PDA

View Full Version : Flamenco guitarra - Hele mooie Alegrias :P



VHsologitarist
20 augustus 2008, 00:41
Hallo luitjes,

ben nog steeds bezig met het stuk van paco pena die ik eerder heb laten horen... Alleen nu deel 2! ;)
Klinkt misschien niet moeilijk, maar vond dit vrij pittig om te spelen (misschien ook omdat het net pas in mijn spiergeheugen zit).

http://home.aim.avans.nl/fgbrouwe/alegrias.mp3

commentaar natuurlijk welkom!
gr
Fer

Don Capo
20 augustus 2008, 13:34
Kan hem hier helaas niet luisteren, vanavond thuis maar ff.

VHsologitarist
20 augustus 2008, 21:23
Is goed man! Laat me weten wat je ervan vind.
Gr Fer

Qkyrie
21 augustus 2008, 18:12
"klinkt misschien niet moeilijk' durf jij dan nog zeggen. Het begin lijkt mij toch echt niet simpel :D.

ik vind het mooi gespeeld, leuke muziek om te luisteren.

gz ;-)

Don Capo
21 augustus 2008, 19:31
Duurde even voordat ik het kon beluisteren maar het is gelukt. Klinkt weer heerlijk. Je tremolo loopt aardig soepel. Zou het stukje vanaf .23 iets droger spelen. Verder weinig op aan te merken. goeie shit!

Edit: er mag best wat meer op gereageerd worden trouwens. Eindelijk weer eens een stukkie flamenco en verdomme bijna nul reacties, schandalig!

bassej
21 augustus 2008, 19:57
zeer mooi gespeeld man!
wat ik me altijd afvraag is, hoeveel tijd steek je in zoiets?

Pais
21 augustus 2008, 20:03
Mooi hoor! Klinkt al een stuk volwassener dan het vorige stukje alegría !

Tin
21 augustus 2008, 22:12
Woah Mooi ik wou dat ik dat kon :P

VHsologitarist
29 augustus 2008, 18:51
#Qkyrie:
Voor iemand die geen flamenco speelt is het natuurlijk moeilijk (voor degene die wel flamenco
speelt, is dit vrij gemakkelijk!)
Dankje man!

#Don Capo:
also danke ;)
Ik vond de tremelo eigenlijk niet lekker gaan, als je een lang stuk speelt
raken de spieren op een gegeven moment verzuurd althans bij mij...
Te gespannen gespeeld, wanneer hij ontspannen word gespeeld merk je dat
ook in de tremelo die klinkt dan natuurlijker.
Hoe bedoel je droger spelen? meer naar de kam?

#bassej:
Zit veel tijd in!
Ik heb twee bronmaterialen voor dit nummer:
bladmuziek en een cd opname van paco pena.
ik leer eerst van bladmuziek (waar het meeste tijd in gaat zitten,
omdat ik niet primavista (spelling?) kan lezen moet ik elk nootje vertalen).
Daarna luister ik de ritmiek en intonatie van paco pena zelf.

#Pais:
haha dankje!

#tin:
zei ik twee jaar geleden ook haha ;)

koella
1 september 2008, 21:56
Mooi Fer.

Doe eens een keer een filmpje met die snelle picado en dat superregelmatig duimwerk. Ik wil zien hoe je dat in zo'n korte tijd voor elkaar gekregen hebt. :-)

VHsologitarist
1 september 2008, 23:09
Mooi Fer.

Doe eens een keer een filmpje (...) Ik wil zien hoe je dat in zo'n korte tijd voor elkaar gekregen hebt. :-)

Hey huub,

De komende 8 weken zal ik er helaas niet aan toe komen, omdat ik nu net begonnen ben met mijn scriptie (laatste meesterwerk van mijn studie).
Mijn deadline is 31 Oktober.
Helaas moet ik dan ook mijn gitaar laten staan :S
Maar zodra ik tijd heb zal ik het opnemen en naar je mail sturen!

Die picado loopt niet altijd lekker hoor. Meestal als ik warm gespeeld ben lukt het me soms razend snel te spelen) maar wanneer ik een tijd niet gespeeld heb en pak de gitaar lukt het voor geen meter, vergelijkbaar met fitness of conditie, die moet je eigenlijk ook elke dag blijven oefenen.

Wat wil je eigenlijk dat ik dan opneem? Hoe ik de picado en pulgar oefen?
Of moet ik gewoon een stuk spelen op de camera?

koella
2 september 2008, 08:24
Hoi Fer.

Nou ik wil helemaal niks, maar het lijkt me gewoon leuk om het je te ZIEN spelen.

HertogJanNL
2 september 2008, 10:50
Ik ben zelf niet zo van de klassieke (Spaanse) gitaar, maar deze muziek vind ik dus echt wel mooi als je mensen het ziet spelen. Dus filmpje: graag!

VHsologitarist
5 september 2008, 16:51
Oké, over 8 weken neem ik een stukje op op video! ;)
Ennuh huub, wij zouden toch een keer samen spelen? ;)

Pais
5 september 2008, 17:48
Jou manier van je topic bumpen vind ik heel geraffineerd :D

VHsologitarist
5 september 2008, 18:57
Jou manier van je topic bumpen vind ik heel geraffineerd :D

http://img444.imageshack.us/img444/7583/puhpyi1.jpg

HvV
5 september 2008, 19:42
Knap hoor. Potdomme!

DTmaster
9 september 2008, 10:58
heerlijk man, speel je al lang flamengo!!

zekerzz ook nagels van 3 meter :) als ik dit wil spelen moet ik stoppen met bassen en rocken, vereist een hoop discipline denk ik.

DTmaster
9 september 2008, 11:23
ik ben nu bezig met Nightclub 1960 van Astor Piazolla , is wat makkelijker maar hier ook veel discipline.

Ibanez666
9 september 2008, 11:34
Ik vind het erg prettig om naar te luisteren. Ik overweeg zelf al een tijd een spaanse gitaar aan te schaffen. In hoeverre is het mogelijk om deze muziek met alleen een plectrum te maken?

koella
12 september 2008, 21:53
Zie hier:


http://www.youtube.com/watch?v=iYuAi7N9epM

Pais
12 september 2008, 22:11
Zie hier:


http://www.youtube.com/watch?v=iYuAi7N9epM


Leuk om dit filmpje te weer zien!! Ik had hem lang terug al een keer gezien maar zie nu dat het lui van foroflamenco zijn.


@ Ibanez666 Mogelijk is het dus wel, maar ik vraag me af of je het er makkelijker op maakt. In ieder geval zie ik héél weinig flamenco met plectrum. :)

Don Capo
13 september 2008, 17:47
erg off topic, maar ik krijg hier een behoorlijk harde plasser van:http://www.youtube.com/watch?v=HKDtoOKetfc&feature=related

Pais
13 september 2008, 19:37
erg off topic, maar ik krijg hier een behoorlijk harde plasser van:http://www.youtube.com/watch?v=HKDtoOKetfc&feature=related


Big time! Die gast speelt fantastisch!

Deze heb ik voorheen tot in den treure geluisterd http://www.youtube.com/watch?v=sl0KqRH3zlc

Wat hij hier doet op 1:55 min, is daar een naam voor?

meul
15 september 2008, 13:32
tof hoor, knap ook die tremolo's, probeer t ook wel eens maar....

;-)

VHsologitarist
17 september 2008, 13:40
(...)speel je al lang flamengo
Nee, niet lang.. geloof dat ik nu 1,5 tot 2 jaar bezig ben met het studeren van flamenco... ben het bewustzijn van tijd een beetje kwijt ;)



zekerzz ook nagels van 3 meter
Mijn duim nagel is de langste ;) de wijs-, middel- en ringvinger zijn echt heel kort. Net zoals jij die ook hebt.. een heel klein licht randje eraan. Sla de snaar aan met eerst het vlees. Mijn pinknagel is iets langer:.. Geloof dat het een kwestie van smaak is, maar bij mij gaat de slagtechnieken binnen de flamenco net iets lekkerder (met een langere pinknagel).


als ik dit wil spelen moet ik stoppen met bassen en rocken, vereist een hoop discipline denk ik.
Ik speel zelf ook een beetje elektrisch gitaar hoor. Kan er niet veel van maar je hebt wel gelijk.. Eist veel discipline! Oefenen en oefenen ... maar dat gaat ook op voor rock natuurlijk..


In hoeverre is het mogelijk om deze muziek met alleen een plectrum te maken?
Zie koella, het is mogelijk. Maar zie post van Pais, denk ook niet dat voor flamenco dit de makkelijkste oplossing is.
Misschien ben ik zelf wel een goed voorbeeld;
Zie link in mijn signature! Voorheen deed ik een beetje van beiden.. speelde veel met plectrum op de klassieke gitaar omdat ik simpelweg de snelheid met picado (=vingers) niet redde. Maar ik hield mezelf voor de gek.. dus ben ik gaan oefenen op de picado zodat ik die verrekte plectrum weg kon doen. Je klank klinkt immers ook veel mooier zonder plectrum (al kan ik dat van ToddK niet zeggen op dat filmpje).


hier een behoorlijk harde plasser van
Haha... een harde plasser van die vent? Je bent toch niet.... ;)
Nee grapje.. Ricardo vind ik persoonlijk één van de top op foroflamenco. Hij heeft ontzettend veel kennis.. Het is ook een voorrecht dat hij leerling mocht zijn van Gerardo Nunez.


Wat hij hier doet op 1:55 min, is daar een naam voor?
Yup.. gitaar spelen. Flauw he ;)

WICKED
17 september 2008, 19:21
hee..

ja 2 jaar ongeveer doe je dit... ik hou het wel allemaal netjes bij:)..
maar echt super mooi stuk en ook weer prachtig gespeeld!! ik vraag me af hoeveel je per dag oefent hiervoor? Zal wel hard studeren zijn ook..

VHsologitarist
17 september 2008, 22:53
knap ook die tremolo's, probeer t ook wel eens maar...
Hey meul, jij moet gewoon lekker elektrisch blijven spelen, ben je goed in!
maar bedankt voor je complimentje ;) Jij verdient m dik en dubbel terug met al die muzikale posts van je! Petje af!


hee..

ja 2 jaar ongeveer doe je dit... ik hou het wel allemaal netjes bij:)..
maar echt super mooi stuk en ook weer prachtig gespeeld!! ik vraag me af hoeveel je per dag oefent hiervoor? Zal wel hard studeren zijn ook..

Hey maatje ;)
dankje! Hoeveel uur ik per dag oefen... Pfff geen idee.. maar oefen niet elke dag (ongeveer om de dag) per keer een uurtje of 2,5.
Momenteel studeer ik harder voor mijn scriptie.. pff wat een elende is dat!