PDA

View Full Version : Straplocks SG?



Roro92
22 augustus 2008, 14:40
Hai,

Ik heb hier een SG, en een ruwe leren band, de balans is dus wel goed. De strapbutton kan dus blijven zitten.

Maar, nu wil ik straplocks. Ik wil eigenlijk niet iets dat vrij ver uitsteekt, omdat dat dan "in" me zit of heel dicht ertegenaan. Nu heb ik Dunlop Flushmounts gezien, ik wil eigenlijk Dunlops.

Voor die flushmounts moet er wel geboord worden. Stelt dit veel voor, wat moet eraan gedaan worden? Alternatieven?

Bedankt.

Mr.Fingers
22 augustus 2008, 15:32
Ducttape?

Dat boren is gewoon het gat uitboren, tot de "shaft" van de straplock erin past, is een gat van 8mm doormeter dacht ik.

wikwakka
22 augustus 2008, 15:41
Hoe bedoel je "in" in je zitten? Ik heb danwel geen SG, maar ik heb altijd alleen de body van de gitaar tegen mijn buik aan.

MattellicA
22 augustus 2008, 15:44
De strapbutton van een SG zit aan z'n halsverbinding, als je hier een uitstekende straplock aan bevestigd, port dat in je buik :)

Yannicks
22 augustus 2008, 15:50
Gewoon het rubbertje van een Grolsch beugel flesje om je strap.

davidof
22 augustus 2008, 16:11
Ik heb straplocks op mijn epi. g400.. nog nooit problemen mee gehad, zo dicht komt mijn body toch niet tegen mijn buik.

Alleen als ik ga repeteren ..op de fiets port het in mijn rug ^^

arcane
22 augustus 2008, 16:39
Ik heb ook straplock op mn epi sg, van Schaller, nooit last van hoor dat t ding in mijn buik prikt.

Agent_Smith
22 augustus 2008, 16:56
De strapbutton van een SG zit aan z'n halsverbinding, als je hier een uitstekende straplock aan bevestigd, port dat in je buik :)

Hangt een beetje van je buikomvang af denk ik :) En je houding. De hals verbinding zit toch meer naast je dan in je buik lijkt me.

Roro92
22 augustus 2008, 17:30
Hangt een beetje van je buikomvang af denk ik :) En je houding. De hals verbinding zit toch meer naast je dan in je buik lijkt me.

Hangt ervan af hoe je staat :D.

Het gaat gewoon dus? Normale straplocks? Ik wil eigenlijk die shaft niet uitboren omdat je dan gelijk in je toch al zo dunne body en daarnaast neck zit...

drap
22 augustus 2008, 17:32
Ik heb Schallers op m'n SG en niks geen last. Je moet wel erg raar staan wil dat problemen geven.

Mr.Fingers
22 augustus 2008, 17:33
zo een "planet waves" niets?

http://www.musicroom.com/images/catalogue/fullsize/ASM44PL000.jpg