PDA

View Full Version : Anouk - Effect aan het eind van Girl in Gelredome



CatchDude
19 augustus 2008, 16:22
Hallo,

Ik zat naar het Anouk in het Gelredome optreden te kijken, en aan het eind van Girl gaat 1 gitarist als enige door met het slagje op z'n telecaster. D'r komt alleen echt een hele vette sound uit dat ding op dat moment. Een soort cutoff filter die van op naar dicht gaat bij elk slagje, een aparte galm en een soort tremolo. Maar ik kan er niet mijn vinger op leggen. Iemand enig idee hoe je dat effect krijgt?

Vanavond zal ik even kijken of ik een youtube linkje kan vinden naar wat ik bedoel.

Edit: Niet de DvD opname, maar je hoort 't enigzins, helemaal aan het einde van het nummer: http://nl.youtube.com/watch?v=kXq6Z46KFAs

Samder
19 augustus 2008, 19:32
Volgens mij is dat een boss CE-1 behoorlijk ver open

cosmos
19 augustus 2008, 20:22
En while we're at it: ik heb Memrox op Lowlands zien spelen, heeft iemand die Gitarist uit april nog liggen waarin stond wat voor spullen hij gebruikt? Zijn OD en solo-geluid was echt de bom!

Grooveyard21
19 augustus 2008, 20:23
ik dacht aan een soort rotary speaker effect.

Tristan
19 augustus 2008, 21:07
Lijkt inderdaad een beetje op een vibrato of rotary effect...
Boss CE1 zou in vibrato modus zou heel goed kunnen, of een Hughes & Kettner Tube Rotosphere, een beetje in die hoek moet je het zoeken...

Herman
19 augustus 2008, 21:29
En while we're at it: ik heb Memrox op Lowlands zien spelen, heeft iemand die Gitarist uit april nog liggen waarin stond wat voor spullen hij gebruikt? Zijn OD en solo-geluid was echt de bom!

Erg goede gitarist inderdaad, als het goed is heb ik die gitarist nog wel ergens liggen..ik zal vanavond wel even zoeken.

Tristan
19 augustus 2008, 22:51
Daar staat als het goed is ook in wat die andere knakker gebruikt, Angelo ofzo, ik denk evenals Samder dat 't een CE1 is...

Pim_Rashness
19 augustus 2008, 23:21
Erg goede gitarist inderdaad, als het goed is heb ik die gitarist nog wel ergens liggen..ik zal vanavond wel even zoeken.

Zou je even kunnen posten wat voor Les Paul hij heeft? Kleur en bouwjaar enz? Ik ben dat nummer ook kwijt:P

Anouk was echt goed op Lowlands, fantastische gitaristen die Angelo en Memru

drap
20 augustus 2008, 06:16
Arion Stereo Chorus.Net gister gelezen toevallig.

Rick trodat
20 augustus 2008, 09:47
Het lijkt ook wel of er een soort Gate reverb in zit. Naast die Arion.

JeroenSchaaf
20 augustus 2008, 10:20
Zou je even kunnen posten wat voor Les Paul hij heeft? Kleur en bouwjaar enz? Ik ben dat nummer ook kwijt:P

Anouk was echt goed op Lowlands, fantastische gitaristen die Angelo en Memru


In de gitarist staat dat hij een Ibanez les paul gebruikt, maar op de nieuwe dvd heeft die er ook een Gibson bij.

marc_o
20 augustus 2008, 11:37
Lijkt inderdaad een beetje op een vibrato of rotary effect...
Boss CE1 zou in vibrato modus zou heel goed kunnen, of een Hughes & Kettner Tube Rotosphere, een beetje in die hoek moet je het zoeken...

H&K heeft ie niet, het is een oude CE-1, vertelde hij laatst tijdens de koffie.
Vriend van me heeft zijn hele rek gemaakt, maakt ook erg mooie versterkers trouwens. remco Ransschaert (bouwtr op dit moment een Klon Centaur clone voor me trouwens)

Zie mijn onderschrift voor de website.

Mitch
20 augustus 2008, 11:48
Daar hebben we zo weinig aan hè, al die 'van horen zeggen' info :D

Nielsje
20 augustus 2008, 11:50
Verdorie, weer zo'n nederlands product erbij :D
Het lijkt wel of ze als paddestoelen uit de grond schieten!

Samder
20 augustus 2008, 11:54
En while we're at it: ik heb Memrox op Lowlands zien spelen, heeft iemand die Gitarist uit april nog liggen waarin stond wat voor spullen hij gebruikt? Zijn OD en solo-geluid was echt de bom!

Hij gebruikt dacht ik een Fulltone fulldrive, en een (of in combinatie met?) OCD voor de zwaardere stukken

yanto
20 augustus 2008, 11:58
In de gitarist staat dat hij een Ibanez les paul gebruikt, maar op de nieuwe dvd heeft die er ook een Gibson bij.
In de Gitarist staat die Gibson ook vermeld, hij staat er zelfs mee op de cover.
Het is als ik het goed zie één van na 2002, hij lijkt zelfs heel erg op mijn eigen Les Paul.

Pim_Rashness
20 augustus 2008, 12:55
Wat voor Les Paul heb jij als ik vragen mag?

yanto
20 augustus 2008, 13:04
Wat voor Les Paul heb jij als ik vragen mag?
Een standard lightburst uit 2003

schizo910
20 augustus 2008, 13:05
u vraagt, wij draaien :)

http://img205.imageshack.us/img205/1843/gitaprilra3.jpg (http://imageshack.us)

Nielsje
20 augustus 2008, 13:15
Groot plaatje, maar duidelijk!

1 ding klopt volgens mij niet helemaal... Ik zie een LTD, maar ze hebben het twee keer over een Direct Drive..

Tristan
20 augustus 2008, 13:55
Ja, en de Berkley Flatliner bestaat ook helemaal niet, ach ja, Gitarist he...
***aait over het bolletje, braaf gedaan jongen, ga nu maar buitenspelen*** :D

Grooveyard21
20 augustus 2008, 14:11
wat ook niet klopt, met de boss ch-1 bedoelen ze waarschijnlijk de ce-1.

CatchDude
20 augustus 2008, 18:52
Zo! Dat was ineens veel leeswerk...

Bedankt allen, ik heb weer even genoeg stof om te 'onderzoeken'!

Mitch
20 augustus 2008, 19:12
CH1, CE1, bijna hetzelfde :D
Wel opvallend dat Memru dus gewoon kan rocken met een Bandmaster en 2x12. Kim W. moet daar de zijn voor verkopen en heeft daar een JTM voor nodig ;)

drap
20 augustus 2008, 19:15
Mooi om te lezen hoe je op de eerste pagina al het antwoord geeft, dat men rustig door gaat met gissen, waarna iemand anders er met de eer vandoor gaat :D

soup
20 augustus 2008, 19:20
zeer cool geluid

cosmos
20 augustus 2008, 20:18
Vriend van me heeft zijn hele rek gemaakt, maakt ook erg mooie versterkers trouwens. remco Ransschaert (bouwtr op dit moment een Klon Centaur clone voor me trouwens)


Ben benieuwd naar die Klon Centaur clone!

Mitch
20 augustus 2008, 20:24
Ben benieuwd naar die Klon Centaur clone!
Het schema is definitief bekend, dus als hij die gebruikt zal -ie ongetwijfeld oké zijn.

Chris Winsemius
20 augustus 2008, 20:56
Wel opvallend dat Memru dus gewoon kan rocken met een Bandmaster en 2x12. Kim W. moet daar de zijn voor verkopen en heeft daar een JTM voor nodig ;)

Nemru: blackface Bandmaster
KW: (had) silverface BandmasterREVERB
Ik heb beiden! ;)

Ik heb 'n tijdje terug even vlug dat artikel in de Gitarist bekeken en die minder beroemde :) Bandmaster is 'n blackface en die zijn nooit met reverb op de markt geweest. Mijn beroemdste Bandmaster is er 1 met reverb die van GitaarGod KW is geweest.
'n BMR heeft ip. meer gain dan 'n non reverb Bandmaster maar er zijn nog wat verschillen. KW lijkt meer richting Marshall te willen (hoewel ie natuurlijk beter 'n goeie Plexi + kan scoren of z'n BMR laten "instralen", ha ha).

Anyway: als ik wat verder ben na tig klussen voor klanten ga ik de BMR reviseren en modden (wel herstelbaar natuurlijk) en ik ga ook 'ns kijken wat ik met m'n blackface ga doen.

@KW: ik ben hartsikke blij met je BMR-set en je zal 'm over 'n tijdje wel weer meemaken.

Hallie
21 augustus 2008, 00:21
ik heb die gitarist ook, maar die man met de telecaster is angelo.
en niet memrox.

hij heeft een moogerfooger phaser
en een boss ch-1
en een sonic chorus
roland space echo
maxon a999 delay
fulltone supatrem
en nog wat drives etc.

ik zou je nog niets niet kunnen vertellen wat je hoort.
mischien van alles een beetje?

edit:
eigenlijk keek ik alleen op pagina 3, en dacht ik wat nieuws te vertellen :satisfie:
anyhoo, ik haal het lekker niet weg

FruscianteFan
21 augustus 2008, 00:46
Toch apart. Die video's die ik heb gezien van Anouk met d'r nieuwe band, had Angelo twee telecasters (waarvan één met humbucker in de brug). Memru had 2 Strats. Die zwarte met gouden slagplaat en lace sensor achtige pups (deluxe dus?) en een witte voor Nobody's Wife. Die Squier heb ik helemaal niet gezien...

Echt apart is het trouwens niet. Een gitarist verandert wel eens wat aan zijn gear, toch?

fuchs
21 augustus 2008, 11:03
Die Memrox zit sinds kort bij Rebel Relic.

robert-gitarist
21 augustus 2008, 12:46
Oei die kerel heeft wel een paar hele fraaie pedalen in z'n rack liggen! :cooler:

marc_o
21 augustus 2008, 13:01
Ik heb het gisteren nog eens gevraagd, maar het is niet de Boss, maar één of ander nieuw pedaal, ben alleen vergeten wat.....het was op het moment dat ik allang geen dorst meer had.

Hell's Engl
21 augustus 2008, 15:58
Angelo;

Gitaren;
Zwier custom Telecaster, Blueridge BR-40AS, Gretch Tennessee, Gibson Les Paul Classic, Squier JV Strat

Effecten;
Barber Direct Drive, Roland Space echo, Ibanez TS808, Midi-loopingsysteem (RR amplifiers) met Roland midi board, Moogerfooger Phaser, Fulltone Supratrem, Carl Martin Hot Drive 'n Boost MK2, Sonic Chorus, Maxon A999 dealy, Boss CH-1 chorus, Berkley flatliner.

Amp;
Marble guitarman, Holland Brandwood


Memru;

Gitaren;
Gibson Les Paul Standard, Gibson Les Paul DC, Fender Strat deluxe Ibanez Les Paul Custom, Taylor 710, Blueridge BR-60CE, Ibanez 7-string

Effecten;
Ernie Ball volumepedaal, Morley Bad Horsie, Fulltone Fulldrive2, Fulltone OCD, Xotic RC Booster, Arion Stereo Chorus, T-Rex Replica, Digitech Whammy pedalpower

Amp;
Fender Bandmaster


Volgens de nieuwe Gitaar Plus speelt hij nu op Rebel Relic en nog 'n Fender amp...


Joost

cosmos
6 oktober 2008, 17:24
*kick*

Kan iemand mij vertellen wat voor soort effect er gebruikt wordt bij dit nummer (http://www.youtube.com/watch?v=NRZgHup3lAQ) vanaf ong. 00:18? Een beetje chorusy, delay/reverb achtige sound.

Luke-wannabe
6 oktober 2008, 17:56
delay en chorus.