PDA

View Full Version : The ultimate wah.



tom123
19 augustus 2008, 18:43
Ik ben opzoek naar een lekkere wah.

Ik heb net mijn vorige wah verkocht, een RMC 3.
Het geluidt viel namelijk zo nu en dan eens weg, niet aan te denken tijdens een optreden.
En als je de wah aan had staan en dan de wah naar voren drukte zodat je de treble hoort.
Was dat zo fel je kreeg gewoon last van je oren.

Dus.... ik ging naar de fulltone clyde delux kijken.
ik heb erop gespeeld en er een rmc 2 naast gezet om hem te vergelijken.
op een vox ac10, dus ik heb hem zonder overdrive kunnen testen
Maar de fulltone clyde delux wah bevalde mij ook niet zo.
De wah klinkt gewoon niet zo lekker.

Maar ik heb nou de Slash wah van dunlop gehoordt op youtube
En dat geluidt beviel me eigenlijk heel erg.
Mja is ook een 18V wah, meer power dus.
En dan was ik vanplan om er een G-lab wah pad eronder te zetten

Hebben jullie ervaring met een slash wah?
Ik hoor er namelijk bijna niks over.
Of hebben jullie nog een alternatief voor mij?

groetjes Jullie wahlozen rocker.

Mitch
19 augustus 2008, 18:50
Oké, dus er was iets stuk aan je RMC3 en daarom wil je nu een nieuwe, andere? :confused: De grap van een RMC3 is dat die zo instelbaar is als je maar wil, een teveel aan treble ligt óf aan het feit dat -ie stuk was óf aan het feit dat je 'm zelf niet goed hebt ingesteld.

robert-gitarist
19 augustus 2008, 19:20
Een nieuwe of andere wah is veel duurder dan je RMC te laten maken :D Wat Mitch ook zegt, ding is super uitgebreid dus heb je wel eens wat gedraaid aan al die knoppies? Het is altijd ff zoeken naar je eigen sound en vele hebben daar het geduld niet voor en willen al snel iets anders.

Btw, waar kun je z'n G-lab wah pad halen en wat kost zoiets? Misschien heb ik daar namelijk wat aan :)

*edit,gevonden. 119 euro. Mwah...ff over na denken nog:D

tom123
19 augustus 2008, 20:33
Bij kollee in weert hebben ze er 1 voor 150,-

Jorikjet
19 augustus 2008, 20:51
ik heb een snarling dogs whine-o wah, zo'n rode. heeft 3 standen, en een volume boost switch en nog een switch die de wah iets bruter maakt. is true bypass en kost bijna niks! ik had hem volgens mij 2ehands voor 60 euro.. proberen waard...
http://www.snarlingdogs.com/products/swhino.html

LordRiffenstein
19 augustus 2008, 21:33
Heb mijn RMC3 Ltd Edt ooit verkocht vanwege allerhande ergernissen en vervangen door deze:

http://www.silvermachine.de/img/silvermach.jpg

http://www.silvermachine.de/en/silvmac.htm

Ben er ZEER tevreden over, zowel met clean en overdrive klinkt die super.

Aimé
19 augustus 2008, 21:47
Heb nooit een wah-pedaal gehad maar heb al veel gelezen dat de Silvermachine toch de beste is...

drap
19 augustus 2008, 21:49
Vrij recent een Carl Martin 2 wah aangeschaft, nog geen spijt van gehad.

Dit ding dus:

http://www.carlmartin.com/Images/2wah.jpg


Have you ever wanted two distinctly different vintage ‘wah’ sounds at your feet? Perhaps you wished for a brighter wah for rhythm work and a deeper, darker wah for leads; and the ability to switch back and forth quickly? Well, Carl Martin has been busy creating your wish; the 2 Wah. This familiar looking, retro-styled pedal, has an all-metal casing with a non-slip foot pad. It can be powered by 9v battery, but we always recommend using a regulated power supply (like the Carl Martin Big John Power Supply) for maximum headroom and effect. Input is on the right and output on the left (remember your Wah should be the first pedal in your chain), and the standard effect on-off by stepping on the front of the rocker to engage the true bypass on-off switch. There are two three-way mode switches on the front of the 2 Wah marked Low (red LED) and High (green LED). These are connected to an on-off switch at the back of the pedal (step on back of rocker to engage this switch). The three low and the three high settings are recreations of six of the most popular vintage wah sounds since the beginning of wah. The Attack knob allows you to fine-tune exactly how you want the rocker to modulate your guitar signal. Six different wah sounds, from Hendrix to Trower to Earth Wind & Fire and beyond, all in one pedal. So why didn’t we call it the 6 Wah? Well you would have to ask Carl……

T!M
20 augustus 2008, 15:31
is de cry baby ook een volumepedal?

robert-gitarist
20 augustus 2008, 15:33
Nee, maar je hebt wel een versie van de Crybaby die een wah en tevens een volume pedaal is (Mister Crybaby).

T!M
20 augustus 2008, 15:34
Ahzo, en is dat een degelijk pedaaltje ?

robert-gitarist
20 augustus 2008, 16:00
Ja! 12345678910

artnaz
20 augustus 2008, 16:03
http://www.silvermachine.de/img/silvermach.jpg

http://www.silvermachine.de/en/silvmac.htm

Ben er ZEER tevreden over, zowel met clean en overdrive klinkt die super.100% mee eens!

dml
20 augustus 2008, 16:09
100% mee eens!

Voor mij ook geen ander meer!! Silvermachine all the way!!

WillemdaGuide
20 augustus 2008, 16:10
Ik heb die Slash wah en ben er erg tevreden over.

Klinkt goed, en ziet er fraai uit, en true bypass. enige wat mij niet zo kan boeien is die ingebouwde distortion/boost. Vind het nergens naar klinken, heb het niet nodig en gebruik het dan ook niet.

zoon van Piet
20 augustus 2008, 16:51
Ik heb een stuk of twintig wah's .. meest vintage, maar ook moderne toppers als een Roger Mayer inbouwtoestand.. daar zitten de nodige klassiekers tussen, die model staan voor de meeste hedendaagse boetiekwahs.
Ik heb regelmatig gitaristenover de vloer gehad, die ze allemaal proberen om te ontdekken wat nou The Ultimate Wah is -helaas heb ik geen Vox picture Clyde, want die is het..
Opvallend is dat bijna elke gitaarmaniak de betere wahs best leuk vind, maar dan snel weer teruggaat naar zijn eigen vertrouwde pedaal. Dat is voor mij aanleiding te geloven dat er gene ultimate wah is. Je oren zijn iets gewend en willen dat horen - niks anders kan ze zo bekoren dan wat ze gewend zijn.. Mensen verkiezen hun dunlopje boven een dure ouwe vox, wat he-le-maal niet zou moeten mogen - maar het gebeurt toch, en misschien is dat wel een mooi iets, in ieder geval is het een blijk van individualiteit en eigengereidheid.
Ik maak zelden mee dat ik iemand op andere gedachten kan brengen - en áls dat al lukt, behalve als ze vallen voor de - nogal unieke- charme van de ouwe Colorsounds.

Dus The Ultimate voor mij - een ouwe JEN Crybaby met fasel en nieuwe Teese-pot- zal niet The Ultimate voor jou zijn. en dat is goed, want anders jat iemand dat ding nog uit mn bak!

tom123
20 augustus 2008, 19:03
Hey WillemdaGuide.

Klinkt jou slash wah clean als zowel in samen werking met een overdrive pedaal goed?

Of heb je van clean is die vrij slecht?
of juist met de overdrive?

Mij is namelijk ook verteldt dat niet alle wah's clean en distortion kunnen.

vinni
20 augustus 2008, 21:31
Heb het volgende gehad :

Teese RMC1
Teese Wizzard
Teese Picture
Crybaby
Silvermachine MKII
Bad Horsey
Vox V847

Beste (voor mij )
Fulltone Clyde deluxe
Die gebruik ik dus nu.

Zoals altijd.....zoveel smaken...

Vinni

LordRiffenstein
21 augustus 2008, 07:45
Beste (voor mij )
Fulltone Clyde deluxe
Die gebruik ik dus nu.

De vraaag bij jou is, welke gebruik je volgende week?? :seriousf: :seriousf:

vinni
21 augustus 2008, 18:53
Dan kunnen we mekaar de handschudden! ;)

Maar nee hoor....ik wissel steeds minder (snel) van apparatuur.
Sinds ik mijn Silvermachine heb weggedaan ben ik wel even zoekende geweest. Maar de Fulltone bevalt uitstekend.

Jij nog leuke nieuwe gear gekocht (behalve dat bloedmooie PL-pedalboard en
die waanzinnige Marshall stack (ikke jaloers))?

Vinni

the sure thing
21 augustus 2008, 21:32
Beste (voor mij )
Fulltone Clyde deluxe
Die gebruik ik dus nu.

Zoals altijd.....zoveel smaken...

Vinni

+1 VOor de Fulltone Clyde deluxe. Ik heb er een aantal gehad, maar deze staat al langer dan een jaar in mijn setup en ik ben geen betere tegengekomen.

WillemdaGuide
22 augustus 2008, 09:26
Hey WillemdaGuide.

Klinkt jou slash wah clean als zowel in samen werking met een overdrive pedaal goed?

Of heb je van clean is die vrij slecht?
of juist met de overdrive?

Mij is namelijk ook verteldt dat niet alle wah's clean en distortion kunnen.

eerlijk gezegd gebruik ik hem nauwelijks clean, maar af en toe wat kloten leverd wel lekkere geluidjes op. Ik gebruik hem voornamelijk tijdens wat solo's en daar vind ik hem erg lekker voor. Heb ook zo'n vox unit maar die trekt hi gain gewoon niet echt, de slashwah veel beter. Maar altijd lastig zoiets op papier uit te leggen, heb je nergens de mogelijkheid er een te testen?

jemke
31 augustus 2008, 21:33
Ik sluit mij aan bij Lordriffenstein. De Silvermachine is pure top. Een erg modern geluid, erg veelzijdig door z'n instelmogelijkheden, dat zowel goed bij cleane als vervormde sounds past.

Dweezman
31 augustus 2008, 22:17
Ik heb een stuk of twintig wah's .. meest vintage, maar ook moderne toppers als een Roger Mayer inbouwtoestand.. daar zitten de nodige klassiekers tussen, die model staan voor de meeste hedendaagse boetiekwahs.
Ik heb regelmatig gitaristenover de vloer gehad, die ze allemaal proberen om te ontdekken wat nou The Ultimate Wah is -helaas heb ik geen Vox picture Clyde, want die is het..
Opvallend is dat bijna elke gitaarmaniak de betere wahs best leuk vind, maar dan snel weer teruggaat naar zijn eigen vertrouwde pedaal. Dat is voor mij aanleiding te geloven dat er gene ultimate wah is. Je oren zijn iets gewend en willen dat horen - niks anders kan ze zo bekoren dan wat ze gewend zijn.. Mensen verkiezen hun dunlopje boven een dure ouwe vox, wat he-le-maal niet zou moeten mogen - maar het gebeurt toch, en misschien is dat wel een mooi iets, in ieder geval is het een blijk van individualiteit en eigengereidheid.
Ik maak zelden mee dat ik iemand op andere gedachten kan brengen - en áls dat al lukt, behalve als ze vallen voor de - nogal unieke- charme van de ouwe Colorsounds.

Dus The Ultimate voor mij - een ouwe JEN Crybaby met fasel en nieuwe Teese-pot- zal niet The Ultimate voor jou zijn. en dat is goed, want anders jat iemand dat ding nog uit mn bak!

goeie post!

bagheera
31 augustus 2008, 22:54
ik zoek ook een wah maar ik heb mijn zinnen gezet op een mutron wah zoals die van santana probleempje die maken ze niet meer misschien toch ook eens in de winkeltjes gaan kijken