PDA

View Full Version : Fender.. maar wat precies?



Valentijn
21 augustus 2008, 16:15
zo af en toe kom ik weer een bas tegen waarvan ik dan denk dat ik m misschien wil hebben.. en als dat lang genoeg blijft en ik kom m ergens tegen dan koop ik m ook wel...

de volgende bas is t niet echt constant, maar elke keer dat ik m zie vind ik m toch wel erg mooi (ja, ik weet dat er hier heel veel bassisten m niets vinden, aan die opmerkingen heb ik dan ook niet zo veel)

het gaat om de volgende bas

http://www.fender.com/products/prod_images/basses/0130095306_xl.jpg
hier een foto van de bas live... omdat de foto hierboven niet zo duidelijk is
http://farm3.static.flickr.com/2131/2521481921_60f420438f.jpg

maar wat is t nou precies? ik vind die bovenste foto er minder uitzien (maar kan aan de foto liggen natuurlijk) op de fender site staat ie alleen als signature model. maar die onderste is een ander model. Is het dan custom made?

en ze zullen wel belachelijk duur zijn, maar is iemand ze wel eens ergens tegen gekomen? en voor hoeveel dan?

HANNESSTINKT
21 augustus 2008, 17:11
De bovenste is een Frank bello (anthrax ) signature bass
en die daaronder is een Fender Jazz Aerodyne bk/rw

ze lijken van een afstandje op elkaar mijr ze zijn heel anders

Ik ben alleen die onderste een keer tegen gekomen http://www.feedback.nl/?b=0254505306&a=51

Dat ding speelt Heerlijk en ik vind hem ook lekker klinken die bovenste ben ik niet tegen gekomen helaas maar ik hoop dat je hier wat aan hebt

Mr.Fingers
21 augustus 2008, 17:13
Aerodyne's inderdaad!

Ze kosten niet zoveel als je zou denken hoor, iets van een 6-700€

HANNESSTINKT
21 augustus 2008, 17:18
870 bij feedback ik zat nog te twijfelen tussen dezen en die bigblock precision bass die ik gekocht heb als je het geld hebt zou ik hem in elk geval wel kopen als ik opzoek zou zijn geweest naar een (speciale) jazz bas

Valentijn
21 augustus 2008, 20:18
die onderste vind ik ook net wat mooier (en veelzijdiger denk ik)

maar die foto bij feedback lijkt alsof het doorzichtige lak is, het lijkt of je de structuur van het hout ziet... of ligt dat aan de foto?

maar t is inderdaad een stuk goedkoper dan ik dacht

HANNESSTINKT
21 augustus 2008, 20:26
Dat licht denk ik aan de foto wand ik zag niks maar als het goed is is dat bovenblad ook van een speciaal soort kunststof vandaar die naam zo heet dat spul namenlijk maar hij is inderdaad een heel veelzijdig instrument en hij is ook niet zo zwaar als een gewone Jazz bass dat is ook een voordeel van dat ding

en ik weet zeker dat als je er eentje in het echt zag en in je handen zou hebben je meteen begint te kwijlen (dat deed ik wel :p ) mischien dat ik er volgend jaar zelf eentje ga kopen

Valentijn
21 augustus 2008, 20:32
hmmm misschien toch maar niet uitproberen dan als ik in de winkel ben... ben soms nogal makkelijk met dingen aankopen als ik ze wil hebben.. maar vind m erg mooi...

HANNESSTINKT
21 augustus 2008, 20:35
hahaha ja dat ken ik ja :chicken: maar als je echt opzoek bent naar een goede veelzijdige en lekkere bass dan kan ik hem aanraden

yhcmarc
21 augustus 2008, 21:42
Ik vind de japanse non export Aerodyne nog stoerder want daar zit ook nog een slagplaat en controlplate op.

Valentijn
22 augustus 2008, 12:19
ik vind t juist zonder slagplaat erg mooi clean.

Al moet ik zeggen dat ik een aerodyne classic gezien heb. Houtkleurig en met slagplaat die ik ook wel erg chic er uit vond zien

Wabbie
22 augustus 2008, 12:52
Ik vind het wederom veel te kaal ;). Dan moet er toch echt een mooie top op zitten. Zoiets bijvoorbeeld:

http://img.photobucket.com/albums/v733/DSW/P1030607.jpg

JazzBass
22 augustus 2008, 14:46
K vind het juist wel wat hebben, lekker classy zwart, met een mooie binding..

Mr.Fingers
22 augustus 2008, 15:59
@Wabbie. Is dat nu die Poolse bas met de onuitspreekbare naam?


Heeft wel iets, maar ik vind'm maar kaal

Wabbie
22 augustus 2008, 16:05
@Wabbie. Is dat nu die Poolse bas met de onuitspreekbare naam?


Heeft wel iets, maar ik vind'm maar kaal

Yups, das de Maruszczyk Jazzbass.

Saf
22 augustus 2008, 17:59
gekke vraag wie is dat meiske met die vette rockpose?

Valentijn
22 augustus 2008, 23:13
wabbie, die vind ik er ook wel mooi uitzien, maar vind zo zwart met witte binding wel chic

en Saf, dat is Lyn-Z, de bassiste van Mindless self indulgence... best grappig show bandje uit de states. Kan niet echt charmante fotos van dr vinden, maar vond r er zeker niet lelijk uitzien op lowlands (als je hun optreden bij 3voor12 luistert staat er wel een mooie foto van haar trouwens)

is ook de vriendin van de zanger van my chemical romance geloof ik.. (en dat weet ik dan weer omdat ik iemand ken die bij het management van MSI gewerkt heeft)