
En erg GAS-opwekkend. :)

pasqual
12 september 2008, 21:16
ik heb weer zo'n juweeltje gevonden, ik ben er bijna letterlijk tegenaan gelopen.
ik ging vanmiddag naar de plaatselijke gitaarboer om strapholders en tremelo veren te kopen en kwam met de volgende gitaar naar buiten gewandeld. ( de strapholders en veren heb ik ook gekocht ). de gitaar was net die middag ingeruild en nog niet nagekeken of geprobeerd, maar ik kan melden dat deze plank z.g.a.n. is en wederom een dijk van een sound met géén fretwear.

foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6OCBTCD7.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GEDDGFWW.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VXJQIOR6.jpg

groeten Pasqual.

Lexvandoef
12 september 2008, 21:35
Zo, het zit je ook niet tegen he ;) Gefeliciteerd he!

Saf
12 september 2008, 21:57
2 mooie gitaren rijker dus. vind die blauwe echt helemaal te gek. heerlijk kleurtje.

pasqual
12 september 2008, 22:08
ik vind die blauwe ook mooier en de hals is iets lekkerder. voor de rest klinken ze vrijwel hetzelfde. maar ik moet wel eens gaan uitdunnen. ik heb momenteel 6 strats staan die ik onmogelijk allemaal ga bespelen. de blauwe squier blijft, dat is zeker, de rest is in principe verkoopbaar/vervangbaar. meestal ( in mijn geval ) zijn er twee gitaren die je het liefste bespeeld.

groeten Pasqual.

MarkS
12 september 2008, 22:36
Ze staan al op MP zie ik.

vulvasonic
12 september 2008, 22:43
Ze staan al op MP zie ik.

Een luid HALLELUJAH met een snufje zout? :D

pasqual
12 september 2008, 22:48
Een luid HALLELUJAH met een snufje zout? :D

valt wel mee hoor, ik vond het wel vermeldens waardig. ik heb hier ook niets gezegd over MP. ik vind het wel apart dat ik op zo'n korte tijd 2 vrijwel identieke gitaren tegenkom en de kans heb om ze te kopen. zo vaak zie je ze niet.

groeten Pasqual

MarkS
12 september 2008, 22:53
Een luid HALLELUJAH met een snufje zout? :D
Je kent mijn fetish voor Contemporary Strats met Kahler Spyder.
Helaas geen MN...

pasqual
12 september 2008, 22:58
Je kent mijn fetish voor Contemporary Strats met Kahler Spyder.
Helaas geen MN...

wat bedoel je met MN?

( edit ) laat maar, money, i presume?

groeten Pasqual.

vulvasonic
12 september 2008, 23:02
Je kent mijn fetish voor Contemporary Strats met Kahler Spyder.
Helaas geen MN...

Ik deel je enthousiasme, maar telkens als ik ernaar zoek zijn ze nergens te vinden. Maar MOCHT ik er toch een keer een tegenkomen in een periode dat ik het zelf niet kan betalen (eigenlijk altijd dus), ben jij de eerste die ik bel. :cooler:

MarkS
12 september 2008, 23:11
wat bedoel je met MN?

( edit ) laat maar, money, i presume?

groeten Pasqual.

Ik bedoel maple neck.

pasqual
12 september 2008, 23:17
Ik deel je enthousiasme, maar telkens als ik ernaar zoek zijn ze nergens te vinden. Maar MOCHT ik er toch een keer een tegenkomen in een periode dat ik het zelf niet kan betalen (eigenlijk altijd dus), ben jij de eerste die ik bel. :cooler:

ze worden toch echt wel regelmatig aangeboden, maar de ( vraag ) prijzen zijn in het algemeen rond de 400 euro. dit is misschien veel geld, maar wel een realistische prijs. erg veel komen ze niet voor. die van mij staat ook voor ong. 400 euro. maar jullie weten toch hoe het werkt neem ik aan?
vraagprijs ligt altijd hoger als wat de aanbieder er werkelijk voor wil hebben.
en aangezien er altijd minder wordt geboden als de vraagprijs moet de aanbieder er rekening mee houden dat de gitaar voor iets minder weg gaat.
trouwens, er zijn geloof ik zo'n 3 types contemporary's. en die van mij zie je echt nooit op MP.

zeer irritant zijn de idioot lage biedingen die beginnen bij 125 euro. maar van de andere kant: ik doe er zelf ook aan mee als ik ergens op bied door te beginnen met een (idioot) laag bedrag om te zien hoe het zich ontwikkeld.

groeten Pasqual.

pasqual
12 september 2008, 23:21
Ik bedoel maple neck.

excuseer mijn lompigheid :( .

ik kan me niet herinneren dat ik ooit een met een maple hals heb gezien?
probleem is natuurlijk ook dat je er niet zo maar iedere hals op kan zetten; de halspocket van die van mij is maar 17 mm diep i.p.v. 19 mm.

groeten Pasqual.

Lexvandoef
12 september 2008, 23:36
excuseer mijn lompigheid :( .

ik kan me niet herinneren dat ik ooit een met een maple hals heb gezien?
probleem is natuurlijk ook dat je er niet zo maar iedere hals op kan zetten; de halspocket van die van mij is maar 17 mm diep i.p.v. 19 mm.

groeten Pasqual.

Ik heb er weleens eentje met een maple neck gezien, bespeeld zelfs :) Fijne gitaar ook, ze zijn er dus wel.

MarkS
12 september 2008, 23:38
excuseer mijn lompigheid :( .

ik kan me niet herinneren dat ik ooit een met een maple hals heb gezien?
probleem is natuurlijk ook dat je er niet zo maar iedere hals op kan zetten; de halspocket van die van mij is maar 17 mm diep i.p.v. 19 mm.

groeten Pasqual.
No harmed feelings mate.
"No Money" zou ik als NM noteren ;)

Ik heb ooit de onvergeeflijke fout gemaakt de mijne (met MN) te verkopen, de andere gitarist van Vulvasonic heeft haar inmiddels 10 jaar in zijn bezit.

http://i194.photobucket.com/albums/z88/Authoring/contemporary.jpg

Het zijn juist met name de maple hals en de Spyder die ik zo heerlijk vond/vind.
Met Floyds heb ik altijd ruzie gehad.

pasqual
13 september 2008, 00:20
ik heb juist veel ruzie met de spyder gehad, vooral in het begin. veel snaren die sprongen, ook nieuwe. dat is gelukkig alweer een hele tijd voorbij; ik heb op gegeven moment de zadeltjes bewerkt en sindsdien nooit meer last van gehad. wat ik ook erg irritant vond: de stringlockers en de toplock hebben een imbus met inch-maat en niet in mm's, dus op gegeven moment was de imbus sleutel versleten en kom ik 'm niet meer gebruiken. dan ga je vanzelf 3 mm imbussleutels bijvijlen m.a.g. dat de lockers gaan uitslijten en onbruikbaar worden. op gegeven moment heb ik er maar sleuven in gemaakt zodat ik alles met een platte schroevedraaier kon doen. jammer dat die jappen dat niet konden verzinnen.

ik moet wel toegeven dat de spyder vele malen stabieler is als een floyd. en stemvast is ie zeker. eenmaal op stemming krijg je 'm vrijwel niet ontstemt.

groeten Pasqual.

MarkS
13 september 2008, 00:31
Imbusjes voor de locknut waren idd waardeloos, klein ielig met amper diepte voor het sleuteltje. Die heb ik idd. ook vrij snel vervangen door boutjes met gewone schroefkop. Het fijne van het tremblock vond ik dat je met een zwevende ophanging nog vrij stevig kon palm-muten zonder dat de trem achterover ging en de toonhoogte omhoog ging. Andersom ook met string-bends:qua speelgevoel bleef het dicht in de buurt van een vaste brug.
Bij een Floyd heb ik altijd het gevoel dat ik net ff iets verder omhoog moet opdrukken om de juiste toon te pakken.

vulvasonic
13 september 2008, 00:32
ik heb juist veel ruzie met de spyder gehad, vooral in het begin. veel snaren die sprongen, ook nieuwe. dat is gelukkig alweer een hele tijd voorbij; ik heb op gegeven moment de zadeltjes bewerkt en sindsdien nooit meer last van gehad. wat ik ook erg irritant vond: de stringlockers en de toplock hebben een imbus met inch-maat en niet in mm's, dus op gegeven moment was de imbus sleutel versleten en kom ik 'm niet meer gebruiken. dan ga je vanzelf 3 mm imbussleutels bijvijlen m.a.g. dat de lockers gaan uitslijten en onbruikbaar worden. op gegeven moment heb ik er maar sleuven in gemaakt zodat ik alles met een platte schroevedraaier kon doen. jammer dat die jappen dat niet konden verzinnen.

ik moet wel toegeven dat de spyder vele malen stabieler is als een floyd. en stemvast is ie zeker. eenmaal op stemming krijg je 'm vrijwel niet ontstemt.

groeten Pasqual.

Alle schroeven op die van mij heb ik door iemand laten draaien (ook met sleuven ipv imbus). Tegenwoordig kun je die onderdelen trouwens gewoon weer bestellen.
Ik kan beamen dat die spyders erg stabiel en stemvast zijn. Al kan ik het niet laten om er subtiel nog even aan toe te voegen dat ik er vrijwel nooit snaren op breek, terwijl het mijn meest gebruikte plank is.

Hier is ze:
http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Vulvasonic%20more/Goudvis_Mario.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Mario%20di%20Snario/b13MarioReurpop.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/StratSpikebite.jpg

rickert
13 september 2008, 00:47
Vulvasonic is RECHTSdragend dames en heren, RECHTSdragend.

vulvasonic
13 september 2008, 00:50
Vulvasonic is RECHTSdragend dames en heren, RECHTSdragend.

Vooral goed te zien op de laatste foto. :cooler:

rickert
13 september 2008, 00:54
Dat was dan ook de foto waar ik de conclusie vanuit trok. Helemaal kapot die zijkanten!

pasqual
13 september 2008, 12:37
Alle schroeven op die van mij heb ik door iemand laten draaien (ook met sleuven ipv imbus). Tegenwoordig kun je die onderdelen trouwens gewoon weer bestellen.
Ik kan beamen dat die spyders erg stabiel en stemvast zijn. Al kan ik het niet laten om er subtiel nog even aan toe te voegen dat ik er vrijwel nooit snaren op breek, terwijl het mijn meest gebruikte plank is.

Hier is ze:
http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Vulvasonic%20more/Goudvis_Mario.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Mario%20di%20Snario/b13MarioReurpop.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/StratSpikebite.jpg

ik denk dat het snaren breken bij mij gewoon veroorzaakt werd door slecht afgewerkte zadels want nadat ik ze zelf onderhanden had genomen had ik er geen last meer van. ik heb de gitaar nieuw gekocht in 1988 of '89 en toen wist ik vrijwel niets van de techniek en durfde er ook niet zelf aan te klooien.
pas toen ik er meer van begreep heb ik het verholpen. ik zei trouwens een paar post geleden waarom die jappen dat zelf niet konden verzinnen van die lockers, maar het is natuurlijk een amerikaanse brug en niet japans. dus ik wil bij deze ff mijn excuses aanbieden aan alle japanse gitaarbouwers. :D

wat ik wel ff wil vermelden is dat deze gitaar een erg tamme sound heeft in vergelijking met vintage strats. ik vermoed dat de configuratie ( brug en minder diepe neckpocket en dunnere hals ) daar debet aan is. niet zozeer de pups: ik heb eens de complete slagplaat van een mexicaanse fender er op gezet omdat die zo lekker fel klonk, maar eenmaal op de cont. strat klonk ie even tam als met de orginele. raar maar waar! mijn conclusie is dan ook dat het hele pakketje van invloed is, dus dat ge-ouwhoer over sustain verlies van een floyd en hals-body verbinding is zo gek nog niet.
maar het is hoe dan ook een erg fijne start om te bespelen en een lekker brug element doet wonderen ( dimarzio hs-1 of duncan-seymour, etc... )

groeten Pasqual.

vulvasonic
13 september 2008, 19:22
wat ik wel ff wil vermelden is dat deze gitaar een erg tamme sound heeft in vergelijking met vintage strats. .........
maar het is hoe dan ook een erg fijne start om te bespelen en een lekker brug element doet wonderen ( dimarzio hs-1 of duncan-seymour, etc... )

groeten Pasqual.

Ik zal eerlijk zijn. Toen ik hem kocht zaten de originele elementen er nog in en de gitaar klonk in alle standjes ronduit kut. Maar ik wilde haar toch per se hebben, omdat ik een keer lekker wilde aankloten met een goedkope gitaar die ik, zonder me al teveel zorgen te hoeven maken, naar mijn hand kon zetten. Ik heb er dus het een en ander aan gedaan.
De Seymour Duncan Little '59, die ik in de brugpositie heb laten zetten, bracht de gitaar echter tot leven. Het verschil was gigantisch en het geluid werelds. Clean klinkt de gitaar nog steeds knap beroerd, maar als het stevig moet, dan is er maar weinig dat aan deze gitaar kan tippen.

Geen van mijn strats, ik heb er nu 3 (ik had er ooit 5), bezit of bezat dat typische strat-geluid. Misschien is het toeval, maar ik sluit niet uit dat mijn techniek niet past bij het geluid van een strat. :)

pasqual
13 september 2008, 20:52
Geen van mijn strats, ik heb er nu 3 (ik had er ooit 5), bezit of bezat dat typische strat-geluid. Misschien is het toeval, maar ik sluit niet uit dat mijn techniek niet past bij het geluid van een strat. :)

en dan komen we weer bij waar dit topic om begon: de squiers. deze japaners hebben dus wel de typische strat sound in tegenstelling tot mijn fender. eigenlijk is het gewoon erg jammer dat je andere pups in een fender moet zetten om een fender geluid te krijgen. :o

maar ik weet niet of je 'm al eens uit elkaar hebt gehaald? de cont.strat zit erg goed in elkaar qua constructie en gebruikte materialen. dat dan weer wel.
dat kun je niet van alle fenders zeggen. ik was vanmiddag weer bij de lokale gitarenboer en daar stond een 60's re-issue mim ( nieuw ) waar de hals niet loodrecht stond t.o.v. de brug en de holling van de hals begon pas nabij
de 12e fret waardoor bij het benden vanaf de 12e fret de snaren aanliepen op de volgende frets. deze gitaar was vanuit de fabriek gewoon niet afgesteld of gecontroleerd. of er was tijdens transport misschien iets mee gebeurd. de verkoper zei ook dat hij helaas nog geen tijd had gehad om 'm na te kijken. misschien moet ie er dan maar voor kiezen om 'm nog ff niet in de winkel te zetten, toch? straks heeft iedereen erop gespeeld en kan ie 'm niet meer terug sturen naar de importeur.

groeten Pasqual.

pannekoek
13 september 2008, 23:15
Alle schroeven op die van mij heb ik door iemand laten draaien (ook met sleuven ipv imbus). Tegenwoordig kun je die onderdelen trouwens gewoon weer bestellen.
Ik kan beamen dat die spyders erg stabiel en stemvast zijn. Al kan ik het niet laten om er subtiel nog even aan toe te voegen dat ik er vrijwel nooit snaren op breek, terwijl het mijn meest gebruikte plank is.

Hier is ze:
http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Vulvasonic%20more/Goudvis_Mario.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Mario%20di%20Snario/b13MarioReurpop.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%
20gear/StratSpikebite.jpg


die zou helemaal af zijn met gouden hardware!

vulvasonic
13 september 2008, 23:40
die zou helemaal af zijn met gouden hardware!
Ieder zijn ding. Al denk ik dat het vervangen van alle hardware voor goudkleurige equivalenten van het origineel slechts voor jezelf, als je de gitaar in je huiskamer hangt om ernaar te kwijlen, enige meerwaarde zou hebben. Als je bovenstaande foto's bekijkt, geloof ik niet dat het verder ook maar iemand zou opvallen.
Niet dat er iets mis is met individueel kijkgenot. :D

pasqual
13 september 2008, 23:48
ik denk niet dat gouden hardware mee gaat dragen aan de verkoopbaarheid van dit exemplaar, hij/zij zal er eerder el cheapo van gaan uit zien.

@vulvasonic: is deze body kaal geschuurd? had ie van orgine een ander kleurtje?

groeten Pasqual.

pannekoek
13 september 2008, 23:50
ik denk niet dat gouden hardware mee gaat dragen aan de verkoopbaarheid van dit exemplaar, hij/zij zal er eerder el cheapo van gaan uit zien.

@vulvasonic: is deze body kaal geschuurd? had ie van orgine een ander kleurtje?

groeten Pasqual.


mwa, ik vind t vet hoor!

http://cachepe.zzounds.com/media/brand,zzounds/0139402367v4_hi-5fa9ff26b8149045d71d8c6d5965ddba.jpg

pasqual
13 september 2008, 23:57
het is inderdaad niet lelijk, eerlijk is eerlijk.

groeten Pasqual.

vulvasonic
14 september 2008, 00:14
ik denk niet dat gouden hardware mee gaat dragen aan de verkoopbaarheid van dit exemplaar, hij/zij zal er eerder el cheapo van gaan uit zien.

@vulvasonic: is deze body kaal geschuurd? had ie van orgine een ander kleurtje?

groeten Pasqual.

Hij was zwart toen ik hem kocht. Het afschuren heeft me een eeuwigheid gekost. De originele lak bleek keihard en dik. Op sommige plaatsen was de zwarte verf zo diep in de nerf getrokken dat er, door mijn verwoede pogingen om het weg te krijgen, letterlijk kuiltjes in de body zitten. :seriousf:

Maar ik zit er niet mee. Ik heb de gitaar helemaal naar mijn hand gezet en dat maakt haar voor mij onvervangbaar. Ze is verre van perfect en veel andere gitaristen zouden er wellicht niet eens raad mee weten, maar ik heb gebruik leren maken van al haar tekortkomingen. En ik ben haar trotse vader. :cooler:

pasqual
14 september 2008, 11:47
Hij was zwart toen ik hem kocht. Het afschuren heeft me een eeuwigheid gekost. De originele lak bleek keihard en dik. Op sommige plaatsen was de zwarte verf zo diep in de nerf getrokken dat er, door mijn verwoede pogingen om het weg te krijgen, letterlijk kuiltjes in de body zitten. :seriousf:

Maar ik zit er niet mee. Ik heb de gitaar helemaal naar mijn hand gezet en dat maakt haar voor mij onvervangbaar. Ze is verre van perfect en veel andere gitaristen zouden er wellicht niet eens raad mee weten, maar ik heb gebruik leren maken van al haar tekortkomingen. En ik ben haar trotse vader. :cooler:

misschien had je de donkere nerf gewoon moeten laten zitten, is eigenlijk wel mooi. maar ja, dat is achteraf gelul en daar koop je niets voor. hoe is het met je frets? ik heb die van mij na zo'n kleine 20 jaar moeten vlakken. dat zal bij jouw toch onderhand ook wel het geval zijn, toch?
maar je bent met me eens dat de orginele pups te lief zijn? als ik op het halselement speel, clean, komt ie echt tekort t.o.v. van andere ( vintage ) strats. output is ook niet veel ( zo'n 5 kohm ) . maar de klank is niet verkeerd.

@pannekoek: zou je in het vervolg de foto's iets kleiner kunnen plaatsen? ik heb maar een 17" monitor, ik krijg onderhand een muisarm van het scrowlen :) .

groeten Pasqual.