PDA

View Full Version : Zijn er verschillende CAE preamps?



Nocki
18 augustus 2008, 20:34
Hoi,

Zijn er verschillende CAE preamps?
een 3+ en een 3+ se versie ofzo of ben ik mis?


Edit: Ondertussen is dit een verzameltopic geworden voor "all things CAE 3+ (SE)

BeeJee
19 augustus 2008, 00:25
yep, daar zit wat verschil in. Op HRI kun je wel info vinden over de exacte verschillen (Bruno). Ze zijn voor 90-95% wel gelijk. Daarnaast heb je ook nog de bekende Suhr-mods op beide modellen, waardoor er weer een 3e variant is.

Nocki
19 augustus 2008, 08:26
bedankt. dit schrijft Bruno:

Ch1 : should be no difference except if you find what's called a full SE
I have seen only one among the zillions that croosed my way..it has a hotter clean ch not unlike the boosted ch of the OD100..interesting but better be modded to stock or even better to BF
Ch2: 3+ will be hotter ,more gain ,a little more agressive too
Ch3 :SE will have more gain and be sweeter

EQ is kindda scooped with all controls on half on 3+, on SE it's more flat
Earlier 3+ have "lighter" power filtering and thus may feel and sound a tad different ( also due to their age)

that's about it

Nocki
19 augustus 2008, 08:27
voor de zoekfunctie dan nog maar wat info:

V1- Clean channel first stage / crunch & lead channel first stage
V2 - Clean channel second stage and crunch channel second stage
V3 - Crunch channel 3rd stage and crunch channel cathode follower
V4 - Lead channel second and third stage
V5 - Lead channel 4th and lead channel cathode follower
V6 - Clean channel 3rd stage and final cathode follower drive (Master output)
V7 - switchable EQ

de plaatsing van de buizen..

BeeJee
19 augustus 2008, 11:32
@ Nocki; Ben je in de markt voor een CAE-preamp? Volgens mij staat er 1 op mp nu.

caliban
19 augustus 2008, 13:17
Iemand interesse in het volledige elektronische schema van deze amp?

LordRiffenstein
19 augustus 2008, 15:36
Iemand interesse in het volledige elektronische schema van deze amp?

Ja graag!!!!

caliban
19 augustus 2008, 18:20
Lordriffenstein, kan ik ze naar jou sturen, want ik heb zelf niks om de file op te hosten.
http://heriksro.org/dokumenter/amp/CAD_CCA3/
Daar staat alvast de power supply op en een onleesbare versie van het schema.

BeeJee
19 augustus 2008, 19:35
Wel interessant om op het forum te delen denk ik. Kan iemand het schema in dit topic posten?

LordRiffenstein
19 augustus 2008, 21:30
Lordriffenstein, kan ik ze naar jou sturen, want ik heb zelf niks om de file op te hosten.
http://heriksro.org/dokumenter/amp/CAD_CCA3/
Daar staat alvast de power supply op en een onleesbare versie van het schema.

Tuurlijk, mail maar nr lordriffenstein AT gmail DOT com dan post ik het hier ook even.

caliban
19 augustus 2008, 23:13
Tuurlijk, mail maar nr lordriffenstein AT gmail DOT com dan post ik het hier ook even.
This guy da man, ik stuur het dadelijk.

LordRiffenstein
20 augustus 2008, 07:34
Hier istie:

http://www.lordriffenstein.com/images/cae-3+.jpg

caliban
20 augustus 2008, 11:54
Dankjewel lord, hopelijk hebben jullie er iets aan. Eer gaat trouwens volledig naar Joey van Sloclone. Dit zou de SE versie trouwens moeten zijn.
Voor de powersupply moet je kijken naar de link die ik eerder heb gepost, maar ik denk dat iemand in de topic het al erover had, dat de filtering door de tijd veranderd is.

Nocki
22 augustus 2008, 16:55
@ Nocki; Ben je in de markt voor een CAE-preamp? Volgens mij staat er 1 op mp nu.


Ik was er idde voor in de markt....



En hij is vandaag binnen gekomen! :) CAE 3+ preamp en 20:20 poweramp. morgen heb ik hopelijk 2x bagend 1x12s

Bram78
22 augustus 2008, 18:00
Zucht... Ik ben jaloers...! :satisfie:

Nocki
22 augustus 2008, 18:08
je hoeft niet jalours te zijn hoor...

Signal line binnenkort:

Gibson LP custom
Samson series one wireless
Dunlop rackwah
CAE 3+ preamp
Korg tuner (in een ongebruikte send)
G-force
Mesa 20:20
2x Bag end speaker 1x12

Bram78
22 augustus 2008, 18:23
Toch ben ik jaloers...! ;)
En die Marshall VS gaat veel beter klinken dus verkoop die nieuwe spullen maar gewoon aan mij voor een schappelijke 250euro.

Nocki
22 augustus 2008, 21:16
http://img184.imageshack.us/img184/7104/img7400cy6.th.jpg (http://img184.imageshack.us/my.php?image=img7400cy6.jpg)

Jimwoud
22 augustus 2008, 21:29
Kom maar op met die review Nocki!!!

Nocki
22 augustus 2008, 21:35
nog geen echte review maar even een paar dingen die me op 5 minuten opvallen.

Het gevoel van een top maar tocht een preamp en poweramp (el84)
Enorm veel laag.

Vergelijken bij deze amp is elke andere amp anders. deze is niet anders maar beter. Ik ben nog lang niet tevreden met het geluid maar de manier waarop de amp het spel nu al beinvloed en de manier waarop de amp reageert op mn spel is compleet anders.
Natuurlijk klinkt ik nog steeds als mezelf maar de amp is echt heel anders dan wat ik gewend ben. meer "in your face" zonder loudness effect zeg maar. klinkt veel natuurlijker! Organisch!
reageer snell op de controlls zonder dat ik echt heb gedraait...

kan er natuurlijk op die 5 minuten niks over zeggen maar het is echt een verschil. dit is eigenlijk waaar ik altijd naartoe heb willen draaien. zo simpel dat de preamp gewoon al een super basis geluid heeft.

Als je m nog nooit gehoord hebt en m koopt op wat je hebt gehoord zal je vast ontzettend teleurgesteld zijn. de amp is totaal niet bijzonder kwa geluid ofzo maar heel de feel van het spelen en hoe de amp reageerd op je spel is gewoon anders.

Denk niet dat de egnater tol100 nog lang blijft als ik zo luister.... :)

Ik zal er nog wat mee rommelen en later een echte revieuw schrijven...


http://img177.imageshack.us/img177/8413/img7401lt2.th.jpg (http://img177.imageshack.us/my.php?image=img7401lt2.jpg)

Nocki
23 augustus 2008, 11:13
nou. lekkere review als ik het zo na lees :) ...

Het clean is in ieder geval meesterlijk. De rest moet ik nog even naar kijken.

zojuist zijn mn bagend 1x12 kasten binnen gekomen dus nog even afwachten tot 17:00 tot ik klaar ben met werken...

caliban
23 augustus 2008, 12:20
Ziet er leuk uit, maar een beetje duur vind ik. Veel plezier!!

Bram78
24 augustus 2008, 09:21
Ach, de mesa 20:20 en de Bag-ends bevallen niet?
Ben benieuwd waarom niet. Vond die bag-ends ook wel interessant.

Groetjes Bram

Nocki
24 augustus 2008, 09:26
Mesa 20:20 bevalt zeker wel maar wil graag een VHT 2/50/2
De MEsa is er maar voor tijdelijk want ik had niet geneog centjes om gelijk de VHT te kopen. De Bag Ends zijn inderdaad neit meer mijn cup of thea. Wel altijd geweest maar mijn smaak is nogal veranderd de laatste tijd en ondanks dat hel hele goede speakers zijn passen ze niet in het geluid wat ik zoek...
Vandaar dat ze weer weg gaan. erg jammer want het zijn dure jongens... ze vinden vast wel weer een nieuw baasje die er erg gelukkig van wordt!

Chiel
25 augustus 2008, 11:59
Heb veel geprobeerd, maar mijn VHT en CAE werkte het best i.c.m. de BagEnds. Veel vetter wordt het echt niet hoor. Ik zou lekker wachten met de verkoop van de BagEnds totdat je er een VHT achter heb hangen.

Nocki
25 augustus 2008, 12:04
Heb veel geprobeerd, maar mijn VHT en CAE werkte het best i.c.m. de BagEnds. Veel vetter wordt het echt niet hoor. Ik zou lekker wachten met de verkoop van de BagEnds totdat je er een VHT achter heb hangen.

Hee chiel,

Helaas moet ik eerlijk bekennen dat ik te snel was. De Bag End's zijn enorm fijne speaker maar ik gebruikte ze nog niet goed. Ik heb nu een beetje gespeeld met plaatsing en nog wat gerommeld aan de instellingen van het geheel en nu is het beter.
Ook had ik de speakers op elkaar staan wat totaal niet werkte.
Volgende week ga ik een beetje rommelen met Beamblockers erin om te kijken of dat nog veel gaat doen...

we zullen wel zien.. tis nog een beetje experimenteren enzo. De CAE is een hele fijne preamp en ook de combinatie met de 20:20 is niet verkeerd... maar wel even kijken nog naar een VHT... als je eenmaal bent verpest :)

Djiszi
26 augustus 2008, 13:24
Ik heb dezelfde Bag End speakerkasten. Voor mij zijn de Bag End S12B tot nu toe het beste wat ik heb gehad. De combinatie van mijn Rivera TBR 1 en Lexicon MPX 1 + de Bag End speakerkasten zijn geweldig. Deze moet je houden en niet verkopen.

Nocki
26 augustus 2008, 13:38
Bedankt. Ik verwacht ook niet dat ze snel weg gaan.

Ik heb er nu beamblockers in gedaan en moet alleen nog even testen hoe ik ze het beste gebruik...

Volgende stap is nieuwe buizen in s CAE 3+...

moeilijke is dat ik geen idee heb welke.. Iemad een idee?

Albertj
26 augustus 2008, 19:14
Jazekers.. Een JJ 12ax7 in de eerste positie en voor de andere 6 de chinese 12ax7. :)

Chiel
27 augustus 2008, 10:11
+1

fijne combi idd.

LordRiffenstein
27 augustus 2008, 10:27
Mmm, ik heb tot nu de lampen in mijn 3+se nog niet bekeken, iets wat ik normaal onmiddellijk doe bij elke andere amp. Tja, het ding klinkt gewoon te gek met de huidige lampen dus... :cooler:

Nocki
1 september 2008, 21:47
Iemand een idee hoe de CAE 3+ reageerd op een tube screamer?

Ik wil eventueel een tube screamer in mn rackje bouwen als dat nut heeft... Ik ben ondertussen een pedalboard aan het bouwen voor wat pedalen en 1 ervan is een ZW van MXR. Ik kan dat morgen al proberen maar een echte TB is dat natuurlijk niet :)

iemand daar ideeen over?

morris
1 september 2008, 23:28
Iemand een idee hoe de CAE 3+ reageerd op een tube screamer?

Ik wil eventueel een tube screamer in mn rackje bouwen als dat nut heeft... Ik ben ondertussen een pedalboard aan het bouwen voor wat pedalen en 1 ervan is een ZW van MXR. Ik kan dat morgen al proberen maar een echte TB is dat natuurlijk niet :)

iemand daar ideeen over?

Mwoah... Ik heb een tijdje een Keeley TS9 ervoor gehad, maar die maakte het toch te neuzig naar mijn mening. Uiteindelijk gebruik ik nu de Red Snapper en de OCD, die werken beide fantastisch met de CAE. Met name de laatste....

Morris

Chiel
2 september 2008, 17:25
De OCD is inderdaad te gek. Maar tot nu toe nog nooit behoefte gehad aan een pedaal in de CAE. Klinkt gewoon van zichzelf al te gek. Gewoon inprikken en gaan!

Nocki
6 september 2008, 12:12
Nou. ik heb wat gerommeld met de zakk wylde ervoor maar hij klinkt idd geweldig zonder poespas erbij!
Lekkere amp blijft het! Tis echt een hele verademing die amp kwa spelen. Ik hoop volgende week na het project waarbij ik op mn tol en rackje speel te kunnen gaan beginnen met het opbouwen van het nieuwe systeem.

2 4HE rackjes met daarin alles incl. de CAE... Het wachten is nog op mn rackwah...

morris
6 september 2008, 12:35
tuurlijk, nodig is het niet natuurlijk ;-) Maar probeer het voor de gein toch eens op het cleane kanaal (zonder de EQ) voor een licht overstuurd randje. Ingesteld als boost. Dat klinkt hemels.. zo gebruik ik hem ook en op die manier heb ik feitelijk 4 goede basissounds (clean, crunch (op kanaal 1), medium gain op kanaal 2 en lead op kanaal 3. Op kanaal 2 voegt de boost dan nog eens een extra punch, sustain en definitie toe mocht je het nodig hebben.
Ik wil niet anders meer ;-)

Morris

LordRiffenstein
6 september 2008, 14:24
tuurlijk, nodig is het niet natuurlijk ;-) Maar probeer het voor de gein toch eens op het cleane kanaal (zonder de EQ) voor een licht overstuurd randje. Ingesteld als boost. Dat klinkt hemels.. zo gebruik ik hem ook en op die manier heb ik feitelijk 4 goede basissounds (clean, crunch (op kanaal 1), medium gain op kanaal 2 en lead op kanaal 3. Op kanaal 2 voegt de boost dan nog eens een extra punch, sustain en definitie toe mocht je het nodig hebben.
Ik wil niet anders meer ;-)

Morris

Dat is nou precies wat ik doe. Ik vind ch2 subliem maar mijn sweetspot op ch2 heeft redelijk wat gain. Om echt lichte crunch te hebben gebruik ik een pedaaltje op het clean vb Okko Diablo. Deze werkt dan ook nog eens prima om op ch2 nog net wat meer te krijgen. Ch3 gebruik ik voor dikke vette leads of voor het zwaardere werk. Ik gebuik trouwens ook nog een Analogman modded SD9 erbij voor weer net wat anders. Die werkt ook prima op clean en ch2. Nee, het publiek hoort dat verschil uiteraard niet maar ik wel en belangrijker, de feel verandert erdoor. Clean + Okko + SD9 is trouwens ook erg vet :seriousf: :seriousf:

Nocki
8 september 2008, 12:18
Tis echt niet normaal zoals die amp reageert... Ik blijf draaien en nieuwe sounds vinden...

Heb ik een mooie sound gevondenen speel ik in een heel andere stijl klinkt de amp opeens ook heel anders... :-)

Speel ik een stukje solo in de trant van vai doet ie dat speel ik met de zelfde instellingen Santana dan klinkt dat weer heel overtuigend... echt een heel bijzondere amp!

Ik heb 2 tubescreamers besteld bij Musikding.de. als ze in elkaar geschroefd zijn ga ik er meer rommelen. ook nog even zoeken naar een leuke midi looper die reagereerd op PC's en we kunnen er weer tegen :)

Bedankt voor de hulp iedereen!

Djiszi
8 september 2008, 20:34
Wat maakt de Bogner speakerkasten qua sound beter dan de Bag End ?

Nocki
8 september 2008, 20:36
zodra ik de switch heb gemaakt laat ik het weten. met andere woorden ik heb geen idee. blijkt dat dit beter was koop ik ze gewoon weer terug...
Ik ben dus gewoon wat aan het rommelen :)

future2future
8 september 2008, 20:54
Jij blijft bezig he :) Welke bogners wil je hebben? de cubes?

boss
9 september 2008, 22:36
Weer een zwevende post, dit keer van future2future.
Een berichtje erbij dus om hem zichtbaar te maken.

Nocki
9 september 2008, 22:43
Weer een zwevende post, dit keer van future2future.
Een berichtje erbij dus om hem zichtbaar te maken.

Bedankt!


Jij blijft bezig he :) Welke bogners wil je hebben? de cubes?

Geen idee. De 1x12s, 2x12 of 4x12 :)

Om maar eens te proberen. maar eerst de BagEnds verkopen. Ik vind het hele fijne speakers maar ik denk dat ik toch een iets ander karakter zoek. Het zijn wel de beste speakers die ik ooit heb gehad. ik vind ze zelfs beter dan de 1x12 Mesa EVM cabs die ik heb gehad maar op de een of andere manier is in het laatste jaar mn smaak enorm veranderd. Vroeger speelde ik altijd op Boogie's en dat is over.

future2future
9 september 2008, 23:34
Weer een zwevende post, dit keer van future2future.
Een berichtje erbij dus om hem zichtbaar te maken.

Ja echt vaag

Chiel
10 september 2008, 12:01
Wat maakt de Bogner speakerkasten qua sound beter dan de Bag End ?

Bogner is wat minder ‘bassig’ en heeft wat meer een eigen karakter. De Bagends zijn daarentegen erg transparant. Het bassige karakter van de Bagend is overigens prima te compenseren met de deep regelaar op de VHT. Dat de Bagend erg transparant zijn, is mijns inziens een grote pre omdat de VHT/CAE combinatie eigenlijk geen kleuring meer nodig heeft.
Beide cabs staan wat mij betreft sowieso beide bovenaan in de best verkrijgbare 12” cabs ooit. Overigens denk ik zelf dat 12” Bagends omruilen voor 12” Bogners of andersom weinig meerwaarde zal bieden.

Nocki
11 september 2008, 08:34
Hee Chiel,

Bedankt voor je reactie! klinkt idd bekend wat je zegt. Ik nog geen idee wat er uiteindelijk gaat komen. Ik ben maar wat aan het experimenteren wat er fijn klinkt bij deze combinatie...

Nocki
14 september 2008, 19:16
Gisteren mn eerste optreden ermee gedaan en ik ben helemaal weggeblazen. wauw! wat een ontzettend lekkere sound! clean is fenomenaal op deze amp maar ook de overdrives! fantastisch! de preamp haalt echt het beste uit me naar boven. sommige mensen draaiden zicht gewoon even om om te kijken wat ik aan het doen was tijdens solo's. ( en nee niet omdat het zo vreselijk klonk...)
Heb vrijdag de rackjes in elkaar geschroefd en de sounds in gesteld op de preamp en de g-force (10 basis sounds...) ben helemaal gelukkig! werkte helemaal goed. het enigste wat ik bij moest regelen was het volume van de drive kanalen. dat stond iets te zacht en de treble van het 2e kanaal was wat te laag... verder in 1 keer een super sound! ben er helemaal happy mee!

http://img525.imageshack.us/img525/4796/rackjepuhho1.jpg

skyth
6 oktober 2008, 21:13
Nocki, hoe vind je nou de CAE 3+ in vergelijking met de VHT GP3 en de Mesa TriAxis? Qua dynamiek, sounds, etc.

Nocki
6 oktober 2008, 21:22
Hoi,

nu ik m een tijdje heb moet ik zeggen dat ik nog nooit een amp heb gehad die doet wat deze doet. Kwa klank niets bijzonders. Maar de maniet waarop hij op je spel reageerd maakt de klank onder geschikt.
Tis een amp die metal klink als je dat sppelt en roky klinkt met dezelfde settings. op de lage snaren het je een korrelige od op de hoge bij een solo heb je die sdmooth tone van boogie. maar dan kwa reactie op je spel 10x beter... ook heb ik bij veel rack gear het idee dat de combi poweramp en preamp wat wringt en bij de cae totraal niet. het is gewoon goed en echt. komt geweldig door de mix.
clean is hemels!!! speel er met dezelfde settings alles op. Funky doet ie goed maar ook jazzy warm. Nooit wordt ie schel of ozo.... super preamp...

Nu nog een goede poweramp vinden...

Nocki
6 oktober 2008, 21:32
Nocki, hoe vind je nou de CAE 3+ in vergelijking met de VHT GP3 en de Mesa TriAxis? Qua dynamiek, sounds, etc.

Om daar ook nog even op in te gaan:

De basis van de CAE is al gelijk in orde. overzichtelijk en snel in te stellen. De Gp3 en Triaxis missen dat. GP3 is een hele fijne preamp maar valt buiten de boot als we vergelijken kwa reactie op je spel.
Gp3 heeft meer gain en is voor de metal head een betere keuze! maar de Gp3 heeft een eigen sound die je wel kan aanpassen en zowel korrelig als smooth kan laten klinken (eq is belangrijk als overal setting die je bij alle overdrives gewoon aan meot hebben. niet als bij de boogie alleen bij de od in V voor metal). Maar het blijft de GP3. de CAE heeft daar natuurlijk ook last van dat het altijd een GP3 blijft maar op 1 kanaal met 1 setting kan je gewoon veel meer stijlen overtuigend spelen.
De triaxis is bij mijn helaas altijd een verliezer geweest. de knopjes en de menu's zijn voor mijn gewoon ronduit rampzalig in gebruik.
Wil je tijdens het spelen (zeker als je nog aan het instellen bent als je m net hebt) een volume aanpassen en bewaren dan duurt dat enorm lang voor je alle menus door bent. en ook nog op de juiste plaats opslaan zonder per ongeluk wat te verzieken.
De triaxis was meerdere preamps en uit eindelijk meer van hetzelfde. Steeds dezelfde sounds die absoluut goed zijn maar voor mij was het enige voordeel de 1HE ruimte die hij in nam. kwa dynamiek vond ik de triaxis alleen redelijk op volume maar niet op huiskamer niveau...
De CAE komt ook het beste door de mix heen. Heb al heel lang dat door de mix komen geen probleem is maar dit gaat weer een stapje verder.

Als je de CAE voor het eest hoort dan ben je vats teleurgesteld maar hoor je m live en leer je luisteren en kan je de amp laten doen wat je wilt dat doet ie het fantastisch!
IUk heb in het begine echt wel verkeerd gedraait en verkeerde dingen gedaan. dat is ook heel makkelijk maar uiteindelijk is tie zn geld meer dan waard! super amp!


En nu weerr zoeken naar de juiste poweramp!

tnijland
10 oktober 2008, 23:05
Nou Nocki,

Ik ben het gedeeltelijk met jou eens ;) Inderdaad heeft de CAE 3+ (SE met SH en SL mods in mijn geval) veel meer dynamiek dan de Triaxis en zijn alle drie kanelen echt heel erg goed. Met name het cleane kanaal heeft iets speciaals, meer body en dynamiek. Het lead kanaal is heerlijk als lukather rhythm sound en het 2e lead kanaal is een prachtig bruikbare solo sound a la Soldano (maar dan zangeriger). Geweldig en puur genieten!

Dit gezegd hebbende moet ik helaas ook weer relativeren, de CAE is bij lange na niet zo veelzijdig als de Triaxis qua sound structuur en mogelijkheden. De Triaxis moet het juist hebben van zijn vele mogelijkheden om zowel een tele-achtig of Fender blackface clean sound, een compressed rectifier sound, een bluesy Mark 1 lead sound (zelfs op het cleane kanaal mogelijk: denk aan Robben Ford) of de specifieke Mesa II and IV sounds te produceren die zo goed door de totale mix prikken. Hij heeft tenslotte niet voor niets 8 kanalen aan boord die de hele Mesa historie vertellen...

Kortom, de CAE is een prachtige preamp maar ik zou hem als enige preamp niet bruikbaar vinden in een band waar je veel verschillende sounds nodig hebt. Als je echter een band hebt met juist een specifieke rock-pop sound dan is de CAE wel een echte aanrader.

Nocki
11 oktober 2008, 12:36
hee. Ik heb je mail nu eens een aantal keer doorgelezen en denk het volgende. Je hebt in een hoop dingen gewoon helemaal gelijk. Maar de triaxis vond ik eigenlijk allemaal erg hetzelfde klinken. Wat mij bij de triaxis ook verselijk irriteerde was het ver te zoeken gebruiksgemak...

De CAE is idd een amp met maar 3 kanalen en elk kanaal is nog eens te veranderen van voicing en volume met de solo optie die enorm bruikbaar is. dus idd weinig variatie 5 bruikbare geluiden (ik zou zelfs 6 durven zeggen want ook op clean werkt de solo optie fantastisch!)
Minder variatie dan met de Triaxis en dat is idd waar!

Maar zojuist heb ik met mn nieuwe VHT 2502 poweramp staan spelen en toch kwam er weer naar voren dat de sounds die je krijgt als je speelt heel divers zijn. Je speelt coutry achtige dingen en jazz na elkaar op het zelfde clean kanaal. Metal krijg ik nu opeens ook uit de CAE met de 20/20 ging dat minder... Nu erg overtuigend. en solo's springen er helemaal uit met een enorm andere voicing. echt bijzonder. tis idd minder opties maar wat ie doet doet ie goed. ik denk dat ik er zeker genoeg aan heb. Ik speel niet in een coverband maar cover wel veel stijlen... en hij doet dat super! Tis eigenlijk ook geen vergelijk met de triaxis maar eerder een vergelijk met een amp zoals bv de quad ofzo.

in combinatie met de VHT is het echt enorm genieten van de sounds die eruit komen!

Djiszi
11 oktober 2008, 14:57
Ik zei het toch: CAE + VHT + G-force + BAg End = Geil. Gefeliciteerd met de VHT.

Nocki
11 oktober 2008, 15:00
hee! hartstikke bedankt! Ik ben er ook enorm blij mee!

Het klinkt echt te gek! zal nog even de sounds enzo moeten finetunen maar dat komt vast goed! deze week komt hopelijk mn Rackwah binnen en ben ontzettend benieuwd wat dat gaat doen!

sebastiaan88
15 november 2008, 16:16
Hee nocki... ten eerste welkom bij de club der CAE3+ers:P
Ik heb precies hetzelfde gehad als jij... Er word zo gerept over de CAE en dan speel je er op... en het klinkt goed maar niet zo van WOW dat onderscheid hem van al die andere.. maar dan heb je hem een tijdje... speel je ermee in de band en dan komtie me een partij naar voren... Beste preamp ooit gehoord... Hij doet idd wat je wilt.. ik hoef nieteens te draaien aan de eq.. alles in de midden en ik word al vrolijk.... Ik speel nu zelfs zonder effecten in mn coverband.. omdat ik het karakter vna de amp zo mooi vind zonder poespas.... En mn bandleden ook.. en dat zegt toch wel wat als jij de leadgitarist bent:P
Vandaag mn JCM900+cab verkocht
dus binnenkort 1x12's
Ik wacht ff met cube's vind ze zo belachelijk duur worden nu... ga denk ik een leeg cabje bestellen bij tubetown http://www.tube-town.net/ttstore/product_info.php/info/p3390_TTC-112-Ultra---V30---8-Ohm---DEMO-SPECIAL.html gaan we daar eerst eens mee spelen.

Daarnaast ff een MPX1 aanschaffen... dan ben ik alweer een heel stuk vooruit...


Greets sebas

Nocki
15 november 2008, 17:27
Hee Sebas,

Leuk verhaal en idd herkenbaar! zou je voor die 199,- niet beter even kijken naar iets beters? Ik kan je de Bagends van harte aanbevelen! en 2ehands zijn die helemaal niet duur. voor een 25,- per cab meer heb je ze al en anders misschien de EVM's van MEsa boogie! ook een topper!

groetjes

Nocki

hole
15 november 2008, 19:26
Hee Sebas,

Ik kan je de Bagends van harte aanbevelen! en 2ehands zijn die helemaal niet duur.

Marktplaats (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/speakers/206908685-bag-end-s12-200-watt-beter-kan-niet.html%3Freturn%3DeJw1jFEKwjAQRO9SaD%252FTpKUgK UXqTWITTWiaLtkNiuLdXVG%252F5s3sY41W%252Bhm0HFGr4aA rdCYvfvREoNt23cElsZm8EkRjCEWK7VcR4OF4j5NqLE601%252 F2s6v4EhUEy2MDAGYnzEYARLxb%252FGv20jQ9zKpvLYeG63ri ezbXuhk66ZHna8fOpawDKJKvx9QafmDas%26df%3D1%26fta%3 DeNo9jlFuwyAQRO%252ByUvKNcULJrnyFXMGigbqo2EYGEquW7 94lSvqzGj3NzI5BjVviA2UJ%252Fd2EBJTwQyGsoWuONnV5xoZ iQUHWI4WMvz5S%252BrKp4sx4jDiV0S3%252BRj8P%252FDTDQ Qo3WZqTR3mMsXSidp4QohkckOdgwhbBW35mWG2eaxJeEKRQF6G VPr9tT3bSTavObWXyn8lWKq2Bdh7CZXmOxqY%252BuGnI39VZG xuBcCvL0vvJuvVNOT%252Bata9reIB9%252FpEI5gF0fcl7HSZ w2%252Fc%252Fq25WIQ%253D%253D%26fta_ind%3D1%26fs%3 D1)


(is geen advertentie van mezelf, dus geen spam , denk ik?)

Nocki
15 november 2008, 19:28
Gewoon doen! erg leuke cabs!

sebastiaan88
16 november 2008, 01:30
Wat een hulp... mmm ja interessant...
maar waarom zijn die zo goedkoop in verhouding tot bognercubes?
+ als ik 1 zo'n (leeg) TT cabje koop voor 139 hou ik geld over voor de MPX1 ik heb namelijk nog v30s liggen
anders niet...
Denk dat die MPX1 meer doet... ofniet?


Greets en thx

Nocki
16 november 2008, 09:03
Met het gevaar dat heel het forum me schoffeerd. Bogner is pas van de laatste tijd bekend en staat bekend als erg goed. Daarvoor had je andere merken die bekend stonden als goed. waaronder Bagend. Je hoort er niet zo veel meer over en dat komt omdat er zo hard geschreeuwd wordt tegenwoordig... :)
Er zijn heel veel goede andere dingen dan Bogner op de markt.

De speaker cab en de speaker zijn beide van groot belang voor je sound. Zeker als je met 1x12 of 2x12's gaat werken. Je moet gewoon goede speakers hebben om het beste uit je kwaliteits amps te halen. Anders is het champagne in een kartonnen bekertje en dat werkt gewoon niet.
Je zwakste schakel zijn dan je speakers en daardoor blijf je draaien zonder echt je geluid te kunnen vinden. Maaar misschien is het beter om ook gewoon leergeld te betalen en beginnen met de goedkope rommel en naar beter toe te werken... Dat is toch de weg die iedereen voor zichzelf moet gaan.

sebastiaan88
16 november 2008, 14:13
Ja precies.. zo heb ik het ook gedaan:P
Maar ik had eerst een 1936 cab met v30's en daar wil ik niet op achteruit gaan.. (als dat uberhaupt kan:P)
het is voor mij nu meer zaak... ik heb mn jcm + cab verkocht... heb binnenkort een optreden en wil niet overhaast iets verkeerds kopen... ik zit al heel lang te geilen op die lexicon... voor 130euro wil ik die tussenpauze wel maken denk ik... ik heb zowieso geen ervaring met bagend... ik kan ze wel kopen... zit ik wel met mn ouwe effecten nog... mmmm moeilijk:P BTW dat zijn toch basscabs? heb nog wel v30's liggen maar ga geen 500euro uitgeven voor volle cabs... met speakers waar ik uberhaupt nooit wat aan ga hebben

Chiel
16 november 2008, 17:41
Heb al heel wat speakers achter de VHT/CAE gehoord, maar de 2x12 clubcab van Paul Lenders en de BagEnds staan zonder twijfel op eenzame hoogte t.o.v. de rest. Komt m.n. omdat de CAE het fijnst klinkt met een transparante speaker en dan werken de V30's imo niet zo goed.
Overigens gebruik ik de laatste tijd voor kleine gigs één Bagend i.c.m. m'n Hook top. Ziet d'r niet uit maar klinkt echt werelds! Heb dat setje speakers al bijna een decennia en die gaan echt nooit meer de deur uit.

hole
16 november 2008, 18:42
BTW dat zijn toch basscabs? heb nog wel v30's liggen maar ga geen 500euro uitgeven voor volle cabs... met speakers waar ik uberhaupt nooit wat aan ga hebben

Neej, je KUNT ze ook voor bas gebruiken, maar zeker ook voor gitaar.

..en a.s. dinsdag krijg ik mijn setje !!! kan niet wachten.......

MM Axis Supersport => VHT GP3 => G-Major => VHT 2/50/2 =>2x S12-D. dat gaat klinken!!!!!!!!!!!!!

morris
16 november 2008, 19:22
Tja, speakers zijn iets heel persoonlijks. Ik heb Bagends gehad, maar verkocht t.g.v. de PL Clubcab met Govs. De Bogners 1x12 klinken wat mij betreft het allerbest. Zeker voor opname, die jongens klinken als een goed gemikete 4x12. De v30 heeft echter een specifieke sound, smeriger dan de Bagends, die heel clean klinken. Ik kan me dan ook best voorstellen dat iemand die niet van V30's houdt zal kiezen voor Bagends. Beiden zijn echter super cabs. De PL Clubcab gebruik ik live, heeft wel wat meer volume nodig om volledig tot zijn recht te komen, maar klinkt dan ook geweldig.

Morris

BeeJee
16 november 2008, 23:39
Ik heb ook 2 bag ends. Dit zijn idd. bas-cabs van origine, maar echt 'gestolen' door gitaristen, en terecht! Ik vind het echt briljante cabs. Super transparant (wat ik wil), goede brede en gebalanceerde weergave over het volledige frequentiegebied, mega veel punch en druk en een goede spreiding. Ik heb ook nog 2 mesa boogie 1x12's (met EVM 12L), ook verre van misselijke cabs, maar de bag ends gaan altijd mee. De mesa's alleen als ik op een groot podium sta, waar ik echt 4 stuks 1x12's :blast: kan benutten (da's 1 van de voordelen van een Ernst Traveller eindtrap ;).

Nocki
15 december 2008, 14:10
Ben nog steeds enorm verliefd op de CAE 3+... Gisteren gespeeld over mn compleete rackje over een Marshall 1960AV cab. Ondanks dat dat stukken minder klinkt dan mn BAgEnds was het wel leuk en was ik weer helemaal blij met mn setje.
Clean blijft fantastisch en kanaal 3 is echt tegek!

Waar ik nog steeds geen lekker plekje mee heb gevonden is kanaal 2.

Volgens mij is dat een heel percussief kanaal en heb ik het tot nu toe nog niet goed gebruikt...

Waar is dat kanaal het best mee te gebruiken met welke settings? kan iemand daar iets over zeggen?

Ik heb een beetje Marshall Rock tone geprobeerd maar dat klinkt vrij snel scooped en ik heb crunchy geprobeerd maar dat word wat te percussief naar mijn idee.

Ik vind m super klinken maar heb nog niet een instelling gevonden waarbij die echt helemaal te gek reageerd en klinkt. De meeste tijd is tot nu toe ook in 1 en 2 gaan zitten dus 2 is een beetje ondergeschoven kindje geworden. Maar ik wil er wel het beste uit halen wat er in zit natuurlijk. iemand ideeen?
Desnoods wat rommelen met 12AT7 of 12AU7 buisjees?

alvast bedankt!

hole
15 december 2008, 14:26
Waar ik nog steeds geen lekker plekje mee heb gevonden is kanaal 2.


Eigenlijk is het dus gewoon een rot-ding. PM me maar, dan neem ik 'm wel van je over..


:dance:

Nocki
15 december 2008, 14:50
Eigenlijk is het dus gewoon een rot-ding. PM me maar, dan neem ik 'm wel van je over..


:dance:

hihi.. dat wil ik dus echt niet zeggen :)
De Mark IV kreeg ik ook niet 100% op het 2e kanaal maar dat kreeg volgens mij niemand helemaal lekker...
De CAE blijft in ieder geval voor de clean en drive op 3.

Bram78
15 december 2008, 15:31
En dan een digitech 2120 ter vervanging van kanaal 2?!?
:blast:

Nocki
15 december 2008, 15:41
stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht :)

Maar ja... Waar koop je zo'n ding. Het zijn echte collectors items en de vraag is 10 keer zo groot als het aanbod....

Zou wel de ultieme oplossing zijn!

hole
16 december 2008, 08:20
Zijn die CAE pre-amps nog wel redelijk te krijgen (met welke frequentie worden ze aangeboden?)

D'r staat er nu een op marktplaats, volgens mij ook wel een nette prijs. Alleen GAS ik nu nét iets meer op de Luke van Morris...dus denk dat ik de CAE maar even laat voor wat het is. aan de ander kant, volgens mij zijn de CAE's wat lastiger te krijgen dan een Luke.

pfffft Dillema's dillema's

Bram78
16 december 2008, 10:35
Als het een zwarte Luke is wordt het heel lastig, die zijn vrij zeldzaam in nl.

Nocki
16 december 2008, 16:47
Je moet trouwens kiezen. Ik hoorde dat een Luke en een CAE niet samen gaan... :)

hole
16 december 2008, 16:59
Ja, dat las ik ook ergens.

Heeft dat niet te maken met de piezochromatische vervormingsimpedantiefeedbackintollerantie van de EMG's (of zoiets?)

Volgens mij kan dat dan weer wel opgelost worden door een Digitech 2120 in de keten te zetten, maar ja, vind die maar eens een.

Bram78
16 december 2008, 17:34
Het is: piezochromatische vervormingsimpedantiefeedbackintolerantie.

(met één 'L')

Zo'n hekel aan als mensen dat verkeerd schrijven.... ;)

BeeJee
16 december 2008, 23:22
Ik heb een digitech 2120 op de kop weten te tikken voor 850 euro, niet slecht he! Was ook over een CAE aan het denken, maar die heb ik nu niet meer nodig. De 2120 heeft alles en meer!

Jan-Willem
17 december 2008, 08:26
Een slechte bezigheid het lezen van de posts van Nocki, daar krijg ik alleen maar GAS-aanvallen van.

Maar gefeliciteerd met je CAE+, en ik moet zeggen dat ik erg benieuwd ben naar deze pre-amp want ik hoor heel veel goede dingen over deze pre-amp op dit forum.

Maar wat ik me ook afvroeg hoeveel verschil zit er nou tussen die Mesa Boogie en de VHT eindversterker?

en is zo'n CAE nou ook midi schakelbaar?

Bram78
17 december 2008, 08:26
Ik heb mijn CAE ingeruild voor een digitech 2120, moest wel 350,- bijbetalen maar dat heb ik er zondermeer voor over gehad!

Bram78
17 december 2008, 08:28
CAE is niet midi-schakelbaar.
Verschil tussen mesa en VHT is afhankelijk van welk type mesa poweramp...

toneblo
17 december 2008, 08:35
vervormingsimpedantiefeedbackintollerantie



....doet het vast leuk met scrabble!:seriousf:

Nocki
17 december 2008, 08:47
Een slechte bezigheid het lezen van de posts van Nocki, daar krijg ik alleen maar GAS-aanvallen van.

Maar gefeliciteerd met je CAE+, en ik moet zeggen dat ik erg benieuwd ben naar deze pre-amp want ik hoor heel veel goede dingen over deze pre-amp op dit forum.

Maar wat ik me ook afvroeg hoeveel verschil zit er nou tussen die Mesa Boogie en de VHT eindversterker?

en is zo'n CAE nou ook midi schakelbaar?

Niet meer lezen is de beste remedie! :)
tis een heel fijne amp die helemaal niet beter ofzo klinkt. maar hoe die reageerd en klinkt in de band is gewooon super!

ik heb jarenlang trouw op boogie gespeeld en was er gek op maar op de een of andere manier is dit gewoon beter en echter.

Racks hebben vaak het probleem neit zo goed te klinken en te reageren als heads en dat is bij deze combinatie dus niet zo.

De VHT is natuurlijk een el34 amp en de boogies vaan 6l6 maar daarnaast mag ik wel zeggen dat de vht toch weer een stapje echter klinkt en gebalnceerder is. reageert fantastisch met de cae!

Jan-Willem
18 december 2008, 10:46
Niet meer lezen is de beste remedie! :)
tis een heel fijne amp die helemaal niet beter ofzo klinkt. maar hoe die reageerd en klinkt in de band is gewooon super!

ik heb jarenlang trouw op boogie gespeeld en was er gek op maar op de een of andere manier is dit gewoon beter en echter.

Racks hebben vaak het probleem neit zo goed te klinken en te reageren als heads en dat is bij deze combinatie dus niet zo.

De VHT is natuurlijk een el34 amp en de boogies vaan 6l6 maar daarnaast mag ik wel zeggen dat de vht toch weer een stapje echter klinkt en gebalnceerder is. reageert fantastisch met de cae!

Ja en dan al die leuke reviews die je schrijf missen zeker, dacht het niet ;).

Maar komt er nog een volledige review van deze CAE die je nu hebt of heb je hem al verkocht?

Nocki
18 december 2008, 10:50
Ja en dan al die leuke reviews die je schrijf missen zeker, dacht het niet ;).

Maar komt er nog een volledige review van deze CAE die je nu hebt of heb je hem al verkocht?


hihi. dankje. Een volledige review is eigenlij niet nodig. het blijft gewoon een 3 kanaals preaemp met een boost+eq :) meer is het niet. maar de klank en hoe het speelt is gewpoon enorm goed.
Ik moet nog steeds foto's maken van de achterkant en eens opnames doen... komt er maar niet van.

Toevallig heb ik gisteren alles uide racken gehaald en dat meot nog even allemaal goed aangesloten worden...
tis druk. moet vandaag ook nog mn akoestische gitaar op halen bij de bouwer... druk druk druk...

tjonk
18 december 2008, 12:12
Misschien heb ik overheen gekeken, ik heb in ieder geval wel gegoogled en ik kan nergens vinden waar ze die cae pre-amps verkopen in NL, en waar ik ze dus ook kan horen.

mvg.

Tim

Nocki
18 december 2008, 12:15
Tis geen preamp die je zomaar bij een winkeltje koopt. Je moet ze 2ehands zien te vinden. Je bent welkom om eens te komen luisteren ernaar...

Het zijn preamps die door ome bob worden gebouwd zoek maar eens op "custom audio electronics"

tjonk
18 december 2008, 12:25
Ik ken het merk wel en weet ook dat ze door meneer Bradshaw worden gemaakt, maar ik wist niet dat er geen dealer is in NL. Als je een nieuwe wilt hebben moet je die dus bij Bob Bradshaw zelf bestellen?

Als ik nog wat langer door gespaard heb kom ik graag een keertje luisteren.

mvg.

Tim

hole
18 december 2008, 12:40
ALS ze nog nieuw gemaakt worden (volgens mij niet?) dan worden ze in ieder geval niet meer door ome Bob gemaakt.

Uit welingelichte bronnen (Doctor Rack, u kent hem wel) werden (worden?) ze vanaf 2006 in Korea/Japan gemaakt.

tjonk
18 december 2008, 16:51
http://www.customaudioelectronics.com/3_SE_preamp.htm
Hij staat nog wel op de site van cae. Maar waar en door wie ze gemaakt worden, ik heb geen idee.

edit: hij staat ook nog op de prijs lijst: 3+SE TUBE GUITAR PREAMP $2099

Bram78
18 december 2008, 17:05
Die van Nocki wordt niet meer gemaakt, de 3+
Die is vervangen door de 3+SE, zoals gebruikt door enkele forumleden, geloof Chiel, Morris, Yoeri en wellicht nog enkelen.

bluegate
18 december 2008, 17:05
Worden nog gewoon gemaakt, weet niet of Ome Bob ze zelf nog in elkaar zet.
Worden al sinds '90-'91 gebouwd en verkocht, de enige pre-amp die al zo
lang in productie is.
Zelfs Soldano heeft geen rack preamps meer.
Bogner heeft onlangs een run van 75 Fish preamps verkocht nadat iedereen 'm aan z'n kop had gezeurd.

Nieuwe 3+ SE kost je incl. import etc. een 2300-2400 Euro.

Nocki
18 december 2008, 17:11
Waarom gaat de CAE weg? wat is er beter dan dat?

Bram78
18 december 2008, 17:18
Waarom gaat de CAE weg? wat is er beter dan dat?

Hoezo gaat ie weg? Dat lees ik nergens...:???:

Nocki
18 december 2008, 17:24
in de sig van bluegate


http://www.bluegate.nl

Te Koop: CAE 3+ met SE op kanaal 3. (1195 Euro)
Incl. 4h SKB koffer + Nobels midiswitcher.

bluegate
18 december 2008, 22:05
Hij mag weg omdat ik nu alleen nog maar op mijn eigen TrainWreck kloon speel. :strat:
Voorheen gebruikte ik hem om een heavy lead geluid bij mijn Overtone Special
te hebben.

hole
27 december 2008, 21:29
Omdat dit topic toch een beetje 'all things 3+' aan het worden , stel ik hier mijn waarschijnlijk ontzettend domme vraag:

Je kunt hem (haar?) instellen op 220V en 230/240V. Waar kun je hem een beste op zetten om schade te voorkomen (even ervan uit gaan dat je geen powerconditioner hebt)?

bluegate
28 december 2008, 09:20
230V is goed, dat is wat er uit het lichtnet zou moeten komen.
(Als je gaat meten rond de 225V, ligt eraan waar je woon en of er groot verbruikers in de buurt zitten)
Tegen pieken zul je de CAE niet beschermen als je hem op 240V zet, daar heb je echt
een goede powerconditioner voor nodig met overspanning bescherming.

Maar gezien de bouwkwaliteit en dat ik met mijn oude 3+ uit 1991 nooit problemen heb
gehad zou ik me er niet te veel zorgen om maken.

LordRiffenstein
28 december 2008, 10:39
Ik ben vrijwel zeker dat ik ergens gelezen heb dat een 3+(SE) met originele transfo in Europa op 240v moet staan en met de nieuwe transfo op 230v.

Nocki
29 december 2008, 23:21
Leuk om te lezen. Ik zal eens kijken waar de mijne op staat :)

Vanavond weer erop gespeeld en ben nog steeds enorm verliefd erop!
De beste preamp die ik ooit heb gehad en ik heb m nu al weer meer dan 4 maanden :)
Das al heel wat. Stom maar ik heb geen een keer om gekeken naar de Mark IV of andere Mesa amps... Live is deze amp gewoon 100% wat ik wil! kan er neit over uit.

Wel twijfel ik nog steeds over de speakers.

Ik heb m nu standaard met de Bag end speakers en kom bij 1 van mn bands met een kleine zolder oefeneruimte nog niet helemaal lekker door de mix. in andere bands en projecten is dat geen probleem.
Ook heb ik m geprobeerd met mn 1960AV cab met V30's erin en dat is het zeker helemaal niet. Voor in die oefenruimte op zolder zoek ik nog een marshall 1960A cabjeomdat die wat anderes gevoiced zijn en daar wel goed kan werken. Maar op de een of andere manier wil ik nog steeds de set eens horen over bogner of mesa 1x12 cabs. Daar ben ik ooit mee begonnen en de kans is enorm groot dat ik daar ook nog eens mee ga eindigen :)
Niet dat de bag ends niet goed zijn maar gewoon om zeker te weten dat het 100% goed is!

Op dit moment ben ik weer van alles aan het verkopen om budget vrij te maken voor de volgende doelen.

Acoustic amp voor mn gibson acoustic
Boss pedaaltjes :) voor bij mn AVT stackje :) dont ask...
1960A voor in de oefenruimte

en daarna wil ik een goede looper met een tube screamer voor in mn rack. de rocktron patchmate gaat dan weg en maakt dan ruimte voor een nieuwe looper/switcher... weet alleen nog niet welke.

Ook wil ik mn 20PC DIY Midi pedaal om gaan bouwen naar 2 10PC midi pedalen. 1 in de oefenruimte, 1 thuis.

Mn huidige fligthcase met daarin de fc-200 en bij behorende 2e expressie pedaal verkoop ik dan weer... houdt k weer geld over en is het kleiner en meer naar mn zin... hoop ik :)

weer een hoop eisen en wensen duys voor het volgende jaar maar de cae 3+ blijf een geweldig ding.

Ik heb al een hoop dingen de hemel in geprezen maar ik heb nog nooit gezegt dat ik een blijvertje had... ditmaal heb ik dat gevoel zeker wel!!!

sebastiaan88
30 december 2008, 20:25
Ja nocki ik kan het niet laten..
WAT ... maar dan ook WAT THE HECK! moet jij met een AVT setje?!
sorry... moet het vragen:P
Ik voel een bepaalde pijn op de borst opkomen wanneer ik een medeCAE-er zoiets hoor zeggen... IK heb een harley benton ernaast! dat klinkt heerlijk... nee maar jij, jij verrader! hebt een AVT:P

haha nee geintje maar als je je verhaal kwijt wilt, ben heel nieuwsgierig

Grtz Sebas

Nocki
30 december 2008, 20:36
hihi. het is heel simpel.

Gitaar spelen is leuk. slepen met gear niet.

Ik doe verschillende dingen. soms ben ik gastmuzikant voor een koor en hoef ik alleen een solo te doen en soms speel ik in mn eigen band. een andere keer is er een project waarbij ik weer heel andere dingen moet doen. daarnaast speel ik ook nog in de kerk band.

In de kerk speel ik af en toe bas dus heb ik daar mn basgitaar liggen en een bassampje. die staan daar dus hoef ik nooit te slepen. Ook staat daar die AVT150top met een 1960AV kast eronder. Heel makkelijk. hoef nooit te slepen en ik heb een akoestisch geluid, leuke clean, cunchje en lekkere overdrive. daarnaast nog chorus en delay en allemaal voetschakelbaar en snel op gebouwd.
Ik kom aan en plug mn gitaar in en klaar. Daarvoor dus de AVT.

Als ik wil kan ik mn bovenste rack meenemen waarin mn draadloos, tuner en wah zit zodat ik daar ook nog gebruik van kan maken als ik wil.

AVT is niet zo'n heel slechte bak hoor. zolang je de scoop knoppen maar niet gebruik. Het is zeker neit te vergelijken met de CAE maar uiteindelijke heb ik daar dus een leuk goedkoop setje staan...
Sommigen zullen het zonde vinden voor 1 of 2 keer per maand maar het kost niets en alles staat altijd klaar.

In de oefenruimte van nmn band wil ik ook nog een marshall 4x12... waarom.. gewoon om niet meer te hoeven slepen :)

Nocki
14 januari 2009, 07:54
Ik ben vrijwel zeker dat ik ergens gelezen heb dat een 3+(SE) met originele transfo in Europa op 240v moet staan en met de nieuwe transfo op 230v.

De Mijne staat idd ook op 240v...