PDA

View Full Version : Singer/songwriter wil meer :)



Eef
22 augustus 2008, 00:10
Ik ben Evelien, 25 jaar oud, en schrijf al een tijdje mijn eigen nummers. Hoewel ik lid ben van dit forum, ben ik niet echt een gitarist: ik zie mijn gitaar puur als begeleidingsinstrument en ben er dan ook niet echt goed in. Ongeduldig als ik ben, treed ik wel graag op met mijn eigen nummers. Dit doe ik op speciale open podium-avonden in diverse theaters.

Nu wil ik echter wel eens wat meer. Het lijkt me fantastisch om mijn eigen nummers uit te breiden met een mooi arrangement en meerdere instrumenten, bespeeld door mensen die weten wat ze doen. Hoe meer nummers ik schrijf en live speel, hoe meer ik merk dat ik variatie mis. Daarnaast lijkt het me gewoon super om met anderen samen te spelen.

(Fragmenten van) mijn nummers zijn te vinden op de adressen in mijn handtekening, en direct op YouTube:
http://www.youtube.com/EvelienSch

Mochten we covers willen spelen, dan heb ik het liefst KT Tunstall. :satisfie:

Oh ja, ik woon zelf in Bussum, ben in bezit van een week-ov, en ben bereid om ff te moeten reizen als ik de juiste mensen vind. Mijn voorkeur gaat wel uit naar 't Gooi, Amsterdam, Utrecht, Almere en Amersfoort, die regio.

gitaarvrouwtje
22 augustus 2008, 00:23
gelijk heb je eef
ik heb t zelfde gedaan en samen worden je nummers nog leuker..
hoop dat je net zo n leuk clupje vindt als ik heb..t is je gegund :)

Bram+
22 augustus 2008, 07:12
gelijk heb je eef
ik heb t zelfde gedaan en samen worden je nummers nog leuker..
hoop dat je net zo n leuk clupje vindt als ik heb..t is je gegund :)
Inderdaad. En je hebt een prachtige stem i.m.o dus als dat goed komt, moet de rest ook wel goed komen. Succes met zoeken in ieder geval. Gitaristen uit die regio moet geen probleem worden als ik alleen al kijk wat er hier op gitaarnet rondspookt...

Valentijn
22 augustus 2008, 12:26
succes, ik denk dat t je een hoop kan helpen. Al zou ik wel erg oppassen als je met een hele band gaat spelen. Dat is een veel gemaakte fout van singer songwriters die vinden dat ze alleen niet genoeg vullen, want hoe mooi een nummer met alleen zang en gitaar/piano ook kan zijn, als je met een hele band speelt en het niet goed arrangeert wordt het snel een lullig simpel pop liedje

(ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van trios met zang, gitaar die veel er omheen doet en een contrabas die de basis legt)

gitaarvrouwtje
22 augustus 2008, 12:42
zoiets als mijn trio dus :)
ik speel gitaar, heb een goede vriend die me daarnaast begeleidt en solo gitaar speelt en een goede vriend met contrabas
werkt perfect,
circles is ook zo opgenomen(zie mijn onderschrift) het nummer was okee in mn eentje maar wat saai, zo samen zijn we tot een fijn arangement gekomen dat het nummer overeind laat en toch ook aanvult waar het anders wat langdradig was geworden

maarre eef, ik wil je topic niet vullen met gewauwel hoor
ik meen t echt..zoek een paar goede mensen die aanvoelen wat JIJ wilt , die creatief genoeg zijn om zelf een inbreng te hebben maar genoeg GEBREK aan ego zodat ze je boel niet overnemen!
enne bescherm je nummers! zodat je niet de kater oploopt dat een ander er mee aan de haal gaat
liefs kris

Eef
22 augustus 2008, 23:59
Inderdaad. En je hebt een prachtige stem i.m.o dus als dat goed komt, moet de rest ook wel goed komen. Succes met zoeken in ieder geval. Gitaristen uit die regio moet geen probleem worden als ik alleen al kijk wat er hier op gitaarnet rondspookt...

Dankje :) ik hoop het...


maarre eef, ik wil je topic niet vullen met gewauwel hoor
ik meen t echt..zoek een paar goede mensen die aanvoelen wat JIJ wilt , die creatief genoeg zijn om zelf een inbreng te hebben maar genoeg GEBREK aan ego zodat ze je boel niet overnemen!
enne bescherm je nummers! zodat je niet de kater oploopt dat een ander er mee aan de haal gaat
liefs kris

mijn nummers beschermen... hoe dan? het enige wat je hebt is automatisch copyright toch, maar dat is alsnog geen garantie dat er niks gejat wordt. ik ben een arme student :( een vriend van me zegt dat 't duizenden euro's kost om vast te laten leggen dat ze van mij zijn en dat geld heb ik niet :p


succes, ik denk dat t je een hoop kan helpen. Al zou ik wel erg oppassen als je met een hele band gaat spelen. Dat is een veel gemaakte fout van singer songwriters die vinden dat ze alleen niet genoeg vullen, want hoe mooi een nummer met alleen zang en gitaar/piano ook kan zijn, als je met een hele band speelt en het niet goed arrangeert wordt het snel een lullig simpel pop liedje

dankje, dat is niet de bedoeling inderdaad. ik ben eigenlijk al heel blij als ik een goeie gitarist vind, zodat mijn liedjes al flink onder handen genomen kunnen worden :p

gitaarvrouwtje
23 augustus 2008, 03:12
je kunt in elk geval je eigen nummer op cd aan jezelf sturen per aangetekende post, daarmee kun je in ieder geval aantonen dat jij de eerste was die t heeft opgenomen

dan heb je dagtekening ..moet je em wel verzegeld laten..
liefs kris

B_2_the_a
23 augustus 2008, 05:08
het is dat ik niet in de buurt woon, maar ik heb stiekem al een lange tijd in mijn hoofd om een singer/songwriter te begeleiden, ik heb respect voor dat soort muzikanten (ik kan het niet) en ik help ze graag!

maarjah, jij mot weer daar wonen

Eef
25 augustus 2008, 21:50
Duckstad is inderdaad niet naast de deur :D

Maarre, als 't op muzikaal gebied klikt wil ik er best ff voor reizen...

B_2_the_a
26 augustus 2008, 00:16
zie je jezelf al wekelijks reizen naar de omgeving van rotterdam?

Eef
26 augustus 2008, 00:26
Ik heb net even gekeken op Ns.nl, 't is een uur en 40 minuten op de gunstigste manier :D Valt best mee toch? Ik heb een week-ov :cooler:

vulvasonic
26 augustus 2008, 01:08
Het kan ook nog anders.
Blijf bij je eigen werk en zorg ervoor dat je een aantal van je favoriete nummers ergens met een homestudiootje van een bevriend persoon (misschien iemand van het forum) op meer sporen en op een fatsoenlijke manier opneemt.

Vervolgens vraag je of er hier personen zijn die bereid zijn jouw opgenomen nummers te voorzien van een extra gitaarpartij, of om het arrangement naar zijn/haar idee aan te passen. Maak een mooie mix van de best gelukte songs en zet die op een CD.

Met die CD kun je veel gerichter op zoek naar een paar muzikanten die het in je zien zitten. En voor je eigen ontwikkeling en plezier kan het geen kwaad om meerdere versies van 1 nummer uit te werken. Kan zeer inspirerend werken.

Ik weet zeker dat er hier een aantal mensen rondhangen die je er graag mee zouden willen helpen.

Succes!

B_2_the_a
26 augustus 2008, 01:19
hier zit er één, tis maar 1 uur en 40 min...

Eef
26 augustus 2008, 09:08
Het kan ook nog anders.
Blijf bij je eigen werk en zorg ervoor dat je een aantal van je favoriete nummers ergens met een homestudiootje van een bevriend persoon (misschien iemand van het forum) op meer sporen en op een fatsoenlijke manier opneemt.

Vervolgens vraag je of er hier personen zijn die bereid zijn jouw opgenomen nummers te voorzien van een extra gitaarpartij, of om het arrangement naar zijn/haar idee aan te passen. Maak een mooie mix van de best gelukte songs en zet die op een CD.

Met die CD kun je veel gerichter op zoek naar een paar muzikanten die het in je zien zitten. En voor je eigen ontwikkeling en plezier kan het geen kwaad om meerdere versies van 1 nummer uit te werken. Kan zeer inspirerend werken.

Ik weet zeker dat er hier een aantal mensen rondhangen die je er graag mee zouden willen helpen.

Succes!

Klinkt misschien heel gierig (ik heb gewoon geen geld over op 't moment :p), maar moet ik de bewuste muzikanten daar niet voor betalen?

Dat vraag ik me trouwens sowieso af als ik bandleden zoek... hoe werkt dat :dontgeti: En moet ik me registreren bij de KvK als stichting ofzo? Of is dat nog niet aan de orde?

Bram+
26 augustus 2008, 09:31
Ik zou eerst het sociale gedeelte doen: bandleden bij elkaar zoeken, zien of het klikt, wat proberen te spelen. Nog niet echt aan de orde inderdaad maar toch goed dat je er over nadenkt.

FruscianteFan
26 augustus 2008, 11:21
Klinkt misschien heel gierig (ik heb gewoon geen geld over op 't moment :p), maar moet ik de bewuste muzikanten daar niet voor betalen?

Dat vraag ik me trouwens sowieso af als ik bandleden zoek... hoe werkt dat :dontgeti: En moet ik me registreren bij de KvK als stichting ofzo? Of is dat nog niet aan de orde?Ik zou zeggen dat als je andere mensen een gitaarpartij ofzo laat inspelen op je nummer, je daarvoor alleen credits hoort te geven. Of misschien dat ze willen meeverdienen als jij er geld aan verdient.

Ikzelf neem mijn nummers heel amateuristisch op, en mijn zangeres volgens mij nog amateuristischer. Daar komt nog bij dat ik in Nederland woon en zij in Australië. Toch hebben we al een paar liedjes samen gedaan, en dat klinkt best goed. Wat wél zo is: als je geen real life (of zelfs maar real time) contact hebt met de muzikanten, is het een stuk lastiger om hen te laten spelen wat jij in gedachte hebt.

M Kactus
26 augustus 2008, 11:30
Ik zou zeggen dat als je andere mensen een gitaarpartij ofzo laat inspelen op je nummer, je daarvoor alleen credits hoort te geven. Of misschien dat ze willen meeverdienen als jij er geld aan verdient.

Ikzelf neem mijn nummers heel amateuristisch op, en mijn zangeres volgens mij nog amateuristischer. Daar komt nog bij dat ik in Nederland woon en zij in Australië. Toch hebben we al een paar liedjes samen gedaan, en dat klinkt best goed. Wat wél zo is: als je geen real life (of zelfs maar real time) contact hebt met de muzikanten, is het een stuk lastiger om hen te laten spelen wat jij in gedachte hebt.

Ik denk dat Vulva eerder bedoelt om gitaristen een tijdelijke gitaarpartij in te laten spelen. Daar zullen wel meer mensen toe bereid zijn hier op het forum, gratis ende voor niks ;)

Zo kun je zelf gemakkelijker uitvinden wat je zoekt, en kun je vlugger de juiste "soort" gitaristen aantrekken. En je hebt extra oefening gehad.

Eef
26 augustus 2008, 11:34
Ik denk inderdaad dat Vulva dat bedoelde, en ik denk ook niet dat FruscianteFan dat verkeerd begrepen had. :)

Tot nu toe heb ik alleen reacties in de trant van 'Ik zou wel willen als je dichterbij woonde' :(

Robert, je hebt pm :satisfie:

Kim Wilson
26 augustus 2008, 11:40
Nog een drumpartijtje nodig, al dan niet met kwastjes? :)

Eef
26 augustus 2008, 11:41
Lijkt me super! :D

Kim Wilson
26 augustus 2008, 11:49
Ik hoor wel wanneer je iets concreets bij elkaar hebt. Drums komen pas tot hun recht als je er ook een bas bij hebt. Extra (solo-)gitaartje en je bent compleet. De Amy MacDonald Band van de lage landen! :D

Eef
26 augustus 2008, 11:54
Waar vind ik een bassist? Is er ook een bassistenforum? :D

Azrael
26 augustus 2008, 11:55
Die vind je gewoon hier. Speel zelf ook bas. Zitten er zat.

JeroenSchaaf
26 augustus 2008, 11:58
http://www.basgitaarforum.nl/

Mischien daar een oproepje plaatsen?

FruscianteFan
26 augustus 2008, 12:03
Ik speel ook bas en zou best mee willen werken aan dit 'project'. Maar mijn bas skills zijn vrij matig en ik heb geen bass amp enzo. Ik doe liever gitaar.

M Kactus
26 augustus 2008, 13:42
Ik denk inderdaad dat Vulva dat bedoelde, en ik denk ook niet dat FruscianteFan dat verkeerd begrepen had. :)


O, oké dan :) Maar dan zie ik niet in waarom iemand eraan zou willen meeverdienen. Veel succes, in ieder geval!

En als de geografie even niet mee zit, kun je misschien een internetprojectje proberen ? Iedereen speelt zijn stukje in en via msn is alles realtime te bespreken ;)

Eef
26 augustus 2008, 13:43
Nee, dat wil ik echt niet... ik wil wel live kunnen overleggen en uitproberen. :)

Kim Wilson
26 augustus 2008, 13:46
Vind ik ook. Gewoon live. Ik heb geen mogelijkheden om ergens even een drumtrack overheen te zetten. Plus idd dat je lekker kunt overleggen hoe je een nummer nog mooier kunt maken.

Harry
26 augustus 2008, 14:05
zoek mensen die erkennen dat het om jouw liedjes gaat, en dat jij bepaalt hoe iets klinkt. Maar neem het eerst (al dan niet) ruw op zodat mensen een beeld hebben van je muziek. Ik denk dat gitaarvrouwtje en Vulva dat bedoelen.

Ik denk dat je liedjes en je stem zodanig de moeite waard zijn dat er best muzikanten voor te vinden. Zonder dat je je aan hun eisen zou moeten aanpassen.

Kim Wilson
26 augustus 2008, 14:06
Ja, het moeten vooral Eef's liedjes worden. Andere muzikanten kunnen meedenken, adviseren, maar uiteindelijk moet Eef de doorslag geven. En daar wil ik me iig best in schikken. :)

Eef
26 augustus 2008, 14:09
Bedankt voor jullie posts. Fijn om te lezen!

Ik ben aangemoedigd tot het posten van dit topic door Nielsje haha :D Ik was stiekem een beetje bang dat ik misschien nog wat te onzeker was om muzikanten te kunnen vertellen wat ik wil, en daarom durfde ik nog niet echt aan een band te beginnen. Ik wil inderdaad graag dat het wel míjn liedjes blijven.

Daarentegen denk ik trouwens dat ik ondanks mijn onzekerheid en onervarenheid heel goed weet wat ik wil. En dan kan ik ineens best dominant en stronteigenwijs zijn :D Maar ik besef wel dat ik nog heel veel te leren heb ;)

Nielsje
26 augustus 2008, 16:15
Hoeveel procent van de inkomsten kreeg ik nou ook alweer? 12.5% :D

Eef
26 augustus 2008, 16:16
Nee nee, dat moet een misverstand zijn geweest. Het is -12.5%... JIJ betaalt MIJ :D