PDA

View Full Version : van gsr 200 naar epiphone explorer



pueblo
19 augustus 2008, 10:51
Hallo,
Ik heb voorlopig een ibanez gsr 200, mijn oog is al een tijdje gevallen op een epiphone explorer, heeft iemand ervaring met dat model en zou het een stap vooruit zijn in vergelijking met wat ik nu heb?

bassmart
19 augustus 2008, 14:38
Hallo,
Ik heb voorlopig een ibanez gsr 200, mijn oog is al een tijdje gevallen op een epiphone explorer, heeft iemand ervaring met dat model en zou het een stap vooruit zijn in vergelijking met wat ik nu heb?

Hey,
ik neem aan dat het wel een stap(je) vooruit zou zijn in vergelijking met de Gsr 200. Ik heb die Ibanez GSR zelf ook, maar de hardware/elementen/electronica zijn niet echt je van het.
Ik heb alleen nog nooit een epiphone explorer gezien eigenlijk.. Op de Musicstore en Thomann site heb ik er tot nu toe nog nooit een gezien, alleen de thunderbird bas.. Maar ik weet niet of je die bedoelt of niet

pueblo
19 augustus 2008, 15:04
die explorer bass is al enkele jaren uit productie
mahony nek, korina body
http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/6/9/7/274697.jpg

bassmart
19 augustus 2008, 16:07
Nou als je er eentje kan krijgen zou ik er zeker voor gaan! Hij ziet er goed uit vind ik.

Wabbie
19 augustus 2008, 16:24
Ik zou hem wel eerst even bespelen. Ik heb een Jackson Kelly bass ( een iets puntigere explorer) en die heeft behoorlijk last van neck-dive.

Voor de rest heb ik eigenlijk alleen maar Epi Thunderbrids in mijn handen gehad dus kan ik er niet zoveel over zeggen.

pueblo
19 augustus 2008, 16:51
Ik zou hem wel eerst even bespelen. Ik heb een Jackson Kelly bass ( een iets puntigere explorer) en die heeft behoorlijk last van neck-dive.

Voor de rest heb ik eigenlijk alleen maar Epi Thunderbrids in mijn handen gehad dus kan ik er niet zoveel over zeggen.

heb ik bij een review ook gelezen..., maar maakt het het spelen veel lastiger?

Valentijn
19 augustus 2008, 17:06
is gewoon een kwestie van wennen

Wabbie
19 augustus 2008, 18:21
ja en nee. Er is inderdaad prima aan te wennen, maar ik ken ook mensen die zich er dood aan ergeren. Dus daarom dat je hem even moet proberen om te kijken of je het irritant vindt.

pueblo
19 augustus 2008, 19:14
ja en nee. Er is inderdaad prima aan te wennen, maar ik ken ook mensen die zich er dood aan ergeren. Dus daarom dat je hem even moet proberen om te kijken of je het irritant vindt.

ik zal hem zoiezo niet blindelings kopen, testen komt zoiezo

Valentijn
20 augustus 2008, 11:49
maar als je het de 1e keer vervelend vindt betekent dat niet dat je het vervelend blijft vinden. Schrijf m dus niet meteen alleen daarom af.
t is iets meer werken, maar over t algemeen toch wel overkomelijk

bassmart
20 augustus 2008, 13:45
En je zou misschien nog de strapbutton kunnen verplaatsen, van de gewone plek naar de plek waar hij normaal gesproken zit bij ES-achtigen. Op de Neckcavity dus

pueblo
20 augustus 2008, 18:40
oke, bedankt voor de info