PDA

View Full Version : Gotoh 510 delta



bleep
21 augustus 2008, 13:25
Waarschijnlijk de meest 'devine' tuner in de markt. Wie heeft ze op een instrument zitten? En wat zijn zijn of haar ervaringen.
Mijn instrumenten komen van voor zijn tijd en zouden vandaag de dag wel geplaatst zijn. Maar om dit allemaal om te bouwen is natuurlijk onzin.

Zijn er verder nog koplopers op het tuner gebied die deze mechanieken enigzins naar de kroon kunnen steken.

P.S. Misschien kan een internet wizzard hier een plaatje plaatsen

northernlake
21 augustus 2008, 14:30
Boomchuck Frankie (sp?) had een Martin OMC Fingerstyle waar die dingen op zitten als ik me niet vergis.

Dit zijn ze op een Applegate:
http://dreamguitars.com/images/applegate/Applegate_SJ_85/tuners.jpg

Pais
21 augustus 2008, 15:45
Zijn er verder nog koplopers op het tuner gebied die deze mechanieken enigzins naar de kroon kunnen steken.

P.S. Misschien kan een internet wizzard hier een plaatje plaatsen

Merk je zoveel verschil dan?
Als het allemaal maar een beetje soepel loopt, vind ik het best. Ik heb ook gotoh mechanieken (voor klassieke gitaar) en ik kwam er onlangs achter dat die krengen 80 euro kosten. Dat vond ik nogal wat voor zoiets simpels.
Maar het kan altijd erger http://www.guitarrabuena.nl/webwinkel_product/729

Otje
21 augustus 2008, 16:33
Merk je zoveel verschil dan?Uhhh, ja :) . Ik heb een keer op een gitaar gespeeld met deze tuners en het was een duidelijk verschil. Deze dingen hebben vrijwel geen 'slack' en dat maakt het stemmen erg gemakkelijk. Ik vind het wat overdreven om meteen deze tuners op al mijn gitaren te zetten, maar ze zijn echt heel erg prettig.

Boom-chick-Franky
22 augustus 2008, 17:58
Boomchuck Frankie (sp?) had een Martin OMC Fingerstyle waar die dingen op zitten als ik me niet vergis.


Chuck????????? :sneaky:

Ik HAD inderdaad een Martin OMC met Gotoh`s 510.
Dit waren inderdaad geweldige mechanieken, maar volgens mij ook erg duur.
Ik heb ook eens een Lowden gehad, met `gewone`shaller mechanieken, en eigenlijk waren die ook best goed, maar lang niet zo duur.
Tìs precies wat Pais zegt, als ze soepel draaien zonder speling is het mij ook al gauw OK :noob:

De Martin is inmiddels ingeruild voor een Martin OM21 special,
veel minder blingbling, maar veeeeeel meer geluid!!!

Frank

northernlake
22 augustus 2008, 23:52
Chuck????????? :sneaky:

Hey, ik wist wél uit het hoofd dat je zo'n ding had gehad, én dat die tuners op die gitaar zitten :)

Boom-chick-Franky
23 augustus 2008, 17:56
Hey, ik wist wél uit het hoofd dat je zo'n ding had gehad, én dat die tuners op die gitaar zitten :)

Tja das waar!! :stop:

OK southlake, t`is je vergeven!! ;)


Frank

northernlake
24 augustus 2008, 09:53
Naast die top Delta 510 tuners zijn Waverly mechanieken volgens mij de meest gebruikte op high-end gitaren. Te krijgen via Stew-Mac en ong. $250 voor de gangbare modellen.