PDA

View Full Version : Effecten: Must haves?



CatchDude
19 augustus 2008, 16:42
Veel verstand van effecten heb ik niet, maar ik wil me er wel eens wat meer in gaan verdiepen. Daarom ben ik benieuwt naar welke pedalen men als absolute 'must haves' beschouwd. Want dan kan ik een mooi beeld krijgen naar welke ik wat meer onderzoek kan gaan doen.

Zelf heb ik diverse pedalen, en de een gebruik ik uiteraard meer als de andere. Maar met slechts een paar voel ik me echt 'naakt', als ik zonder ze moet optreden, namelijk:

* M'n Tubescreamer en m'n Wah (De standaard cry-baby). (En m'n tuner-pedaal, maar die reken ik even niet tot een effect... ;))

Vele andere zaken, zoals m'n delay en m'n bluesdriver, vind ik leuk om te gebruiken, maar heb ik niet vaak en 'hard' nodig.

Wat zijn jullie absolute must haves? Ik ben vooral benieuwt naar de wat exotischere keuzes!

Nielsje
19 augustus 2008, 16:55
Ik ben vooral benieuwt naar de wat exotischere keuzes!

exotisch en musthave? Dat gaat niet echt vaak samen denk ik.

Een musthave voor iedereen is een goeie tuner denk ik -> Korg DT-10
Daarna wordt het al heel snel een vage bende, dus daar waag ik me niet aan.

robert-gitarist
19 augustus 2008, 16:55
Mijn absolute must have is de Carl Martin Plexitone. Echt, ik heb jarenlang lopen kloten met overdrive/distortion pedalen om een sound te zoeken war ik echt dik te vreden mee was. Ik speelde veel metal en nja goed, voor de zware distortions moet je gewoon een dikke amp hebben (sowieso dikke amp hebben maar goed :D), in die tijd (3/4 jaar terug) eens een Plexitone uitgeprobeerd en was verliefd op dat ding. Ik merkte toen al dat ik minder metal begon te spelen en meer de kant op ging van rock/classic rock etc. Destijds helaas ook het geld niet voor de Plexitone. Dit jaar (maand terug) een Plexitone overgekocht van een forummember. Helemaal blij mee. Wat een geluid!! Helemaal wat ik zocht. Van subtiele drive tot redelijk high gain. Ik gebruik hem in combi met een 100w Maquis buizentop (Marshall plexi clone).

Nog een must have vind ik de Digitech Whammy. tot 2 jaar terug nog in bezit gehad maar kon er toen geen ruk mee en had geld nodig, dus verkocht. Nu spijt van en wil ik er graag weer een terug hebben. Heerlijk die sounds die je er uit kan halen (RATM :cooler: ) en er zit een fraaie chorus in.

Andere pedalen die ik een must have vind is een oude Boss Delay (DM2/3 en de DD-2), MXR Phase 90, Boss CE-2 Chorus en een goede wah a la Vox/ Crybaby.
Ohja, ik merk de laatste tijd dat ik toch stiekem aan het gassen ben op en andere Flanger (Ibanez).

Mitch
19 augustus 2008, 17:09
Wat zijn jullie absolute must haves? Ik ben vooral benieuwt naar de wat exotischere keuzes!
Ga es effe naar ellegirlforum.nl zeg....toedeledoki.