PDA

View Full Version : Hoolahan slide



gerritje tralalalala
18 augustus 2008, 16:40
Beste gitaarnetters,

Ik ben nu een beetje op weg met het leren van slide gitaar, nou vond ik op de site van dunlop de hoolahan slide.
Dit leek me wel wat, omdat ik graag slide stukken wil afwisselen met gewone gitaarpartijen.
Dan kan je natuurlijk gewoon je slide om je pink doen, dan hou je drie vingers over, maar dat vind ik lastig en ook verre van ideaal.

Mijn vraag is dan ook, kan iemand mij meer vertellen over deze slides, en dan met name hoe je dat ding draait.

De zoekfunctie heb ik al geprobeerd maar leverde niet het gewenste resultaat en ook op jijbuis staat (voor zover ik weet) geen duidelijk filmpje over hoe dit werkt.
Wel staat er op de dunlopsite iets over een "sweet spot", maar wat dat inhoud snap ik ook niet helemaal.

Dus brand los,

ps: het dus om deze (http://www.jimdunlop.com/index.php?page=products/pip&id=95&pmh=products/slides) slides.

Mr.Fingers
18 augustus 2008, 17:05
als je dat ding rond je ringvinger hebt hangen, draai je dat door je ringvinger tegen je middelvinger of pink te doen wrijven, dan draait dat ding rond, en zit het als een kingsized ring rond je vinger, zodat je gewoon kan spelen.

bloodgulge2
14 december 2008, 21:44
ik heb die slide :p
hijs echt geweldig
het principe is dat ge uw vinger gebogen houdt en dan de slide zo ver mogelijk doordraait, voor het grootste vlak te krijgen.
het werkt echt goed, maar zorg dat de maat goed is, anders blijft hij niet goed zitten. of steek een doekje er bij achterin, voor hem strak te laten zitten :p