PDA

View Full Version : Ibanez RG470L



axkman
28 februari 2003, 13:15
Hoi mensen! Wat vinden/weten jullie van de Ibanez RG470L? Het is een linkshandige gitaar met 2 humbuckers (H/S/H)
Ik wil hoofdzakelijk metal/solo gaan spelen, en wil mijn Fender Strat '91 Japan (E 899) met USA fast neck, locknut, Kahler tremelo en bournes toon/vol pots en USA switch ervoor verkopen... een goed idee?

Anders Destium
28 februari 2003, 14:09
Lijkt mij geen goed idee vanwege de brug die er op zit. Die is bagger, zeker als je een Kahler bent gewend. Je kunt het beste zoeken (als je een Ibanez wilt) naar een RG5-serie of hoger, of naar een Jackson dinky (mooier uitgevoerd voor minder geld).

axkman
28 februari 2003, 14:25
Mm, maar het voordeel is dat deze Ibanez links is, en ik altijd al een gitaar wilde met humbuckers. Als ik nou de tremelo eraf sloop, of vast zet.. met een Dimarzio SuperDistortion bridge pickup erin.. is het dan nog wel een beetje te doen?
Ik kan door een ongeluk nietmeer normaal met rechts tokkelen, al helemaal omdat ik eigenlijk fanatiek-links ben (nee, niet CDA :smile:

Anders Destium
28 februari 2003, 14:34
Links zijn is met gitaarspelen erg vervelend (vooral als je een gitaar zoekt...).

Als je de brug blokkeert en een ander element erin propt is het wel te doen, maar als je in je strat datzelfde element zet ben je beter af. Ik heb zelf een RG470 helemaal kapot gespeeld door de jaren heen, hij speelt heerlijk (daar koop je Ibbies voor). Als je eens bij Peer Dellen of Rock Palace informeert weten ze vast wel welke gitaren linkshandig te krijgen zijn. De 5-serie van Ibanez wordt een stuk goedkoper nu er nieuwe modellen aan komen, daar zou ik voor gaan (een RG570L dus)

axkman
28 februari 2003, 14:39
Okay, dus ik kan er straks met nieuwe pickup, en vastgezette brug nog heerlijk mee (leren)spelen...

En kwa waarde? Mijn Fender Strat Japan '91, met USA snelle hals, locking nut, nieuwe snaren, Kahler tremelo, bournes vol/tone pots, en USA switch en geshield door een gitaarbouwer in denhaag.. heeft 899 gekost, Kan er nog prima +/- 600 voor krijgen..
Die Ibanez RG470L wordt voor 399 aangeboden..
Met Dimarzio SuperDist pickup erin komt hij wel ong. op het bedrag van mijn Strat he?

Kwa speelbaarheid, gewicht en houding (feeling).. is mijn Strat dan beter of de Ibanez?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: axkman op 2003-02-28 15:25 ]</font>

Anders Destium
28 februari 2003, 15:47
Qua die dingen is een RG inderdaad beter dan een strat, bespeelbaarheid is top, gewicht erg laag (basswood), dat zijn ook de voornaamste redenen dat zoveel mensen op RGs zo plezierig spelen (het is een echte metalgitaar, een strat niet zo). De hardware en electronica van de strat lijkt me wel beter (was een duurdere gitaar), maar ik heb zelf nooit problemen met electronica gehad.