PDA

View Full Version : Gitaar repareren



john.3001
28 februari 2003, 12:49
Okee, ff een practische vraag:

Hoeveel zou het moeten kosten om een brug- en topkam te vervangen op een Hondo-flattop (zegt jullie misschien niks)?

Want dit laat ik binnenkort doen, en ik wil zeker weten dat ik niet te veel betaal.
Mij werd een prijs van ca. 30-40 euro aangeboden...

Dirk_Hendrik
28 februari 2003, 14:06
Volgens mij is 30 tot 40 euro ook de maximale waarde van een Hondo. Aan de hoge kant zelfs.

john.3001
28 februari 2003, 15:27
Ja, ik weet het niet, heb em ooit es (nietswetend) voor 25 gulden van iemand overgekocht.
Dus, volgens jou kan ik beter op zoek gaan naar een nieuwe Hondo voor datzelfde geld?
Hmmm... interessant

Ik wilde deze eigenlijk gewoon ff laten repareren, omdat ik met geld een beetje krap zit. Ik wil namelijk eerst een nieuwe electrische, en daarna wilde ik eventueel overwegen om zo'n Hummingbird te kopen (echt prachtige gitaren, met die cherry sunburst).
Maar nu ik dit hoor...

jansen_p5
1 maart 2003, 14:15
Hondo's zijn inderdaad niet zo duur ik denk dus ook dat je beter een nieuwe kunt kopen.

John P
1 maart 2003, 23:06
Een Hondo laten repareren?? Daar is geen beginnen aan! Niet doen, joh! Ga eens kijken naar een andere gitaar,tweedehands ofzo. Echt verspild geld, hoor.

sr timmerman
4 maart 2003, 20:30
Een Hondo is een mooi gitaar om zelf te reparen, of dat eens voor het eerst te proberen. Nieuwe kammen (van plastic)kosten volgens mij maar een paar euro. Reparatie door iemand die er geld aan wil verdienen lijkt het me niet waard.

john.3001
10 maart 2003, 13:11
Check this...
Ik heb zelf een kam gevijld van een heel sterk materiaal (geen idee wat het is, maar t is zwart en keihard).
Ik ga er nog nieuwe stemmechaniekjes opzetten, en dan istie weer als nieuw (beter zelfs nog).
-Hij klinkt wel wat anders met die nieuwe kam, maar dat vind ik wel leuk-

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: john.3001 op 2003-03-10 13:12 ]</font>

PeteRS
9 juli 2003, 12:30
Ik zag nog een hondo te koop staan, voor wat het waard is.....

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/akoestgitaren/5114.htm