PDA

View Full Version : Tonelab SE met Roland Cube



martijnw
21 augustus 2008, 23:12
He gitaristen!

Ik heb sinds kort een splinternieuwe Epiphone les paul gekocht, ben er erg blij mee en samen met mijn Roland Cube 20 heb ik een prima combinatie om lekker te spelen.

Ik gebruikte vroeger een Boss ME-50 multieffectenpedaal om verschillende sounds te testen, maar ik ben tegen een koopje aangelopen en heb sinds een weekje een Tonelab SE staan. Prachtig apparaat alleen heb ik een probleem.

Omdat de Tonelab een modeler is (eigen pre-amp) klinkt het geluid nogal "bassig". Volgens de manual kun je de pre-amp van je amp overslaan door de tonelab in je "return in" te pluggen alleen hier is het probleem: die heeft mijn roland cube niet.

Ik las op internet wat ideeen van mensen om je de tonelab aan te sluiten op de AUX ingang (normaal gesproken voor cd spelers etc) of door de bass en treble op 0 te zetten en de mids op vol.

Nou vroeg ik me af of er hier mensen zijn die misschien tips hebben om deze setup aan te sluiten/in te stellen. Ik weet dat mijn roland niet een superamp is maar ik hoop hem toch te kunnen gebruiken in combinatie met mijn tonelab.

Laat de ideeen en adviezen maar komen :lp:

JorikDekkers
22 augustus 2008, 00:57
Je kan je tonelab gewoon instellen op AMP IN in plaats van LINE IN, wat betekent dat je hem aansluit op een cleane amp. Zet je cube op een mooi warm clean geluid en je kan zo je sounds instellen. zo gebruik ik hem ook vaak genoeg. Succes!

martijnw
22 augustus 2008, 18:53
Je kan je tonelab gewoon instellen op AMP IN in plaats van LINE IN, wat betekent dat je hem aansluit op een cleane amp. Zet je cube op een mooi warm clean geluid en je kan zo je sounds instellen. zo gebruik ik hem ook vaak genoeg. Succes!

bedankt voor je reactie. heb je niet vaak dat als je een amp modeler zoals de vox ac30 gebruikt de bas in je cube erg naar voren komt?
heb je je EQ op de cube gewoon alles in het midden staan? (treble,mid bass etc)

JorikDekkers
24 augustus 2008, 14:59
presence op je tonelab omhoog, en op je cube kan je de bas lager en de mids en treble hoger zetten. Gewoon een kwestie van uitproberen