PDA

View Full Version : Vox AC-30 amplug



frekie
19 augustus 2008, 16:49
Hier of bij de effecten? Moderator, zeg het maar. Oud nieuws misschien maar ik moet het even kwijt...

Lang verhaal kort: binnen 10 km rond mijn voordeur gescoord, zo binnen gelopen bij een muziekwinkel, lag ie zo maar in de vitrine. Ok wel nog 5 euro eraf geluld mbv het WWW :cooler:

1e indruk: veel dynamiek, zelfs met de gain op de amplug helemaal open kan je veel doen met de volumepot vd gitaar en de element switch. En je spel natuurlijk. Van stevige crunch, met een vette humbucker net genoeg voor bluesrock solo's , tot bijna clean met een randje. SRV bluez met single coils is ook zeer wel mogelijk. Ruist wel wat, dichtdraaien vd toonpot op de amplug helpt.

Constructie is van cheapo plastic, geen gekke dingen mee uithalen. Het idee van de plug aan het apparaat scheelt wel een kabel maar is niet altijd even handig, te korte kabels, krakende jack outs van gitaren. Brom gevoelig afhankelijk van wat er aan hangt.

Doorpluggen naar de power amp in van mijn Fender Hotrod DLX, een stereo hifi amp met speakers en zelfs een plastic MP3 boomboxje vd Aldi :), verbazend goed. Je mist alleen een galmpje, het is wat droogjes.

Geweldige mogelijkheid is de aux ingang voor je Ipod. De galm in de mix vd muziek compenseert het ontbreken van galm op de gitaar, bij goed de volumes afregelen heb je echt het idee dat je meespeelt met de band. Op de koptelefoon he, aan het strand desnoods!

KOMT IE. Ik had op zolder nog een Line 6 Pod 2, ooit echt geld voor betaald, levert nix meer op. Op Brit Class A gezet, geen galm of effecten. HAALT HET NIET qua geluid bij de amplug. De Pod is een veel professioneler apparaat, goed gebouwd, veel geluiden en effecten. Maar het basis geluid is korrelig en muf vergeleken bij de amplug. Die ook veel mooier "opcleant" bij terug draaien vd volume pot op de gitaar.

Kortom kopen dat ding. Ze hebben ook een metal en een classic rock variant, die laatste komt het minste over op de Youtube clipjes. Vooral de profi demonstrateur van Vox haalt verbazende geluiden uit die dingen zo op de PA. Maar ook Aziatische jongetjes op zolder kamertjes!

Gebruikte zooi: Vox Amplug AC-30, Line 6 Pod 2.0 op Brit Class A, Tokai LP met SD Jazz/JB, AKG K24P koptelefoon.

Rocketman
19 augustus 2008, 23:47
Ja prima idee voor een backup amp. Past in je kontzak.

Eezz
20 augustus 2008, 10:43
Ik ben ook zeer te spreken over die AC30 Amplug. Het ding klinkt lekker levendig, het heeft een aangename gruizigheid. Je kunt er ook heerlijke AC/DC achtige crunch uit halen, gewoon over de stereo! Ik heb er ook mijn Boss CE-2 voorgezet, dat gaf ook een heel fijn geluid . Het aardige van het ding op je stereo aansluiten is dat het wat meer breedte krijgt, dat is wat je met een kleine oefen amp nou net mist.

Voor 50 euro kun je dit ding moeilijk laten liggen. Ik heb er nog niet mee opgenomen maar dat ga ik ook zeker eens proberen.

Fuhgawz
20 augustus 2008, 11:59
Yeah ik gebruik dat ding altijd om met de MP3 speler mee te spelen, of om zo nieuwe dingen te bedenken. Geweldig ding daarvoor! Gewoon de volumes afregelen en gaaaan! Niemand heeft last van je. Ik denk dat menig ouder van beginnend gitarist zo'n ding om die reden kan waarderen. En mocht zoon- of dochterlief dan toch herrie willen maken als mams niet thuis kan het gewoon over de stereo. Ondanks dat ik de AC30 normaal zou associeren met een clean geluid heeftie nog behoorlijk veel overdrive in huis.
De Vox Amplug is toch wel een van mijn betere aankopen van afgelopen jaar. Top ding!!

FruscianteFan
20 augustus 2008, 12:35
Ik kan me eigenlijk maar weinig situaties voorstellen waarbij een dergelijk apparaat echt een voordeel is. Als het te laat is om je amp aan te hebben staan, speel ik gewoon unplugged. Meespelen met mp3 gaat ook prima unplugged...

Geen idee of er een zinnige discussie over kan plaatsvinden of dat het gewoon een kwestie van smaak is.

humbucker
20 augustus 2008, 15:41
maar het is toch leuk om zelfs als het laat is een leuk geluidje te hebben. En geef toe, voor 50 € is het toch een leuk hebbedingetje. Ik ga er mij ook eentje halen denk ik om op kot wat te spelen, ideaal daarvoor lijkt me!

frekie
21 augustus 2008, 11:28
Ik heb gister ook die Metal Amplug binnen gekregen. Ik heb nog geprobeerd de order te cancellen maar die klojo's van Groove Factory hadden hem al opgestuurd, ik had hem nog niet eens betaald :listen:

Heeel ander beestje dan de AP AC-30. Hoezo dynamiek? Gain, gain en nog meer gain :punk:
Zelfs met een Tele kan je het bekende (nu) metal soundje krijgen. Veel laag, veel hoog (regelbaar) en weinig mid. "Pinch harmonics" zijn heel makkelijk te maken.

Ik vind het toch een uitvinding, je hebt een compleet gitaar geluid op ieder gewenst volume. Het maakt niet uit waar je het mee uitversterkt, een MP3 boomboxje vd Aldi is al genoeg. Direct in de mengtafel, opnemen enz. En dat voor 33,50. Ik denk dat je beter uit bent als jong metal gitaristje met zo'n Amplug dan met een oefenversterker van 100 euro zoals Marshall MG15 of Roland Cube 15.

inteDes
21 augustus 2008, 11:37
Ik had mij ingeschreven voor een abonnement op De Gitarist, daar krijg je nu tijdelijk een Vox Amplug bij! Maar ik heb na twee weken nog steeds geen bevestiging/overschrijving voor betaling ontvangen. Dus ik denk dat ik ook maar eentje ga bestellen via de Groove Factory aangezien ze die daar nu voor een spotprijs aanbieden!

inteDes
22 augustus 2008, 19:19
Ik had mij ingeschreven voor een abonnement op De Gitarist, daar krijg je nu tijdelijk een Vox Amplug bij! Maar ik heb na twee weken nog steeds geen bevestiging/overschrijving voor betaling ontvangen. Dus ik denk dat ik ook maar eentje ga bestellen via de Groove Factory aangezien ze die daar nu voor een spotprijs aanbieden!

Bij wonder zat ie vandaag in de bus, zelfs zonder eerst te hoeven betalen! Kan hem jammer genoeg nog niet uittesten omdat ik dit weekend niet thuis ben.. Nu dus dringend op zoek naar een deftige hoofdtelefoon om erop aan te sluiten want mijn Roland RH50 heeft zijn beste tijd gehad! Suggesties zijn meer dan welkom!

frekie
22 augustus 2008, 20:24
Ik heb een AKG K24P opvouwbare koptelefoon. Ooit voor 30 euro gekocht, voor de prijs en het gewicht een prima KT. Vol vet laag en hoog rendement.

Alternatief: een Zolid MP3 boomboxje vd Aldi :speed:
Echt, ik ben vanmiddag naar een vriend geweest met mijn Amplugs, hij had toevallig hetzelfde boomboxje. Jap Squier Strat erop met 3 jaar oude snaren. Verbazing alom. En mijn vriend speelt net zo lang gitaar als ik. Geen jaren maar decennia :cooler: