PDA

View Full Version : Twoverdrive



Einzeln
22 augustus 2008, 10:32
Kent iemand anders dan de maker zelf de TWOVERDRIVE?

http://www.dirk-hendrik.com/twoverdrive.html
Zo ja. Vertel!

marc_o
22 augustus 2008, 10:35
Niet, maar ben opeens wel heel benieuwd....D_H, je maakt puike spullen, al zeg ik het zelf..

Chris Winsemius
22 augustus 2008, 10:52
Mitch (dacht ik) en ik heb 'm (prototype) ook gehoord/getest toen ik bij LesPaul R8 was. (Soort) TS9 en RAT in 1 kastje, zéér ok!

Einzeln
22 augustus 2008, 11:07
Zou je dan ook meteen iets over de gooster booster kunnen vertellen? Ben met name benieuwd naar dynamiek, klankkleur, en de mate van vervorming.

Harry
22 augustus 2008, 11:10
Dirk_Hendrik is zelf ook puik, dus ik zou het hem zelf vragen!

Einzeln
22 augustus 2008, 11:16
Soms is het beter het van een ander te horen. Bovendien is dit voor de rest misschien ook leuk om te lezen.

peter_heijnen
22 augustus 2008, 11:45
Ziet er mooi uit, en ik zie zelfs een sessionette!

marc_o
22 augustus 2008, 11:46
Oh, je gaat voor leuk? Nou, die D_H, dat is een prutser deluxe natuurlijk en het enige wat zijn sound enigszins overeind houdt is het feit dat ie op RIVERA speelt...voor de rest doet ie maar een eind en boze tongen beweren dat ie gewoon boss MT-2 pedaaltjes demonteert en ze in een nieuwe behuizing propt met een coole naam erop.


:jam:

Mitch
22 augustus 2008, 11:55
Gooster booster kan lekker korrelig en open klinken maar ook iets smoother. Heeft best wat mogelijkheden aan boord door de verschillende soorten clipping.
De Twoverdrive heb ik kort over gespeeld, maar het was een erg drukke avond en ik vrees te moeten bekennen dat de vergelijking tussen de Klon en een kloon (niet van D_H overigens) toen beter is blijven hangen...
Ik weet ook effe niet meer of het nou TS +Rat was of twee verschillende TS'en?

Dude
22 augustus 2008, 12:01
had ik al eens gezegd dat dirk hendrik mijn held is ?


:cooler:

almarvk
22 augustus 2008, 12:24
Ben zelf wel benieuwd naar die Red Sector A Analog Delay.

Misschien krijg ik wel mede-mod korting!

Einzeln
22 augustus 2008, 12:27
Oh, je gaat voor leuk? Nou, die D_H, dat is een prutser deluxe natuurlijk en het enige wat zijn sound enigszins overeind houdt is het feit dat ie op RIVERA speelt...voor de rest doet ie maar een eind en boze tongen beweren dat ie gewoon boss MT-2 pedaaltjes demonteert en ze in een nieuwe behuizing propt met een coole naam erop.


:jam:

Zie je wel harstikke leuk om te lezen!

Einzeln
22 augustus 2008, 12:31
Gooster booster kan lekker korrelig en open klinken maar ook iets smoother. Heeft best wat mogelijkheden aan boord door de verschillende soorten clipping.
De Twoverdrive heb ik kort over gespeeld, maar het was een erg drukke avond en ik vrees te moeten bekennen dat de vergelijking tussen de Klon en een kloon (niet van D_H overigens) toen beter is blijven hangen...
Ik weet ook effe niet meer of het nou TS +Rat was of twee verschillende TS'en?
Ts en fatcat volgens zijn site.

Chris Winsemius
22 augustus 2008, 12:39
Ik begreep toen dat de Twoverdrive 'n TS9/RAT-combi was.

Heb zelf iig. de D_H GoosterBooster en die is ontzettend "open" van karakter imho.

Jammer dat D_H nog geen goeie amps heeft op die Sessionette 75 na dan... (:) , geintje met 'n kern van waarheid, ha ha)

Einzeln
22 augustus 2008, 12:41
Ik begreep toen dat de Twoverdrive 'n TS9/RAT-combi was.

Heb zelf iig. de D_H GoosterBooster en die is ontzettend "open" van karakter imho.

Jammer dat D_H nog geen goeie amps heeft op die Sessionette 75 na dan... (:) , geintje met 'n kern van waarheid, ha ha)

Krantenkop:
Chris zegt Rivera is ruk
Maar even serieus: heeft de gooster booster net zo veel gain als een dod250

Nielsje
22 augustus 2008, 12:50
Heb zelf iig. de D_H GoosterBooster en die is ontzettend "open"

Dekseltje kwijt?

Waarom reageert de meester zelf nog niet even?
Zijn er overigens al pedalen verkocht van dit model?

Einzeln
22 augustus 2008, 13:36
Bij deze dan: Barend Ik heb serieuze interesse in diverse pedalen van je. Zit er in je twoverdrive nu een rat of fatcat. En maakt dat eigenlijk verschil? HEb je een soundfiletje?
Voor de booster: Kan ik hem gebruiken zoals ik de migboost kon gebruiken: als een lekker korrelige highgain overdrive.

Dirk_Hendrik
22 augustus 2008, 15:11
Een Rat.

Niet dat dat zoveel verschil maakt met een FatCat trouwens. Da's ook een vermomde Rat.
Soundbites, nee... Ik kom al weken amper aan solderen toe, laat staan aan opnemen.

Booster voor een lekkere korrelige High Gain? Ik denk het wel,

jero
22 augustus 2008, 18:23
wel een heel interessant idee. de meeste dual drives gaan imho mank op het feit dat het tweede kanaal alleen werkt als het eerste is ingeschakeld en dat het tweede kanaal het met alleen een boost control moet doen.

Ik heb je site wel vaker bezocht D_H, en ik vind dat je echt mooi spul maakt :). Begrijp uit bovenstaande post dat je het naast je reguliere werk moet doen?

Chris Winsemius
22 augustus 2008, 18:48
Vergelijking met DOD250: kan ik niet aangeven, te lang geleden en de DOD250 die hier ligt is leeg, misschien 'n keer 'n Coron 10 circuit d'r in bouwen of (totaal) wat anders.

Ik gebruik de GoosterBooster zelf icm. met amps die al zelf over de rooie kunnen gaan (meestal ingesteld op randje of crunch, gitaarvolume wat terug voor clean) en dan de GB aan voor nog meer gain of 'n "lead-sound". Veel transparantie, helderheid zonder scherpte en de keuze-schakelaar geeft verschillende clipping mogelijkheden, GE voor fuzz/vuil, SI voor vuil met iets meer dynamiek, pinches, etc. en LED voor nog meer openheid en transparantie.

Zeer stevig gebouwd, geen BS-functies en dankzij het lensje om de blauwe LED heen duidelijk zichtbaar als ie aan staat.

Dirk_Hendrik
22 augustus 2008, 19:06
wel een heel interessant idee. de meeste dual drives gaan imho mank op het feit dat het tweede kanaal alleen werkt als het eerste is ingeschakeld en dat het tweede kanaal het met alleen een boost control moet doen.

Min of meer een dinges met een boost funktie dus. De Twoverdrive is puur in de wereld gekomen om het sjouwwerk te verminderen. Ik was live altijd op stap met een TS en een Rat (of een FatCat) en dit scheelt een pedaal. Allebij tegelijk aan is wel écht mayhem.



Ik heb je site wel vaker bezocht D_H, en ik vind dat je echt mooi spul maakt :). Begrijp uit bovenstaande post dat je het naast je reguliere werk moet doen?
"Moeten" is niet het goede woord. Uitzonderingen daargelaten gaan de grenzen niet veel verder dan Duitsland, Belgie en sporadisch Frankrijk en Engeland. Daarnaast zou, als het al mogelijk is, fulltime betekenen dat ik naar een nieuwe hobby op zoek zou moeten. Verder is de "boetiek" markt op dit moment zo extreem vol met pedalen dat je door de bomen het bos niet meer kunt vinden en zijn de marges dus minimaal. Dat geld voor NL alléén al. Als dat betekent dat ik, dankzij een vaste baan waar ik me goed mee vermaak, de vrijheid behoud om ook eens te kunnen doen waar ik zin in heb, en daar ook het budget voor heb, is dat alléén maar prettig. De gedachte van een basisinkomen te moeten genereren op basis van TB loopers en andere switchers beangstigd me behoorlijk. Uitdaging nul. Aan de andere kant komen veel van m'n activiteiten nu in het weekeinde terecht en dat is ook wel eens beklemmend. Naar 4 dagen vaste baan zou het prettigst zijn.

De Red Sector A is net uitgebreid ge-beta-test en gereviewed en volledig lek geschoten (gelukkig maar) en kan dus terug naar de ontwerptafel voor de nodige tweaks.

Maar hij is wel 650 mS écht analoog :)

Mitch
23 augustus 2008, 12:43
Daarnaast zou, als het al mogelijk is, fulltime [pedalen bouwen] betekenen dat ik naar een nieuwe hobby op zoek zou moeten.
Precies hoe ik over muziek maken denk :) Stukken leuker als hobby, kan het niet gaan vervelen door verplichtingen om een basisinkomen te genereren.