PDA

View Full Version : Vraagje over epiphone



Eelco de Vlieger
28 februari 2003, 14:56
Ik ben een beginnende gitarist, ik speel nu een half jaar op een squier met veel plezier. Maar ik begin nu toch wat meer/andere eisen te stellen.

In de gitaarwinkel zag ik een gave gitaar, speelde ook fijn: een Epiphone Les Paul custom PLUS. Toen ik thuis kwam zocht ik de gitaar op internet, toen kon ik alleen de GIBSON Les Paul custom PLUS vinden.

Dus mijn vraag: bestaat de Epiphone Les Paul custom PLUS wel, of was het een fout van de winkel? En heeft iemand er goede of slechte ervaringen mee (zo ja welke)?

Bij voorbaat dank,
Eelco de Vlieger

Harry
28 februari 2003, 15:51
voor ervaringen met Epiphone gitaren kun je de knop 'zoeken' rechtsboven in het scherm gebruiken. Er is al het nodige gepost, misschien heb je daat iets aan.

john.3001
28 februari 2003, 15:57
Okee, toen ik me in het begin een beetje begon te informeren, wist ik ook niet wat die merken allemaal precies waren en inhielden.
Epiphone was ooit de grootste concurrent van Gibson, maar is op een gegeven moment door de laatstgenoemde opgekocht.
De bedoeling is dat Epiphone een soort Gibson-kopietjes maakt die dan van wat mindere kwaliteit zijn en dat zie je terug in het prijsverschil.
Zelf heb ik geen echte ervaring met Epiphones, maar ik heb wel gehoord dat de gitaren onderling heel erg in kwaliteit verschillen (het kan dus zo zijn dat je een custom koopt die kwalitatief slechter is dan een junior => zeer overdreven gesteld :smile:)
Meer weet ik ook niet, er zijn wel mensen op dit forum die je er heel veel over kunnen vertellen, en bovendien zijn er al enkele topics aan gewijd...

Droffie
1 maart 2003, 12:47
Hoi,
voor zover ik weet bestaat er wel een epi LP standard plus.
De plus houdt in hottere pickups. Verder verschilt ie niet van de gewone.

Verder zou ik als ik jouw was voor een echte tweedehands LP gaan ipv van een nieuwe epi.
Succes
D.