PDA

View Full Version : animo checken: live subforum?



B_2_the_a
20 augustus 2008, 03:16
Hey hey,

hoe denken jullie over een subforum helemaal gefocused op live geluid?
Wat voor mics, wat voor plaatsingen, overspraak, etc.. Maar bijvoorbeeld ook: beste plaatsing versterker live, welke d.i.'s voor live gebruik en daarnaast een gitaarsound die live (wanneer je met grote p.a. speelt) te gebruiken is, discussie over live mengtafels, etc..

Veel dingen gaan toch anders dan recording, opzich staat hier ook een hoop over live engineering...

ik vroeg me af of hier een grote vraag naar is en misschien als dat er is toch maar een live subforum opstarten?


groet

skanky
20 augustus 2008, 08:45
Of verander de naam in recording/live, dingen zijn anders maar veel van de basistechnieken is hetzelfde.
Ik denk dat je anders 2 erg rustige subfora krijgt.

hendrix2
20 augustus 2008, 09:40
Die animo is er al geweest, in het modteam proberen we daar werk van te maken. Alleen duurt het erg lang voor we iets gedaan krijgen van de admin.
Maar als het goed is, zal er "binnenkort" zo'n subforum komen. Dus nog even geduld (al kan dat in gitaarnet-termen lang duren...)

Ik zal even iets uit het mod-forum quoten:

"Live muziek" wordt dan een beetje de tegenhanger voor Recording en behelst alles wat met het live muziek maken van doen heeft als PA, monitoring, etc. Dat is nu onderbelicht.


Dus we zijn er mee bezig!!! Alleen dat geduld hé ... :D

Mitch
20 augustus 2008, 10:24
Op veel andere fora zijn er al dergelijke subfora en die zijn heel nuttig en leerzaam. Staat op de verlangijst, wordt aan gewerkt...

B_2_the_a
20 augustus 2008, 13:21
ik wil me wel aanmelden als mod ;) mocht dat nodig zijn!

vincent136
20 augustus 2008, 17:46
Wat zijn op het moment goede Nederlandse forums op het gebied van live geluid dan?