PDA

View Full Version : Marshall JTM-30 top... bestaat ie?



oliver538
21 augustus 2008, 13:33
Ik speel al jaren op een Fender buizenamp, maar ik speelde laatst bij een vriend op een Marshall JTM-60 combo en was eigenlijk heel erg onder de indruk van het clean kanaal... echte John Frusciante sound, dus COOOOOLL !

Anyway, nu was ik aan het googlen naar JTM tops, want ik heb een 2x12 cab dus dan zou een top een mooie aanvulling zijn. Nu heb ik wel een paar JTM-60 tops gevonden, maar 30 Watt is ook al zat dus ik vroeg me af of er ook JTM-30 tops bestaan... of zijn deze alleen als combo gemaakt?

Ik zie in ieder geval verdacht weinig JTM-30 tops te koop staan (0 om precies te zijn), dus ik heb 't vermoeden dat ze helemaal niet bestaan... Wie weet het zeker??

Lexvandoef
21 augustus 2008, 13:48
Een jtm-30 top bestaat inderdaad helaas niet.

oliver538
21 augustus 2008, 13:56
Damn, zonde!

Tja dan maar een denken wat ik liever heb: JTM30 combo of JTM60 head..

Bedankt voor de snelle reactie in ieder geval!

robert-gitarist
21 augustus 2008, 14:21
Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen om een z'n JTM30 in een andere behuizing te plaatsen, dus zelf min of meer een top er van maken ;) Word ook nog wel eens gedaan bij Mesa Boogie's. Weet niet of dat ook lukt bij Marshall?

AART
21 augustus 2008, 14:27
Bij de JTM's kan dat inderdaad. De tops zijn in feite hetzelfde als de combo's qua chassis en opties, dus als je iemand zo'n JTM top behuizing laat bouwen kan je zo het chassis van een JTM 30 erin hangen, een beetje het Boogie principe idd.

De enige marshall olgens mij die dat zo heeft, samen met de oudere valvestates.

oliver538
21 augustus 2008, 14:40
Hmm dat is natuurlijk ook een optie, maar in feite koop je dan een combo en geef je nog extra geld uit om van die speaker af te komen.. ;-)