PDA

View Full Version : Grooves uit EZdrummer in je eigen track zetten



Merelvh
22 augustus 2008, 12:36
Hallo
ik heb dus een drummetje uit ezdrummer die ik in mijn eigen track wil hebben maar ik begrijp niet hoe het moet. Wat ik al had gelezen is dat je hem moet drag & droppen?
dat begrijp ik dus niet, hoe dat moet.

Merel

Humedo
22 augustus 2008, 13:06
Je klikt het patroontje aan in EZDrummer dat je wil gebruiken en met de muisknop ingedrukt beweeg (sleep) je het patroontje naar een midikanaal van je sequencer. Dan loslaten die muisknop en voila, het midipatroontje staat in je sequencer. Hence Drag & Drop :)

Einzeln
22 augustus 2008, 14:17
En als dat nou eens niet werkt! wat dan! Ik krijg zo'n rondje met een diagonale streep er door als ik dat in cubase LE probeer

Arts
22 augustus 2008, 14:56
volgens mij kan dat pas vanaf versie SX2

Emieltje
22 augustus 2008, 15:02
Dat klopt. In LE kan je niet direkt slepen. Toen ik LE gebruikte had ik wel een omweg. Sleep het patroon naar je bureaublad (dat kan als het goed is wel) en importeer het midibestand in LE. Wijs EZdrummer toe aan je miditrack en voila. Deze manier doet niet echt eer aan je creativiteit (hoe groter je patronenaantal hoe groter het monnikenwerk is om het allemaal in Cubase te krijgen), maar uiteindelijk heb je hetzelfde resultaat als met gewoon slepen.

Succes ermee!

TIMBER
26 augustus 2008, 09:19
Heb hier overigens wel een aanvullende vraag hierop.. als ik de grooves naar mijn midi track sleep en los laat komt hij daar niet terecht. Cubase maakt een nieuw midi track aan en gooit hem daarin. Bij een volgende doet hij hetzelfde... als ik dus 5 grooves drag & drop heb ik dus 5 nieuwe midi tracks. Moet daarna dus de grooves van elke track weer naar het beoogde midi track slepen en de 5 nieuwe tracks deleten. Allemaal nogal omslachtig en vooral irritant en zekers niet bevorderlijk voor je inspiratie. Iemand bekend met dit probleem en hopelijk een oplossing..??

Emieltje
26 augustus 2008, 10:37
Klopt. Het is even een rotwerk. Het is de moord voor je creativiteit, maar je werkt ook met gratis software natuurlijk. Creativiteit kost geld, blijkbaar. :sneaky:

Jason34
26 augustus 2008, 10:49
Heb hier overigens wel een aanvullende vraag hierop.. als ik de grooves naar mijn midi track sleep en los laat komt hij daar niet terecht. Cubase maakt een nieuw midi track aan en gooit hem daarin. Bij een volgende doet hij hetzelfde... als ik dus 5 grooves drag & drop heb ik dus 5 nieuwe midi tracks. Moet daarna dus de grooves van elke track weer naar het beoogde midi track slepen en de 5 nieuwe tracks deleten. Allemaal nogal omslachtig en vooral irritant en zekers niet bevorderlijk voor je inspiratie. Iemand bekend met dit probleem en hopelijk een oplossing..??

Ik heb ditzelfde probleem en een oplossing is mij ook zeer gewenst. Al die miditracks word je niet vrolijk van en is erg onoverzichtelijk. Verder is EZ drummer een wereld programma.

TIMBER
26 augustus 2008, 14:06
Klopt. Het is even een rotwerk. Het is de moord voor je creativiteit, maar je werkt ook met gratis software natuurlijk. Creativiteit kost geld, blijkbaar. :sneaky:


Uh neen.. heb vele illegale software.. mar Cubase en EZdr zijn voor de verandering gelicenceerd en betaald.

Einzeln
26 augustus 2008, 18:10
Klopt. Het is even een rotwerk. Het is de moord voor je creativiteit, maar je werkt ook met gratis software natuurlijk. Creativiteit kost geld, blijkbaar. :sneaky:

LE kreeg inderdaad bij mijn geluidskaart die dan weer niet gratis was.

Put
26 augustus 2008, 18:30
tja ik zou dan toch een nieuwere cubase kopen/dloaden ..

heb het sinds kort zelf ontdekt dat drag n drop en ik moet er niet aan denken dat het met zoon omweg moet !

TIMBER
27 augustus 2008, 08:34
Welke versie heb je dan... ik gebruik SX2..!!