PDA

View Full Version : GCX Audio Switcher dood?



Johnny Ramone
21 augustus 2008, 23:38
Haal ik net de GCX Audio Switcher uit de doos, sluit hem aan, doe de power switch op "on", lampjes gaan kort aan, dan weer uit. De Ground Control Pro, die gevoed zou worden via het midi kabel van Audio switcher naar Ground Control, laat heel heel vaag een aantal onleesbare tekens zien op het display.

Is mijn GCX Audio Switcher nu naar de kloten? Of doe ik iets totaal fout?

Johannes
22 augustus 2008, 02:21
...dat de lampjes heel even aan gaan klopt, veel apparaten doen dat om aan te geven dat de lampjes allemaal functioneren (dashboard in je auto). Vage tekens op je ground control.... geen idee? :)

Johnny Ramone
22 augustus 2008, 09:39
Ik ben er al achter, denk ik tenminste. Het ligt aan het midi-kabel. Koop ik een extra goede, lekker duur, en dan is hij niet oké! :angry:

Het is een vijf pins midi kabel van Planet Waves en die is schijnbaar niet goed voor deze verbinding. Het geeft geen spanning door. Vreemd is wel, wanneer ik op de Ground Control de meegeleverde adapter aansluit, en het Planet Waves midi kabel aansluit, de Ground Control het wel doet, maar de Audio Switcher nog steeds NIET! Dit soort midi-kabels moet toch tenminste een midi-signaal kunnen doorgeven??? Ik heb het geprobeerd met een ander low budget 5 pins midi kabeltje en dat werkt perfekt. Dat was dan weer 20 Euro door de plee gespoeld!

Chiel
22 augustus 2008, 11:37
Signaal voor de 5V voeding gaat enkel vanaf de GCX naar de Ground Control. Andersom gaat het niet oke.
Mijn advies Groundcontrol en GCX ieder apart voeden en een normale 3 pins kabel te gebruiken. Ik draai zelf nu al ruim 5 jaar probleemloos op deze wijze.

ieme
22 augustus 2008, 15:59
had ik ook, kabel andersom aansluiten en t is klaar!

Johnny Ramone
22 augustus 2008, 18:49
had ik ook, kabel andersom aansluiten en t is klaar!

What the fuck!!!!!! It is working!!!!!! Jij bent de enige op deze planeet die dit wist, wat is dit nou??? Ik heb de meest vreemde capriolen uitgehaald, gebeld en gemailed met de halve wereld: NL, USA, DL!!!

Het werkt!!! Voodoo Lab, Planet waves en ook andere fabrikanten mogen dit wel eens opnemen in hun FAQ's.

Hey bedankt kerel, m'n dag kan niet meer stuk!

morris
23 augustus 2008, 02:26
WTF? Directionele midikabels?
Moet niet gekker worden!
;-) ;-)

BeeJee
23 augustus 2008, 03:26
Zo'n directionele midikabel komt je sound echt enorm ten goede dus! :seriousf:

boss
23 augustus 2008, 11:35
mmm... dit is er ééntje om te onthouden...
Ik zeg: De Gouden plectrum Award voor ieme!! :D
Nog niet eerder gehoord dat de richting van een midikabel van invloed is.

ieme
23 augustus 2008, 15:06
dank dank.... ervaring leert...
meer mensen hier op t forum zouden moeten leren oplossingen te geven aan mensen als ze t probleem kennen en niet uit wilde weg gaan roepen als iemand een brommetje heeft dan is je preamp buis stuk! terwijl ze niet goed gelezen hebben dat de topic starter een line6 heeft... ja met buizen simulatie ;) dan is je simulator stuk!