PDA

View Full Version : Gibson LP altijd met certificaat??



Tiessie
21 augustus 2008, 12:29
Ik vroeg me eigenlijk af las je een Gibson LP standard koopt in een winkel of daar altijd een certificaat bij hoort te zitten ...

Ik hoor het graag.

DeiDRagonas
21 augustus 2008, 13:37
Certificaat is n groot woord, maar het inspectiekaartje met handtekening van inspecteur, serie nr etc zit er altijd bij als t goed is.

Dus, JA.

Grt Roy!

Agent_Smith
21 augustus 2008, 17:09
Ik meen dat er alleen bij customshoppers/signatures een certificaat zit. Bij de overige gewoon de normale 'case candy'.

richwoodplayer
21 augustus 2008, 18:58
zit er ook een bij als je een gibson op nternet koopt? (zoals thomann.de ofzo?)

Orpheo
21 augustus 2008, 19:10
zit er ook een bij als je een gibson op nternet koopt? (zoals thomann.de ofzo?)

vast wel. bij bijvoorbeeld de prs'en die ik kocht via ebay, zat 't er altijd bij. lijkt me raar als ze dan dat bij gibsons weglaten. maar waarom? ben je bang dat 't een nepper is? die papiertjes zijn ook na te maken. makkelijker dan een gitaar. je hebt gewoon ervaring nodig om te zien of t echt of nep is, en een stukje papier helpt je er echt niet bij.

Tiessie
21 augustus 2008, 19:20
Ik meen dat er alleen bij customshoppers/signatures een certificaat zit. Bij de overige gewoon de normale 'case candy'.


wat houdt normale 'case candy' in ???

Tiessie
21 augustus 2008, 19:23
vast wel. bij bijvoorbeeld de prs'en die ik kocht via ebay, zat 't er altijd bij. lijkt me raar als ze dan dat bij gibsons weglaten. maar waarom? ben je bang dat 't een nepper is? die papiertjes zijn ook na te maken. makkelijker dan een gitaar. je hebt gewoon ervaring nodig om te zien of t echt of nep is, en een stukje papier helpt je er echt niet bij.


Ik twijfel niet of deze nep is hoor maar ik dacht er meer aan als ik de gitaar verkoop aan een certificaat of iets dergelijks nog waarde wordt gehecht ...

Mr.Fingers
21 augustus 2008, 19:23
Poetsdoek, wat "hangtags" (papieren labeltjes),...

Tiessie
21 augustus 2008, 19:41
Poetsdoek, wat "hangtags" (papieren labeltjes),...


Oww ... niet iets om waarde aan te hechten wat mij betreft.
Bedankt voor je antwoord :-)

richwoodplayer
21 augustus 2008, 20:23
vast wel. bij bijvoorbeeld de prs'en die ik kocht via ebay, zat 't er altijd bij. lijkt me raar als ze dan dat bij gibsons weglaten. maar waarom? ben je bang dat 't een nepper is? die papiertjes zijn ook na te maken. makkelijker dan een gitaar. je hebt gewoon ervaring nodig om te zien of t echt of nep is, en een stukje papier helpt je er echt niet bij.

nee, maar is wel leuk als het erbij zit :D
leuk om aan de muur boven de gitaar te hangen waar ik hem neerzet :satisfie:

Puerco
21 augustus 2008, 22:08
Zoals we allemaal weten worden die labeltjes van papier gemaakt en we weten ook allemaal dat papier van bomen word gemaakt.
Gitaren worden ook van bomen gemaakt dus hoe meer bomen gebruikt worden om labeltjes te maken hoe minder bomen er overblijven om gitaren van te maken.
Ik ben dus tegen labeltjes!!!

jplm
21 augustus 2008, 23:16
Ik meen dat er alleen bij customshoppers/signatures een certificaat zit.

Ja, en dan nog. Ik heb eens een Customshop '56 Goldtop re-issue gekocht, waar een Certificate of Authenticity bij zou moeten zitten, en een Custom Care set, je weet wel, beetje fretbord-olie, doekje, poetsmiddel, dat soort werk. Je voelt hem al aankomen, gitaartje kostte 5500 gulden, maar geen certificaat of poetsmiddeltje. Toen gekeken op het Gibson-forum, bleek dat de normale gang van zaken te zijn, meestal zijn die attributen weg, zei men. Certificaat kon je aanvragen (werd gewoon nagestuurd, je hoefde niets te bewijzen of zo) en naar de rest kon je fluiten. Ben ik toch benieuwd wie, en waar op de reis van Amerika naar Nederland, iemand dat soort dingen uit de verpakking haalt, en wat heb je er dan aan?

Groet, Jan.

macwilliams
22 augustus 2008, 06:37
Zoals we allemaal weten worden die labeltjes van papier gemaakt en we weten ook allemaal dat papier van bomen word gemaakt.
Gitaren worden ook van bomen gemaakt dus hoe meer bomen gebruikt worden om labeltjes te maken hoe minder bomen er overblijven om gitaren van te maken.
Ik ben dus tegen labeltjes!!!

En ik tegen tandenstokerd, lucifers, blokhutten en botenbouwers. :mad: