PDA

View Full Version : Schaller Vintage pickup 10/43



Bernardduur
20 augustus 2008, 16:30
Iemand bekend met deze acoustische pickup voor in het geluidsgat? Ik heb er nu al een tijdje een in mn acoustische gitaar zitten en ben er wel tevreden over MAAR ik weet eigenlijk niet eens voor wat voor snaren deze pickup bedoeld is. Op de Schaller site staat spaans (= nylon) maar de rest van het internet beweert weer stalen snaren. En hoe vallen bronzen snaren hier dan onder?

Schaller heeft om mn mailtjes (nog) niets gereageerd. Weet iemand het?

Dit is em (http://schaller-guitarparts.de/hp14999/-10_43.htm?ITServ=CY7952692aX11be074bb50X5b1a)

Buzz
20 augustus 2008, 16:48
Lijkt me gewoon een magnetisch element. Voor stalen snaren dus.

zoon van Piet
20 augustus 2008, 16:53
dit is inderdaad een wat ouder magnetisch element voor stalen snaren. en klinkt nog heel aardig ook!

Bernardduur
20 augustus 2008, 17:11
Mooi!

Ooit gevonden tussen het vuilnis (ben lang vuilnisman geweest).
Weet iemand hoe hij reageert op bronzen snaren? Ik gebruik eigenlijk alleen maar bronzen snaren maar hoor geen verschil tussen de omwonden en niet omwonden snaren?

zoon van Piet
20 augustus 2008, 19:44
Dat pu-tje pikt ze allemaal op, naturlijk. Maar je hebt idd wel vaak last dat de onomwonden snaren - met name de b- veel harder gaan dan de andere..

Bernardduur
20 augustus 2008, 20:18
Bedankt!

Hij klinkt zeker goed! En samen met het electret micje dat ik erin heb gezet een ideale combi om goed te klinken.

peter_heijnen
21 augustus 2008, 08:13
Lijkt me gewoon een magnetisch element. Voor stalen snaren dus.
Leuk 'geintje' van schaller dan, op die site staat bij dat element 'for spanish guitars'.

zoon van Piet
21 augustus 2008, 16:35
Leuk 'geintje' van schaller dan, op die site staat bij dat element 'for spanish guitars'.

ja, das leuk! waarschijnlijk rechtstreeks ontleent aan de originele brochure uit de vroege 60's, toen keek men nog niet zo nauw en heette de Gibson 335 ook 'electric spanish'..
dat heet ie nog steeds trouwens ;)

Bernardduur
21 augustus 2008, 18:33
Mooi! Eigenlijk had ik em best op mn spaanse gitaar kunnen testen :) Nu zit ie alweer erin