PDA

View Full Version : dean razorback v 255



classicrooock
21 augustus 2008, 08:12
heb de gitaar daarstraks ontvangen,alles is in orden en ze speelt als een tiet.
1ding dat wel spijtig is was de douane rekening van 170.2euro..schandalig.

post foto's van het moment mijn vader van de hoofd computer gaat.

gerrekat
21 augustus 2008, 08:38
Als je hem uit de US hebt gehaald kan hetw el eens langer duren, zeker als het druk is bij de douane. gefeliciteerd zijn gave gitaren, ik heb de USA proto.

classicrooock
21 augustus 2008, 08:53
spijtig had me er op verheugd volgende week mee op te treden ,dan maar niet zeker :sneaky:

gerrekat
21 augustus 2008, 09:44
Nou ja je kan mazzel hebben, tis me wel eens gelukt in 7-8 dagen maar heft heeft ook wel eesn 4-5 weken geduurd. De gitaar is binnen 3 dagen hier maar voordta ie ingeklaard en vrijgegeven is duurt meestal wel even.

classicrooock
21 augustus 2008, 09:51
heb denk ik wel een koopje gedaan totaal (incl verzend kosten) 818 dolar=555euro ,wachtnog steeds op antwoord :nervous:

Orpheo
21 augustus 2008, 10:10
heb denk ik wel een koopje gedaan totaal (incl verzend kosten) 818 dolar=555euro ,wachtnog steeds op antwoord :nervous:

en niet te vergeten 23% belasting, dus reken maar op 130 euro extra.

als je via UPS verstuurt heb je dat hele gedoe bij de douane niet. dan doet UPS dat zelf, en gaat 't echt supersnel. binnen een week heb je 't in huis. Nadeel: je betaald gegarandeerd die 23%. via USPS, DHL enzo heb je de lange(re) wachttijd, maar niet de 'garantie' dat je zoveel moet dokken. soms maar een paar tientjes,maar soms ook de volle mep.

classicrooock
21 augustus 2008, 10:18
hoe bedoel je 23% en wanner moet je die dan betalen?

kirk19
21 augustus 2008, 10:53
lap, weer zo eentje die denkt dat hij goud gevonden heeft in amerika maar achteraf omvervalt van de rekening van de douane.

Alles wat van buiten de EU komt moet je BTW op betalen + invoerrechten + 15 euro handling aan de carriermaatschappij, in nederland komt dat op een dikke 23% extra te berekenen op de kostprijs van de gitaar + verzendingskosten

Dit geldt ook voor 2dehands items!!!!

Mijn splawn stond op 4 dagen aan mijn deur met inklaring al gedaan en al, leve fedex!

gerrekat
21 augustus 2008, 11:12
lap, weer zo eentje die denkt dat hij goud gevonden heeft in amerika maar achteraf omvervalt van de rekening van de douane.

Alles wat van buiten de EU komt moet je BTW op betalen + invoerrechten + 15 euro handling aan de carriermaatschappij, in nederland komt dat op een dikke 23% extra te berekenen op de kostprijs van de gitaar + verzendingskosten

Dit geldt ook voor 2dehands items!!!!

Mijn splawn stond op 4 dagen aan mijn deur met inklaring al gedaan en al, leve fedex!

Klopt de TNT rekent tegenwoordig achterlijk hoge handling en voorschotkosten, kan oplopen tot zo'n € 40. Schroke me laatst de pletter toen er zelfs op een klein effecten pedaaltje een giga douanerekening bijzat.

classicrooock
21 augustus 2008, 11:13
verdorie,ik dacht dt dit enkel was voor nieuwe gitaren ,ik voel me dom :dontgeti:maar dna nog is het 680euro in de plek van 1100 :cooler:
edit:screw douane zeg ik u!!

Orpheo
21 augustus 2008, 15:02
20% btw 3% import (of was 't nu 19% en 4? nou ja, 23% in totaal dus). en niet alleen gitaren, ALLES wat van buiten de EU komt. of 't nu japan, zwitserland, china of USA is.

The Mess
21 augustus 2008, 16:19
Komt de douanefactuur altijd gelijk mee met de bestelling zelf? (Bij aflevering aan huis?)

classicrooock
21 augustus 2008, 17:14
Komt de douanefactuur altijd gelijk mee met de bestelling zelf? (Bij aflevering aan huis?)
ik denk van wel mijn moeder is wel kwaad nu er 100euuro er bij is gekome:(
en die kerel antwoord niet-.-maar het is zo'n ebway winkel mischien is dat normaal ofzo.

classicrooock
22 augustus 2008, 11:25
net mailtje gehad van de man
"i'm gona send the package today it will aprox arrive withing 10-14day's,i will send you the tracking code soon"
yaay nu hopen dat hij aankomt :blast:

Manuvdv
22 augustus 2008, 13:23
ik denk van wel mijn moeder is wel kwaad nu er 100euuro er bij is gekome:(
en die kerel antwoord niet-.-maar het is zo'n ebway winkel mischien is dat normaal ofzo.
Zoiets kijk je toch sowieso na voor je gaat importeren? Slordig...

classicrooock
22 augustus 2008, 21:22
Zoiets kijk je toch sowieso na voor je gaat importeren? Slordig...
die 100euro maakt me niet uit zolang ik de gitaar maar heb:) geld is me momenteel geen probleem .(niet dat ik het graag kwijt graak ofzo)
en dan heb ik nog altijd 655euro inde plek van 1100 moete neer tellen dus valt het nog goed mee.

classicrooock
29 augustus 2008, 11:04
net gekeken met tracking number op usps en er staats:ure item is cyrently being handeld by customs in belgium.ik vewacht hem in de loop van de week:)

Squier4ever
29 augustus 2008, 17:53
congrats, zou je trouwens alsjeblieft een beetje naar je spelling willen kijken, vind je posts erg lastig te lezen.

caliban
29 augustus 2008, 18:15
net gekeken met tracking number op usps en er staats:ure item is cyrently being handeld by customs in belgium.ik vewacht hem in de loop van de week:)
Leuk vooruitzicht, have fun.

Lexvandoef
29 augustus 2008, 18:30
congrats, spannend vooruitzicht! Ben zelf nog altijd wantrouwend als het aan komt op internet-koopjes, maar dat ligt aan mij :satisfie:

caliban
29 augustus 2008, 18:34
congrats, spannend vooruitzicht! Ben zelf nog altijd wantrouwend als het aan komt op internet-koopjes, maar dat ligt aan mij :satisfie:
Ik vind het ook maar vies, iets van Amerika laten komen zie ik mezelf nog niet snel doen, alhoewel het geweldig is met de huidige dollar.

classicrooock
4 september 2008, 21:51
gitaar...ligt...nu...al....6 dagen op de douane :mad:
waarom duurt dit zo lang?het moet toch maar even door een scanner niet?

kirk19
4 september 2008, 22:19
bij een klote firma (excuseer me de uitdrukking) kan dat weken duren. Ik heb mijn zooi op 3 dagen aan mijn deur uit de states inclusief douaneregeling enzo

Dark_Tranquillity
5 september 2008, 09:36
Gitaren duren nou eenmaal wat lang, helaas. Op JGP zijn er mensen die tot wel 16 dagen hebben moeten wachten, waar anderen 'm na een week incl. verzending al hebben. Rustig blijven dus, maar je beklag doen raad ik niet af ;)

classicrooock
22 september 2008, 14:12
nu 4 weken verder is hij eindelijk vrijgelaten door de duane en kan ik hem gaan verwachten deze week :satisfie: