PDA

View Full Version : Opname Microfoon in vergelijking met bijv. Toneport



MichaelSS
20 augustus 2008, 12:05
Dag mensen,

Dit is vast al eens gedeeltelijk beantwoord in een topic, echter ik kon deze vergelijking niet vinden zoals ik hem bedoel.

Ik ben van plan iets aan te schaffen waar ik mijn gitaarspel beter mee kan opnemen.

Nou heb ik laatst iets opgenomen met een camera. http://www.youtube.com/watch?v=YOamBCQEHI8 Klinkt redelijk maar lang niet zoals ik het wil hebben.

Mijn vraag is nu: Wat kan ik beter aanschaffen. Een goede opnamemicrofoon of een Toneport? En wat is nu het verschil tussen de kwaliteit.

Graag dan ook even type's van microfoon.

Bedankt!

bass blom
20 augustus 2008, 12:23
tja, beiden heeft wat :D

met een toneport quick and dirty maar herkenbaar..
met een mic natuurlijker, maar kost meer tijd om het goed te krijgen..

het hangt er ook vanaf, heb je al iets om een mic goed naar binnen te halen?

pol
20 augustus 2008, 13:05
types van microfoon : shure sm57, audix i5, sennheiser md421 & e906, etc... condensators kunnen ook, keuze genoeg.

toneport is natuurlijk een heel stuk gemakkelijker en klinkt voor de meeste dingen wel ok, een goedgeplaatste micro is natuurlijk beter, maar gaat je ook een stuk duurder uitkomen, en dan is het nog een stuk moeilijker qua plaatsing ook.

je kan ook een toneport kopen + micro erbij.

MichaelSS
20 augustus 2008, 16:12
tja, beiden heeft wat :D

met een toneport quick and dirty maar herkenbaar..
met een mic natuurlijker, maar kost meer tijd om het goed te krijgen..

het hangt er ook vanaf, heb je al iets om een mic goed naar binnen te halen?

Nee. Op dit moment geen mixer (ik neem aan dat je daar op doelt). Ik denk dat ik toch voor de Toneport ga. Is er anders nog betaalbaar spul in 19" formaat? Heb namelijk nog een mooie 6HE 19" kast liggen maar doe er weinig mee momenteel.

pol
20 augustus 2008, 16:16
ja, een hoop interfaces zijn 19", zoals een presonus firepod, m-audio profire, rme fireface etc...

als je amp modelling wil zijn er nog hopen alternatieven voor de line6 software, veel gratis dingen voor te vinden ook, onder de vorm van vst plugins.

moest je toevallig al een pod of iets dergelijks hebben zou ik geen toneport kopen.

MichaelSS
20 augustus 2008, 16:25
Ik ben nog een beetje aan het twijfelen. Een Boss bijvoorbeeld is ook goed spul om op te nemen.

De BOSS gt10 kan ook opnemen en je hebt heel veel meer effecten erbij.

Lastig, ik ga het even in laten werken en kijken of ik tot een beslissing kan komen.

In ieder geval bedankt.

Gr,

Michael

pol
20 augustus 2008, 16:35
niet echt handig om te mixen vind ik, kom je toch nog op een pc uit.

bass blom
21 augustus 2008, 00:03
ik heb pas een GT10 hier aan de tand gevoeld en vond het een mooi ding, veelzijdig, maar toch ook dat rare glibberige randje wat line6 herkenbaar maakt.

glibberig randje?

dat wat je heel zwaar in gsm hoort en veel minder zwaar in mp3..

MichaelSS
21 augustus 2008, 09:40
GT-10 is van Boss; bass, niet van Line6 :)

Thoom42
21 augustus 2008, 14:35
Dat weet Bass ook wel, maar ze hebben het toch over de gt10? Bass zegt dat hij een gt10 even aan de tand heeft gevoeld en dat hij daar best over te spreken was...

bass blom
21 augustus 2008, 14:37
Dat weet Bass ook wel, maar ze hebben het toch over de gt10? Bass zegt dat hij een gt10 even aan de tand heeft gevoeld en dat hij daar best over te spreken was...

ook line 6 had ik moeten schrijven ja.
dat iets in het geluid wat moddeling zo herkenbaar maakt.