PDA

View Full Version : 70's en 80's P-bass body's



B-bass
20 augustus 2008, 03:23
ik had even een vraag, ik denk ik stel hem hier maar want 3 uur het internet afstruinen word je ook niet bepaald vrolijk van.

hoeveel is een jaren 70 P-bass body waard en hoeveel is een jaren 80 P-bass body ongeveer waard. de jaren 70 body heb ik wit laten lakken door Frans elferink ( de gitaar bouwer ) en de jaren 80 body die ik volgende week in mijn bezit heb is zwart.

thnx alvast

B_2_the_a
20 augustus 2008, 03:26
dat ligt aan een aantal dingen:
- houtsoort (massief?)
- staat (nog als nieuw of heavy relic, of er iets tussen)
- merk (mjah merk speelt toch een belangrijke rol in de prijs, maar na repaint is de body over het algemeen minder waard)
- gewicht
- klank

en natuurlijk: wat de gek er voor geeft en hoe het met de 2e hands markt staat (op het moment slecht)

B-bass
20 augustus 2008, 14:35
uhm de hout soort weet ikniet precies maar beide body's zijn fenders de 70's body heeft een hele zware breede klank, en ze zijn beiden als nieuw en massieve body's. ik weet nog niet hoe de 80's body die geen repaint heeft en ook niet krijgt, klinkt want die heb ik nog niet in elkaar laten zetten.

Mr.Fingers
20 augustus 2008, 14:43
refinish = niet zo goed voor de doorverkoopwaarde. Voor een kale body uit de jaren '70, reken op een 500€, een body uit de jaren '80 rond de 400€