PDA

View Full Version : Korte review middagje Musik Produktiv (Shredcontent)



minoin
19 augustus 2008, 19:44
Dudes,

Nou heb ik me toch een schat van een vriendin; heeft me naar Ibbenburen gereden voor een middagje Musik Produktiv!
Nou goed, daar vooral verschillende gitaren geprobeerd waaronder:

Caparison Dellinger HGS
Jackson RR5
Schecter Hellraiser C-1
Ibanez APEX 1 (Korn 7)

Deze heb ik allemaal geprobeerd in combinatie met een Line6 POD op een clean stand en de High-Gain/Rect. stand.

Caparison Dellinger HGS:

Eerst natuurlijk de gitaar gepakt waar ik het meeste van verwachtte. Dit Japanse merk heeft al een redelijk indrukwekkende lijst gitaristen onder hun naam staan, dus mijn verwachtingen waren hoog.
Ten eerste was het moeilijk een Caparison te vinden waar de snaren van in goede staat waren; blijkbaar werden ze veel bespeeld.
Nou goed, de Dellinger HGS. Deze viel me over het algemeen erg tegen...

Het is een mooie, maar simpele gitaar. Alles netjes afgewerkt, maar qua looks heel kaal en saai. De actie was te hoog van deze gitaar en dus niet helemaal netjes afgesteld.

Clean: Lekker geluidje, vol (mahonie-body) en sprankelend. Hier zijn met een lekkere lading reverb een hele hoop mooie stukjes uit te halen.
High-gain: Rauw geluid! Alleen nogal dichtgesmeerd, een redelijke portie laag moet je eruit draaien. Nee, ik vond hem niet overtuigend genoeg; geen overtuigende "chunks" en pinchharmonics. Speelbaarheid vond ik ook niet subliem. Al met al een middelmatige gitaar.

Jackson RR5:

Na alle lofprijzingen hier moest ik natuurlijk even de Jackson RR5 ter hand nemen. En als het niet aanbevolen was, had ik het ook gedaan, want wat ziet deze gitaar er gelikt uit! Mooi afgewerkt en stunning looks.
*pakt het ding van de haak en probeert ermee te zitten*.... Kutding :chicken:
Clean: Die JB's blijven lekker klinken! Het volle van een mahonie-body miste ik wel een btje, maar ondanks dat klonk deze "metalist" best redelijk.
High-gain: Bruut :) Heerlijk strakke gain zeg! Hier speel je zo de nodige lompe riffs mee weg; snel, gearticuleerd en de pinchharmonics waren er.
Alleen vind ik de rechterhand kut te positioneren. Ik heb de neiging mijn pink op de body te zetten, waar hier half niet ging... Ik kon er gewoon geen snelle 200 bpm solo uit krijgen tot mijn verrassing.

Schecter Hellraiser C-1:

Oei, zeker zo chic als de Jackson, al dan niet nog gelikter. De afwerking is subliem, alles zit dicht en klopt en voelt goed aan.

Zo, dit zat een stuk stabieler na de Jackson haha.
Clean: Pfff, rotding is met z'n EMG's niet clean te krijgen. Echt, je moet een dikke portie van je volume dichtdraaien, wil de clean niet oversturen. Goed, dat POD'je wil ook niet echt meewerken om het geheel af te stellen, dus laat ook maar...
HighGain: Zoooo, zeker een fantastisch High-Gain geluid! Zeer strak, bruut en overweldigend. Met je volumeknop een btje dicht klinkt het wat minder "unleashed", maar geeft je wel wat dynamische "ademruimte".

En dit ding speelt werkelijk als een hemel, alles vliegt, glijdt, springt en chopt als het geen moeite kost. Heerlijke neck-trough constructie zorgt voor een super speel gemak en een ongelooflijke sustaaaaaaiiiiinnnnnnnnnnn! Bijzonder goeie gitaar voor het geld!

Ibanez APEX1 (Korn 7-string):

Nou goed, omdat ik over twee weekjes een 7-snaar wil aanschaffen, toch maar deze Ibbi van de rekken gehaald.
Ziet er prima uit zeg, maar ben absoluut geen fan van Korn, dus wilde hem al snel terug hangen.

Dacht ik... Want op deze axe heb ik veel tijd doorgebracht.
Clean: Goed hoor, ben ik niet echt gewend van Ibanez! Het is een mahoniebody en dat hoor je, lekker zacht, vol en helder (na enig tweak).
High-gain: Ja, daar wilde ik natuurlijk heen met een 7-snaar! En daar kreeg ik geen spijt van, want deze 7-snaar klinkt wel heel goed zeg! Niet heel erg over de top zoals een EMG kan klinken, maar wel strak op de lage B.
En dit ding speelt al bijna net zo soepel als de Schecter C-1. Oeh, hier heb ik wat op gesweept, geshred en getapt, een genot voor je handjes! Ook de gevoelige solootjes kwamen er goed uit, top instrument!

Nou, ik heb echt een paar topinstrumenten in mijn handen gehad, de een beter dan de ander op verschillende criteria.
De best "bang for the buck" is denkt ik toch de Schecter, al vond ik de APEX ook zijn geld waard. Niet dat ik ooit op een signature wil spelen (behalve de MM JP7 misschien), maar zeker het proberen waard.

Nou, ik weet niet of jullie er iets aan hebben; het is toch heel subjectief.
Groeten,

Sjoerd

pannekoek
19 augustus 2008, 19:47
goede review!!! maar ging het nou om de rr5 of de rr24 die je getest had??

minoin
19 augustus 2008, 19:48
goede review!!! maar ging het nou om de rr5 of de rr24 die je getest had??

Ow kut, k zie de fout! Het was een RR5 :D

joel
19 augustus 2008, 19:50
verdomme hoe ben ja daar gekomen. Het voor mij practisch onmogelijk om musicstore in te komen door dat klote duitse milieu label

btw, coole gitaren.

YannickH
19 augustus 2008, 19:51
goede review!!! maar ging het nou om de rr5 of de rr24 die je getest had??
ik denk de rr5 want in een rr24 zit een emg een geen sd jb...

toon-
19 augustus 2008, 19:55
Mooie review, man!

macwilliams
19 augustus 2008, 20:01
Gefeliciteerd met zo'n vriendin. Ik ben er met zo een getrouwd :D


Enne mooi review!!

Dark_Tranquillity
19 augustus 2008, 20:36
Even een vraagje:

Bij de RR5, heb je toen verschillende zithoudingen geprobeerd? met name door de onderste punt tussen je benen te nemen? Dit zit namelijk heerlijk!

Verder, leuke revieuw!

arcane
19 augustus 2008, 20:44
verdomme hoe ben ja daar gekomen. Het voor mij practisch onmogelijk om musicstore in te komen door dat klote duitse milieu label

btw, coole gitaren.

Hij is niet bij musicstore geweest. maar bij Musik-Produktiv, in Ibbenbüren.

PS een mileusticker kun je zo halen bij de kwikfit hoor voor 12,50. En dan kun je zo naar Musicstore, in Keulen. (ik neem aan dat je geen 20 jaar oude diesel rijdt, dan kan t wat problematisch worden ;) )

minoin
19 augustus 2008, 20:46
Even een vraagje:

Bij de RR5, heb je toen verschillende zithoudingen geprobeerd? met name door de onderste punt tussen je benen te nemen? Dit zit namelijk heerlijk!

Verder, leuke revieuw!

Jazeker! Dat heb ik ook gedaan, maar ik prefereer een klassieke houding (dus de gitaar op het linker been) en dan is het nog niet zo fijn:

http://94.100.113.28/325050001-325100000/325057701-325057800/325057794_5_q84-.jpeg
http://94.100.113.28/325050001-325100000/325057701-325057800/325057795_5_gH3d.jpeg

Dark_Tranquillity
19 augustus 2008, 20:51
Ahh, nee als je het niet gewend bent is het waardeloos, daar ben ik het mee eens! Maar eenmaal gewend, heerlijk!

pannekoek
19 augustus 2008, 20:55
Ahh, nee als je het niet gewend bent is het waardeloos, daar ben ik het mee eens! Maar eenmaal gewend, heerlijk!


wat mij stoort bij een randy rhoads gitaar is dat ze zo vreselijk licht zijn en dat maakt het spelen ervan kut voor mij.

jammer dat ze geen les paul gewicht hebben :jam:

Dark_Tranquillity
19 augustus 2008, 20:59
wat mij stoort bij een randy rhoads gitaar is dat ze zo vreselijk licht zijn en dat maakt het spelen ervan kut voor mij.

No offence, maar de mijne zit toch echt goed aan het gewicht.

Tho
19 augustus 2008, 21:00
Toffe review! Leuk verhaaltje. Maar zitten met een Rhoads moet je ook niet doen.. Dat doe ik wel met m'n soloist.

joel
19 augustus 2008, 21:03
Hij is niet bij musicstore geweest. maar bij Musik-Produktiv, in Ibbenbüren.

PS een mileusticker kun je zo halen bij de kwikfit hoor voor 12,50. En dan kun je zo naar Musicstore, in Keulen. (ik neem aan dat je geen 20 jaar oude diesel rijdt, dan kan t wat problematisch worden ;) )

das het probleem ik, nou ja uhm, vooral mun vader,rij een 27 jaar oude landrover op diezel(hij rijdt 1:12) :satisfie:
en die sticker moet toch gewoon aan vragen

en ik weet dat hij naar music productiv is geweest maar moest die vraag gewoon ff stelle

arcane
19 augustus 2008, 21:06
oeg, oude landrover, hmmm....... Trein dan maar? ;)

Maar die sticker, dat moet je aanvragen, ik heb het gedaan via Dekra Nederland. Maar het kan dus tegenwoordig ook bij kwikfit. Maar ik vermoed dat die Landrover niet eens een rode sticker zal krijgen, misschien met een beetje geluk.

Aan de andere kant, ik geloof dat oldtimers in een andere categorie vallen.

joel
19 augustus 2008, 22:01
oeg, oude landrover, hmmm....... Trein dan maar? ;)

Maar die sticker, dat moet je aanvragen, ik heb het gedaan via Dekra Nederland. Maar het kan dus tegenwoordig ook bij kwikfit. Maar ik vermoed dat die Landrover niet eens een rode sticker zal krijgen, misschien met een beetje geluk.

Aan de andere kant, ik geloof dat oldtimers in een andere categorie vallen.

na volgens hun moet je weer zo niet milieu vriendelijk zijn om een nieuwe auto te kopen. beetje dubbel vind je niet?