PDA

View Full Version : Rivera Rake Reverb head manual



eggen_h
21 augustus 2008, 18:14
heej,

ik heb een rivera rake reverb head, maar kan op de website van rivera nergens enige informatie over deze amp vinden. een user manual mist ook.

ik las op een andere website dat er een speciale website is gewijd aan het instellen van de EQ van de rake reverb, maar deze is uit de lucht.

heeft iemand van jullie misschien enig idee waar ik tips/tricks en vooral een user manual kan downloaden?

dank!

vinni
21 augustus 2008, 20:07
Hoi,

Hier de vorige eigenaar van jou versterker.
Ik heb in al die jaren ook nooit een manual kunnen vinden van dat ding.
Heb altijd gewerkt met een KR-55 manual.

Groet en veel plezier van je amp.

Enne die 2X12....heeeel moeilijk aan te komen.
Ik zou joost (Hells Engls) eens platmailen als ik jou was! ;)

Vinni

eggen_h
21 augustus 2008, 21:25
heej vinnie,
aangezien jij een stuk technischer bent dan ik kun jij mij misschien helpen.
op de meeste amps zit een high en low output switch, zoals bij de knucklehead. daar zit ie aan de achterkant van de amp..

weet jij misschien hoe ik die output kan regelen bij me rivera?

en heb je enig idee op welke stand je hem hebt verkocht aan mij?

zijn die rivera kabinetten met vintage celestions wat trouwens? zag ze voor 600$ te koop staan, misschien dat jij daar wat van weet.

dank je! de amp bevalt er goed trouwens...

vinni
21 augustus 2008, 21:44
Hoi,

Ik weet wel dat ik de luidste stand had.
Ook weet ik datje die switch alleen kunt veranderen als de versterker uit staat.

De Rake cabinets hadden speciale speakers die voor Rivera werden gemaakt door Celestion, de G12T-85. Die zijn geloof ik niet los te krijgen en ik weet ook niet of ze nog gemaakt worden. Ik geloof dat de G12T-75 daar nog het dichts bij in de buurt komt.

Eventueel heb ik die ene cab nog in de aanbieding waar je de versterker over gehoord heb. Mocht je nog interesse hebben...PM me maar
Vinni

eggen_h
21 augustus 2008, 21:51
hmm ja zag dat die cabinetten die te bestellen zijn op de rivera site vintage celestion 30's hadden. wat vraag je voor je kabinet dan? dat was 2 keer 12?

over die output switch. waar zit die dan? ik zie alleen een vintage/modern switch, maar dat heeft niets te maken met de output switch dacht ik.

de knop zit niet op het achterpaneel volgens mij...

vinni
21 augustus 2008, 22:10
Dat is inderdaad die Vintage/Modern Switch.

V30's zou ik zeker niet gebruiken voor de Rake.

Ik PM je wel voor die Cab

Groet,
Vincent