PDA

View Full Version : low budget multi-fx



wlinart
20 augustus 2008, 15:52
hallo,
ik zou graag een low-budget multi-fx bouwen.
wie kan mij helpen?
groetjes,
Wouter

M Kactus
20 augustus 2008, 15:55
hallo,
ik zou graag een low-budget multi-fx bouwen.
wie kan mij helpen?
groetjes,
Wouter

Ik weet niet of "low budget" en bouwen wel zo goed bij elkaar past. Bouwen is vaak goedkoper dan de gehypte boutique-prijs, maar niet zo goedkoop als fabriekswerk. Kun je misschien beter iets als een Korg Pandora kopen ?
1. Hoeveel is je budget ongeveer ?
2. Wat wil je erin hebben ?
3. Wat is je ervaring ?

caliban
20 augustus 2008, 15:57
Ik denk dat multi-fx zelf bouwen ook moeilijker is dan aparte fx, door de "digitaalheid" van veel muti effecten pedalen.

Nielsje
20 augustus 2008, 16:20
hallo,
ik zou graag een low-budget multi-fx bouwen.
wie kan mij helpen?
groetjes,
Wouter

Zeg, geef eens wat meer info!

Wat moeten we nou met zo'n post?

*budget
*gewenste effecten
*wat voor hulp
*gebruikte gear
*wat voor sound zoek je
*etc..

Swan
20 augustus 2008, 16:54
Boss ME50...

ponq
20 augustus 2008, 20:40
zelfbouw is echt niet altijd goedkoper... als $$$ je motivatie is, dan zou ik verder kijken.

Vergeet de kosten van het 'gereedschap' niet... of heb je dat allemaal al klaar staan?

Mijn multi-fx project (zie elders op deze werkbank) loopt qua kosten al in de honderden euro's. Om over tijd maar helemaal te zwijgen. Maar goed, ik vind t absoluut waard...tis mn hobby ;)

Jedeel
21 augustus 2008, 00:19
zelfbouw is echt niet altijd goedkoper... als $$$ je motivatie is, dan zou ik verder kijken.

Vergeet de kosten van het 'gereedschap' niet... of heb je dat allemaal al klaar staan?

Mijn multi-fx project (zie elders op deze werkbank) loopt qua kosten al in de honderden euro's. Om over tijd maar helemaal te zwijgen. Maar goed, ik vind t absoluut waard...tis mn hobby ;)
In de reactie van Pong zitten inderdaad belangrijke aspecten:
- beschikbaarheid gereedschap
- motivatie
- hobby

Ik heb een paar 'losse' effecten gebouwd, gewoon omdat ik erg leuk vind om
zelf die dingen te maken. Ik had al het gereedschap al.
Ik heb best wel moeite gehad om alles tot een goed eind te brengen (hulp van dit forum heb je gelukkig achter de hand :) ).
Als ik ook nog het gereedschap had moeten kopen, en ik zou niet erg gemotiveerd zijn geweest, dan had ik beter de effecten nieuw of 2e-hands kunnen kopen.

caliban
21 augustus 2008, 07:43
zelfbouw is echt niet altijd goedkoper... als $$$ je motivatie is, dan zou ik verder kijken.

Vergeet de kosten van het 'gereedschap' niet... of heb je dat allemaal al klaar staan?

Mijn multi-fx project (zie elders op deze werkbank) loopt qua kosten al in de honderden euro's. Om over tijd maar helemaal te zwijgen. Maar goed, ik vind t absoluut waard...tis mn hobby ;)
Je effecten zijn sowieso kwalitatief wel beter dan gewoonlijk in een multi-effect. Bij jou is het een multi-effect in de letterlijke zin van het woord eigenlijk. En niet een hele hoop chips op elkaar die hopelijk zo goed mogelijk andere effecten imiteren.

M Kactus
21 augustus 2008, 08:13
Je effecten zijn sowieso kwalitatief wel beter dan gewoonlijk in een multi-effect. Bij jou is het een multi-effect in de letterlijke zin van het woord eigenlijk. En niet een hele hoop chips op elkaar die hopelijk zo goed mogelijk andere effecten imiteren.

Het multi-effect dat jij bedoelt, is dan ook quasi onmogelijk om na te maken. Dat zijn fabrieks-eigen chips, maar vooral met complexe software die al het werk doet. Als je zo goed kunt programmeren, kun je hoogstens een "gelijkklinkend" pedaal maken. Onmogelijk dus.

En er zijn ook goeie multi-fx'ers, hoor ;)

ponq
21 augustus 2008, 10:32
Da's op zich waar, maar niet helemaal ;)

Check dit: Open Stompbox project -> http://www.howleraudio.com/

En check deze (multi-fx) chip: http://www.smallbearelec.com/Detail.bok?no=695

caliban
21 augustus 2008, 11:06
Da's op zich waar, maar niet helemaal ;)


Een echt effect lijkt me ook altijd beter dan digitaal, maar dat kan puur gedacht zijn.
Ik snap trouwens het systeem achter die digitale dingen ook niet goed. Stelt men met een computer in wat die spullen doen, of is het gewoon een chip die altijd hetzelfde doet?