PDA

View Full Version : half stack adviezen ??



T!M
19 augustus 2008, 16:07
Yuuu,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een minimum 100 W half stack, ik speel al 5 jaar gitaar en zit in een metalband.
We spelen niet al te harde trash metal maar een cube-60 (die ik tot nu toe gebruik) is niet echt geschikt. Ik heb al een paar ideeën waaronder een peavey valveking 100-watt, maar ik zou toch nog eens enkele adviezen willen krijgen.

Mijn budget zit rond de 1000 euro.

Rock on !! :blast:

robert-gitarist
19 augustus 2008, 16:28
Valveking is een goeie voor dat geld. Kan makkelijk onder de 1000 euro. Top tweedehands aanschaffen en cab, ben je net 650 euro kwijt ong. Gain genoeg ook :)
Verder kun je eens kijken bij Randall. Ik weet niet of die buizenamps hebben onder de 1000 euro (of half stack). In iedergeval hun transistor versterkers zijn ook prima (kunnen loeihard, veel bass en gain aan boord). Dus ja, wil je persee buizen? Misschien een tweedehands Marshall JCM800 met evt. boostpedaal er voor?

T!M
19 augustus 2008, 16:39
Oké bedankt , maar ik heb het ook gehad voor de Marshall MG 100 DFX half stack, maar blijkbaar is het niet zo'n goede.

Misschien de Marshall AVT 150 HX Tribute half stack ?
die is in de music store keulen rond de 1000 euro.

WillemdaGuide
19 augustus 2008, 16:40
Volgens mij kun je voor zo'n bedrag ook best een marshall half-stack kopen, JCM-900 oid.

Andere optie kan zijn dat je zoekt naar een wat betere amp een ENGL oid, en daar voor eerst een goedkopere cab onderzet en daarna doorspaart.

robert-gitarist
19 augustus 2008, 16:48