PDA

View Full Version : Marshall JTM-30 top... bestaat ie?



oliver538
21 augustus 2008, 13:33
Ik speel al jaren op een Fender buizenamp, maar ik speelde laatst bij een vriend op een Marshall JTM-60 combo en was eigenlijk heel erg onder de indruk van het clean kanaal... echte John Frusciante sound, dus COOOOOLL !

Anyway, nu was ik aan het googlen naar JTM tops, want ik heb een 2x12 cab dus dan zou een top een mooie aanvulling zijn. Nu heb ik wel een paar JTM-60 tops gevonden, maar 30 Watt is ook al zat dus ik vroeg me af of er ook JTM-30 tops bestaan... of zijn deze alleen als combo gemaakt?

Ik zie in ieder geval verdacht weinig JTM-30 tops te koop staan (0 om precies te zijn), dus ik heb 't vermoeden dat ze helemaal niet bestaan... Wie weet het zeker??

Lexvandoef
21 augustus 2008, 13:48
Een jtm-30 top bestaat inderdaad helaas niet.

oliver538
21 augustus 2008, 13:56
Damn, zonde!

Tja dan maar een denken wat ik liever heb: JTM30 combo of JTM60 head..

Bedankt voor de snelle reactie in ieder geval!

robert-gitarist
21 augustus 2008, 14:21
Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen om een z'n JTM30 in een andere behuizing te plaatsen, dus zelf min of meer een top er van maken ;) Word ook nog wel eens gedaan bij Mesa Boogie's. Weet niet of dat ook lukt bij Marshall?

AART
21 augustus 2008, 14:27
Bij de JTM's kan dat inderdaad. De tops zijn in feite hetzelfde als de combo's qua chassis en opties, dus als je iemand zo'n JTM top behuizing laat bouwen kan je zo het chassis van een JTM 30 erin hangen, een beetje het Boogie principe idd.

De enige marshall olgens mij die dat zo heeft, samen met de oudere valvestates.

oliver538
21 augustus 2008, 14:40
Hmm dat is natuurlijk ook een optie, maar in feite koop je dan een combo en geef je nog extra geld uit om van die speaker af te komen.. ;-)

Ik ben aan 't denken, ik heb laatst m'n Fender amp voor reparatie gebracht bij een dude die z'n eigen amps bouwde. Waren vooral Marshall remakes maar dan met z'n eigen logo etc. Klonk ook errug goed...

Mss eens een mailtje sturen of ie een custom JTM30 kan maken, dan kan ie er meteen voor zorgen dat ie niet te warm draait, ik begrijp dat dat nogal een hardnekkig euvel is bij JTM's..!

Marc Oblivian
21 augustus 2008, 15:14
Heette hij Winsemius?:-)

Puerco
21 augustus 2008, 15:18
Neem dan een JTM45, is een top en 30Watt. Eerste en mooiste Marshall ooit gemaakt (ok dat is mijn persoonlijke mening) met zijn KT66 buizen, gaat van helder clean (het mooiste Marshall clean en bijna Fenderachtig) tot bluesy overdrive tot best wel heftige distortion met volume op 10.
Kijk eens bij Vernet, Ceriatone, Metroamps of zelfs CMW. Laatste heeft ze niet standaard maar als je hem bereid vind om er één voor je te bouwen (vast wel) heb je ook wel het allerbeste. Gewoon de reissue van Marshall zelf kan ook maar is minder origineel dan genoemde clonen en nog met een pcb ook.
Zelf bouwen kan ook nog, bij Ceriatone en Metroamps verkopen ze kits voor de doe het zelver.
Als je poen genoeg hebt koop je natuurlijk een originele uit de jaren 60...

oliver538
21 augustus 2008, 15:58
Heette hij Winsemius?:-)

Hehe nee, 't was niet Winsemius. Maar nu ben ik aan het surfen of die CeriaTone site (thx voor de suggestie overigens!), en wie staat daar als contact voor The Netherlands: Chris Winsemius :-) Klein wereldje.

Ziet eigenlijk wel interessant uit, die amps van CeriaTone. Ik ga eens op m'n gemak wat soundclips luisteren en nog eens op die JTM60 combo spelen, dan zien we wel weer verder...

Thanks voor de suggesties tot zover!

Lexvandoef
21 augustus 2008, 15:59
Bij de JTM's kan dat inderdaad. De tops zijn in feite hetzelfde als de combo's qua chassis en opties, dus als je iemand zo'n JTM top behuizing laat bouwen kan je zo het chassis van een JTM 30 erin hangen, een beetje het Boogie principe idd.

De enige marshall olgens mij die dat zo heeft, samen met de oudere valvestates.

JMP's kunnnen dat ook gewoon hoor ;)

Rormo
21 augustus 2008, 17:00
Neem dan een JTM45, is een top en 30Watt. Eerste en mooiste Marshall ooit gemaakt (ok dat is mijn persoonlijke mening) met zijn KT66 buizen, gaat van helder clean (het mooiste Marshall clean en bijna Fenderachtig) tot bluesy overdrive tot best wel heftige distortion met volume op 10.
Kijk eens bij Vernet, Ceriatone, Metroamps of zelfs CMW. Laatste heeft ze niet standaard maar als je hem bereid vind om er één voor je te bouwen (vast wel) heb je ook wel het allerbeste. Gewoon de reissue van Marshall zelf kan ook maar is minder origineel dan genoemde clonen en nog met een pcb ook.
Zelf bouwen kan ook nog, bij Ceriatone en Metroamps verkopen ze kits voor de doe het zelver.
Als je poen genoeg hebt koop je natuurlijk een originele uit de jaren 60...

JTM45 schoot ook door mijn hoofd. Maar een JTM45 is wel ff een andere prijsklasse dan de 30 en 60. Die heeft gewoon 3 nullen. Maar genoeg bruikbare tips voor alternatieven denk ik.

AART
21 augustus 2008, 17:37
JMP's kunnnen dat ook gewoon hoor ;)

Maar niet op de boogie (fender..) manier :satisfie:

Bijd e JMP zit ie toch bij het combo op zijn kant achterin?

Puerco
21 augustus 2008, 17:59
JTM45 schoot ook door mijn hoofd. Maar een JTM45 is wel ff een andere prijsklasse dan de 30 en 60. Die heeft gewoon 3 nullen. Maar genoeg bruikbare tips voor alternatieven denk ik.
Die van Vernet is nog onder de duizend, die van Ceriatone is rond de duizend dollar plus verzendkosten. Mijn Ceriatone JTM45 kwam compleet met headcab en verzendkosten op ongeveer €775,- en de dollar is alleen maar verder gezakt.
De reissue van Marshall (met die pcb) kost als je hem HIER (http://www.soundslive.co.uk/product~name~Marshall-JTM45---Vintage-Series-2245~ID~1700.asp) in de UK koopt ook maar €806.
CMW en Metro zijn idd iets duurder maar kwaliteit mag wat kosten (als je het hebt natuurlijk :D )

Puerco
21 augustus 2008, 18:21
Als je GEEN GAS wilt krijgen voor een JTM45 klik dan NIET HIER (http://nl.youtube.com/watch?v=gfCLYlzYO68), HIER (http://nl.youtube.com/watch?v=yvr6pZQiaSc), of HIER (http://nl.youtube.com/watch?v=V8kfI8H-XOg) Waarschuwing: clipjes van een originele JTM45, zeer verslavend.

morroow
21 augustus 2008, 19:48
Dit stond onder de comments bij 1 van die filmpjes:

Love this guys tone and playing. Is that a marshall head?

silvermach (1 month ago):
Yes and no, A friend of Udo was the owner of the Amp, but after recording we find out that was a fake. A English Music dealer fakes the Amps and sell the units as Original.

leftystrat62 (1 month ago)
It's a shame someone would stoop that low,but the bottom line is that tone is sweet,and no lable can take that away.