PDA

View Full Version : Wat voor finish is dit?



lollol
21 augustus 2008, 11:11
Wat voor les paul finish is dit, ik wil later namelijk een LP kopie kopen en dit is de mooiste finish die ik gezien heb:

http://earsucker.com/wp-content/uploads/2007/09/slash.jpg

Gothra
21 augustus 2008, 11:15
Tea achtige burst ofzoiets toch? Ziet er wel mooi uit!

barno
21 augustus 2008, 11:28
deze burstfinish ziet er vooral zo goed uit omdat ie is aangebracht op een mooie flamed maple top.

Baco
21 augustus 2008, 12:23
deze burstfinish ziet er vooral zo goed uit omdat ie is aangebracht op een mooie flamed maple top.
Mja, maar wel erg slechte bookmatch, helaas...

jimihattricks
21 augustus 2008, 14:15
ja dit zijn de mooiste topjes..

vreemd dat hoe gelijkmatiger de vlam, hoe meer A's de top krijgt... want ik vind juist die wilde tops erg spectaculair

bookmatch is idd niet best.. maar who gives a shit!

lollol
21 augustus 2008, 14:19
Mja, maar wel erg slechte bookmatch, helaas...

Wat is bookmatch? :listen:

Edit: en wat voor finish is het nou :jam:

Puerco
21 augustus 2008, 14:51
Bookmatch is als een plank over de hele lengte word doorgezaagd zodat je twee planken krijgt die tegen elkaar aanzaten voor het zagen. Dan word het opengeklapt als de bladzijden van een boek en als het goed is heb je dan 2 planken waarvan de tekening in spiegelbeeld loopt.

De kleur is volgens mij tobaco-burst.

classicrooock
21 augustus 2008, 15:32
koop je toch gewoon een slash signature :sneaky:
en anders is het geen mahogany hout da zo'n effect geeft?

Orpheo
21 augustus 2008, 16:31
koop je toch gewoon een slash signature :sneaky:
en anders is het geen mahogany hout da zo'n effect geeft?

mahonie kan dit ook geven, kijk maar:

http://www.sexauerluthier.com/lutepics/Woodlocker/hogwild1.jpg

zeldzaam, maar 't kan.


die kleur is tobaccoburst zonder de zwarte rand. teaburst heeft meer rood, en een rooie back. deze back is rood/bruin, neigend naar bruin.

de bookmatch is redelijk, maar de flame is dusdanig dat ie offmatch lijkt, naarmate je 'dieper' in het hout komt (de carve heeft daarmee te maken).

de top en kleur zijn geweldig, maar ik vind die rosewood toets zonde. geef mij maar ebben, pau ferro, macassar ebben, maar niet dit... die bruine drap.

gengar
21 augustus 2008, 19:12
??? hebben we het over mahonie of over maple? Hier zit gewoon een flamed maple top op .