PDA

View Full Version : Top 5 Beste ACDC Nummers Aller Tijden !



T!M
20 augustus 2008, 18:22
Wat zijn volgens jullie de top 5 beste ACDC nummers aller tijden ?

artnaz
20 augustus 2008, 18:28
1) TNT
2) Highway To Hell

Voor de rest heel wat "aardige" nummers die ik niet in een volgorde kan plaatsen.

Vonk
20 augustus 2008, 18:39
Kijk maar naar het gemiddelde Greatest Hits plaatje voor de beste nummers. Ik vind AC/DC erg stoer, alleen luister ik uit mezelf nooit naar, gewoon omdat alles op elkaar lijkt.
Overigens vind ik Thunderstruck het gaafste nummer, leuk om mee te zingen, mooie opbouw, goede solo, en ook dat stemgeluid ligt me wel. Alles goed eigenlijk.

R2on
24 augustus 2008, 22:39
Highway to hell
Thunderstruck
TNT
Back in Black
Hells Bells


mijn persoonlijk top5 :)

dodeboboeror
24 augustus 2008, 23:32
Ze staan allemaal, in dagelijks wisselende volgorde, op de platen die in de 70-er jaren zijn uitgebracht, al wil ik Back in Black uit 1980 daar nog zeker bij betrekken.


:rockon:

Mr.Bluesbreaker
24 augustus 2008, 23:56
"Girls got rhythm" vind ik qua opbouw en feeling de lekkerste zo'n beetje, ondanks dat het geeneens een van de 'classics' is. Mag van mij op 1.

'You shook me all night long' is gewoon de ultieme feelgood song, ik ben zelfs bezig om dit nummer te her-arrangeren voor een top 100 band met vrouwelijke strot en blazers...mag van mij op 2.

'Back in black' heeft gewoon de te gekke riffs en thematische licks in de solo's die op de juiste momenten weer terugkomen. Ideaal opgebouwde gitaarsolo, ligt erg lekker. Studio versie, heel eerlijk, is echt wel wat duffig. Doe mij maar full power live. Wat mij betreft nummer 3.

4 en 5....ja welke niet. Heel 'who made who' vind ik wel een beetje slap, maar de tot nu toe nieuwste 'stiff upper lip' dan weer te gek. Helemaal de openingstrack.

duckman
25 augustus 2008, 08:38
01. Down payment blues
02. Let there be rock
03. Back in Black
04. Sin city
05. Big balls

Dit zijn mijn favoriete nummers.
Mijn favoriete LP is powerage, maar dat komt ondat ik die kocht/kreeg toen ik een jaar of 9 was.Niet mijn eerste LP, ik had al wat LP's gekregen van een oom ( Led Zeppelin, Uriah Heep, Deep Purple, Status Quo etc.), maar wel een van de eerste die ik zelf ging kopen met mijn moeder.
Zoekend onder de E bij de V&D in Eindhoven :chicken: :hippie: ..

JipStoop
25 augustus 2008, 10:42
You shook me all night long :)

gerrekat
25 augustus 2008, 10:59
1. Beating around The Bush
2. Given the Dog a Bone
3. Evil Walks
4. It's a Long Way To The Top
5. Thunderstruck